• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403051610555
  • خبرنگار : 71959

بازداشت ۳۲۱ دزد و مالخر در تهران/ هشدار پلیس درباره استفاده از گاوصندوق در منازل

بازداشت ۳۲۱ دزد و مالخر در تهران/ هشدار پلیس درباره استفاده از گاوصندوق در منازل

فرمانده انتطامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۳۱ سارق و مالخر در ۷۲ ساعته گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار عباسعلی محمدیان در طرح دستگیری سارقان و کشف اموال مسروقه که پیش از ظهر امروز در پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد؛ گفت: آنچه امروز شما شاهدش بودید، حاصل زحمات میدانی ۷۲ ساعت گذشته همکاران من در پلیس آگاهی تهران بزرگ بود اما پشت این ۷۲ ساعت، ساعت‌ها و روزها کار پلیسی و اطلاعاتی همکاران ما بود.

وی افزود: امروز ۲۳۱ سارق و مالخر دستگیر شده و تحویل قانون شده‌اند که این افراد در قالب ۵۱ باند سرقت، جعل، مالخری اقدام به سرقت می‌کردند که از این افراد تلفن همراه، خودرو، موتوسیکلت و غیره کشف شد.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد  از خرید اموال مشکوک به سرقتی، دست دوم و تحت عنوان استوک ،خودروهای اوراقی و بازرهای مرزی خودداری کنند.

محمدیان گفت: اگر سارق مالخر نداشته باشد و اگر مالخر خریداری نداشته باشد چرخه سرقت متوقف می‌شود و ما به همین دلیل برخورد با این افراد صورت می‌گیرد. 

وی افزود: من به سارقان هشدار می‌دهم که ما اشراف خوبی روی جرم و مجرمان داریم و از تجهیزات پیشرفته استفاده می‌کنیم و حتی زاغ زنان را شناسایی می‌کنیم.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد : بخشی از مردم احساس می کنند اگر گاو صندوق  خریده و آن را در حانه نصب کنند، امنیت را خریده‌اند؛ در حالیکه کمک به سارق کرده‌اند همه اموال مهم خود مانند طلا و مدارک را بک جا جمع کرده‌اند.

محمدیان گفت: خرید گاوصندوق شرایط دارد. اگر گاوصندوق درخانه باشد باید در دیوار جاساز شده باشد یا به اسکلت ساختمان جوش داده باشد و اصلا در دید و در دسترس نباید باشد. سارقان می‌توانند یا گاوصندوق را بدزدند یا در آن را بشکنند.

وی افزود:  ما ۲۰ ایستگاه رصد فضای مجازی داریم که تمام آگهی های مجازی را بررسی می کنند که در صورت مشکوک بودن انها را بررسی می‌کنند و قطعا با افراد متخلف برخورد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۶ ۱۳:۰۰

واقعیت اینه که گاوصندوق اگر واقعا گاوصندوق باشه خیلی هم خوبه ولی مشکل اینه که گاوصندوقهایی که در ایران هست فقط جعبه های آهنی سنگینی هستند که فروشندگان با سو استفاده از بی اطلاعی مردم و مخصوصا به دلیل عدم نظارت پلیس به عنوان گاوصندوق و اغلب با اضافه کردن یک پیشوند ضد سرقت برای گول زدن مردم میفروشند در حالیکه اولا گاوصندوق به خودی خود باید ضد سرقت باشه وگرنه دیگه گاوصندوق نیست و تنها پیشوندی که قابل اضافه کردن به گاوصندوق هست، نسوز بودنه و دوم اینکه گاوصندوق باید ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت از طرف یک فروشنده معتبر داشته باشه وگرنه فقط یک جعبه آهنی سنگین هستش که همه چیز را با هم به باد میده و در نهایت کافیه از هر فروشنده یا تولید کننده گاوصندوقی که میشناسید، حتی معروفها و گنده هاشون در ایران سوال کنید که آیا حاضره برای گاوصندوقش ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت یا حتی در صورت باز شدن با دیلم بده تا متوجه بشید مردم تا چه اندازه سر کار هستند