• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403051610720
  • خبرنگار : 71584

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی اعلام کرد

شناسایی ۲۹۰ نیاز آموزشی و پژوهشی در وزارت کار

شناسایی ۲۹۰ نیاز آموزشی و پژوهشی در وزارت کار

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی به تشریح اقدامات و عملکرد این موسسه در دولت سیزدهم پرداخت.

به گزارش ایسنا، شهرام محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه‌، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: موسسه کار و تامین اجتماعی موسسه دولتی غیر انتفاعی هیات امنایی است و فعالیت‌های آن در حوزه آموزش، پرورش و در ارتقای امور مربوط به کار و تولید است. دارای هیات امنایی مستقل است و سه وزیر دولت کشور عضو آن هستند که وزیر کار، وزیر علوم و وزیر اقتصاد در این هیات امنا عضو هستند.

وی افزود: وجه سه جانبه گرایی در این هیات امنا وجود دارد و گروه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در آن حضور دارند. 

محمدی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پژوهش دروازه‌ای است که لاجرم بهره‌وری نیروی کار از آن می‌گذرد، افزود: از این رو موسسه کار و تامین اجتماعی جایگاه خاصی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد.

محمدی در ادامه ضمن گزارش عملکرد موسسه کار و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم، بیان کرد: فعالیت‌هایی که در دولت سیزدهم اتفاق افتاده دارای ویژگی‌های است و رویکرد جدید و اقدامات جدیدی شکل گرفته است. ارتباط منظم و مستمر در این دولت با ذینفعان اجتماعی شکل گرفت. هیات امنا جایگاه مهمی پیدا کرد و تصمیمات با توجه به نظر هیات امنا اتفاق افتاد.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی با بیان اینکه ضعف عمده در فعالیت‌های موسسه، این بود که موسسه بر دانشمندان و کارشناسان خبره درون خود متکی بود و هیچ ارتباطی با طیف وسیع با نخبگان و دانشگاهیان نداشت، گفت: در دولت سیزدهم گروه‌های علمی در این موسسه شکل گرفت و از اساتید به نام کشور درمورد فعالیتهای مرتبط با روابط، حقوق و روانشناسی و ایمنی و بهداشت کار و آینده پژوهی شکل و پنج گروه ایجاد شد که این گروه‌ها براساس فراخوانی ایجاد شد.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی افزود: از مجموعه دانشگاهیان و نخبگان دعوت شد و از آنها برای همکاری پاره‌وقت در گروه‌های علمی فراخوان داده شد. در این راستا ۱۳۵ نفر اعلام آمادگی کردند که این افراد از اساتید به نام کشور هستند. در نهایت از میان آنها ۳۵ نفر انتخاب شدند. 

محمدی با اشاره به اینکه در گذشته‌های دور موسسه دارای این گروه‌های علمی بود اما برای مدت طولانی این گروه‌ها از بین رفته بودند و در دولت سیزدهم مجددا ایجاد شدند، تصریح کرد: به صورت ماهانه با آنها جلسه داریم و از آنها در خصوص مشکلات و موانع نظرخواهی می‌کنیم و در تصمیم‌گیری به ما کمک می‌کنند. یعنی علاوه بر کارشناسان موسسه، موسسه دارای بدنه قوی کشوری است.

وی کار مهم دیگر را احصای نیازهای مهم پژوهشی و آموزشی وزارت کار اعلام و خاطرنشان کرد: در این رابطه به دستگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه اعلام کردیم که در صورت نیاز پژوهشی و آموزشی آن را به موسسه اعلام کنند. با استقبال خوبی مواجه شد و تا امروز ۱۸۵ نوع نیاز آموزشی و ۱۰۵ نوع نیاز پژوهشی عنوان شد. در این راستا موسسه با کمک گروه‌های علمی به این نیازها پاسخ می‌دهد.

محمدی در ادامه با اشاره به همایش ملی کار افزود: همایش ملی کار جهانی است که قبل از کنفرانس بین‌المللی کار در همه کشورها برگزار می‌شود. این کنفرانس که سالیانه در ژنو توسط سازمان بین المللی کار اتفاق می‌افتد قبل از آن در هر کشوری همایش ملی برگزار می‌شود که بر مبنای قوانین موجود در سازمان بین المللی کار تصمیمات این همایش برای اطلاع به سازمان بین المللی کار توسط نمایندگان هر کشور ارسال می‌شود، لذا دبیرخانه این همایش در موسسه کار و تامین اجتماعی است.

به گفته وی، هشتمین همایش که خرداد ماه برگزار شد دارای ۲۵ مصوبه بود که این مصوبات همه زمینه‌های کار را شامل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha