• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403051510071
  • خبرنگار : 50455

بازدید رئیس دانشگاه قم از خبرگزاری ایسنای قم

بازدید رئیس دانشگاه قم از خبرگزاری ایسنای قم

ایسنا/قم حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم، امروز ۱۵ مردادماه به‌ مناسبت سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی و روز خبرنگار از این مجموعه و خبرگزاری ایسنا در قم بازدید کرد.

در مراسم بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم از مجموعه جهاد دانشگاهی و خبرگزاری ایسنا و ایکنا که با حضور، حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی واحد قم، علی حسینی، معاون فرهنگی این واحد و سردبیران و خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم، ضمن قدردانی از انعکاس اخبار دانشگاه قم، بیان کرد: دغدغه فرهنگی و سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه قم نسبت به سابق افزایش پیدا کرده است.

تجربه جهاددانشگاهی قابلیت انتقال به جهان اسلام و جبهه مقاومت دارد

وی با بیان اینکه دانشگاه قم به‌عنوان سالم‌ترین دانشگاه در عرصه آسیب‌های اجتماعی شناخته شد، افزود: این عنوان بار مسئولیت بیشتری را برای دانشگاه قم به‌جود آورده است و لذا دغدغه‌مندی مسئولان دانشگاه را در این عرصه افزایش داده است.

شریفی اظهار کرد: تدوین برنامه فرهنگی و معرفتی دانشگاه قم در سال جاری درحال تدوین است که اجرای این طرح مدون و منظم فرهنگی فعالیت‌های شبانه‌روزی و تلاش مداوم مسئولان دانشگاه را می‌طلبد.

وی ضمن تشریح ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و دانشگاه قم، اظهار کرد: تجربه جهاددانشگاهی قابلیت انتقال به جهان اسلام و جبهه مقاومت دارد.

جهاد دانشگاهی قم؛ بازوی اجرایی دانشگاه‌ها

در ادامه حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی واحد قم، گفت: برگزاری کرسی‌های ترویجی، نشست مهدویت با معاونان فرهنگی، مسابقات کتابخوانی، معرفی کتاب، نقد کتاب، راه‌اندازی نشریه الکترونیکی به زبان‌های آذری و عربی و امیدآفرینی از منظر مذاهب اسلامی از اقداماتی بود که جهاد دانشگاهی قم در حال پیگیری و انجام آن در دوره پیشین از جشنواره ملی مهدویت انجام داد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی قم بازوی اجرایی دانشگاه‌هاست، و رسالت ذاتی جهاد دانشگاهی این است که ریل‌گذاری کنیم و سنجش افکار دانشجویان توسط جهاد انجام شود تا متولیان امر در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی به‌درستی تصمیم‌گیری کنند.

حیاتی یادآور شد: الهیات کاربردی برای دانشجویان باید موردنظر جهاد دانشگاهی و دانشگاه قم باشد که به‌صورت نظام‌مند به این مهم بپردازیم و سبک زندگی اسلام ناب را به دانشجویان معرفی کنیم.

ضرورت تقویت همکاری‌های روابط عمومی دانشگاه قم با جهاددانشگاهی استان

همچنین مهدی محمدی، مدیرکل اداره روابط عمومی دانشگاه قم، در این جلسه نیز، ضمن تبیین ظرفیت‌های همکاری‌های روابط عمومی این دانشگاه با جهاددانشگاهی واحد قم، بیان کرد: اجرای برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف عمومی و تخصصی به‌ویژه برگزاری کرسی‌های علمی و ترویجی و انعکاس اخبار این نشست‌ها در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود: راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان و مهد کودک، برگزاری برنامه‌هایی در حوزه کتاب و کتابخوانی با محوریت کتب دفاع مقدس و هفته کتاب و کتابخوانی و نیز برگزاری نشست‌های تخصصی ازجمله اقدامات و ظرفیت‌هایی است که روابط عمومی دانشگاه قم با همکاری جهاد دانشگاهی می‌تواند ارتقا ببخشد.

عضویت ۹۲۰ دانشجو در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد قم

در ادامه علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد قم، ضمن ارائه گزارش عملکرد این معاونت طی یک سال اخیر، اظهار کرد: طرح سنجش نگرش دانشجویان نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی را آغاز کردیم و خروجی این طرح را با فعالان فرهنگی دانشگاه‌های استان با هدف کمک به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مطرح می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه صدور انقلاب از طریق حوزه دانشجویی باید انجام شود و دانشجویان و طلاب بین‌المللی در این زمینه می‌توانند کمک زیادی داشته باشند، بیان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه شتاب‌دهی و تبدیل ایده دانشجویی به محصول فعالیت دارد، و در حوزه‌های دینی، ایده‌پردازی جشنواره مهدویت انجام شد و لازم است که این ایده‌ها با حمایت نهاد رهبری به محصول و عرصه تولید تبدیل شود.

حسینی با اشاره به عضویت ۹۲۰ دانشجو در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد قم، بیان کرد: در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی حلقه متفکر و شبکه توانمندسازی را تشکیل دادیم تا دانشجویان پس از پایان تحصیل آموزش‌هایی در زمینه‌های مختلف فرا گرفته باشند؛ ۳۴ مهارت فردی، ذهنی و خودآگاهی توسط همکاران ما در جهاد دانشگاهی شناسایی شده و تمام تلاش ما بر این بوده با این آموزش‌هابه تقویت هویت دانشجویی کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد اخبار منتشر شده برحسب دانشگاه قم در یک سال اخیر در ایسنا ۲۵۵ خبر بوده ، گفت: برگزاری‌ دوره‌های مختلف خبرنگاری با همکاری دانشگاه قم طی یک سال اخیر از جمله فعالیت‌های مشترک این نهاد انقلابی با دانشگاه قم بوده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم بیان کرد: سنجش نگرش ارزش‌های فردی ـ اجتماعی دانشجویان در چهار بخش ارزش‌های فرهنگی، دغدغه‌های دانشجویی، ارزش‌های اجتماعی و نظرسنجی دانشجویی کلی به همت جهاد دانشگاهی استان قم در دانشگاه‌های استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این داده‌های پیمایش شده در نحوه سیاست‌گذاری حوزه‌های فرهنگی تأثیرگذار است، یادآور شد: در نظرسنجی سنجش برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، پیمایش ملی سلامت اجتماعی و سرمایه اجتماعی دانشجویان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جهاد دانشگاهی؛ حلقه واسطه جامعه و دانشگاه

یاسر شریفی، مدیرمرکز فناوری اطلاعات جهاددانشگاهی قم نیز در ادامه به تشریح توانمندی‌های این نهاد انقلابی پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی، حلقه واسطه بین جامعه و حوزه‌های مختلف دانشگاهی است.

وی افزود: جهاددانشگاهی می‌تواند با ارائه توانمندی و ظرفیت‌های موجود و تعامل با دانشگاه‌ها، مسائل را در چارچوب علمی و دانشگاهی ارزیابی کند.

تبیین ظرفیت‌های خبرگزاری ایسنا با دانشگاه قم

احسان شریف نیا، سردبیر خبرگزاری ایسنا واحد قم، بیان کرد: در مسئله انتخابات پویشی با محوریت دعوت مردم به انتخابات از سوی اساتید دانشگاه‌ها برگزار شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ همچنین میزگرد سیاسی با حضور تشکل‌های دانشجویی دانشگاه قم برگزار کردیم.

وی افزود: در ایسنا به عنوان خبرگزاری دانشجویان ایران ظرفیت انتشار اخبار مختلف را داریم و امید است تعامل این رسانه با اساتید و نخبگان دانشگاه قم برای بررسی و تبیین موضوعات تخصصی و علمی ارتقا پیدا کند. 

شریف نیا یادآور شد: رسالت رسانه‌ها اطلاع‌رسانی و توجه به افکار عمومی است و خبرگزاری ایسنا نیز در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی نسبت به جهاد تبیین برای قشر دانشجویان نقش آفرینی می‌کند.

در ادامه مژگان فرهنگیان، سردبیر خبرگزاری ایکنا واحد قم، بیان کرد: ارتباط و تعامل دانشگاه قم با خبرگزاری ایکنا همواره از کیفیت و کمیت خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: باتوجه به رویکرد تبیینی و تفسیری دانشگاه قم پیشنهاد می‌شود، تعامل رسانه ایکنا با اساتید دانشگاه قم به‌منظور بررسی موضوعات تخصصی در حوزه قرآن و خانواده افزایش پیدا کند.

در پایان این مراسم، رئیس دانشگاه قم با اهدای لوح تقدیر به خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا ضمن قدردانی از تعامل با دانشگاه قم، از آنان تجلیل به عمل آورد.

بازدید رئیس دانشگاه قم از خبرگزاری ایسنای قم

بازدید رئیس دانشگاه قم از خبرگزاری ایسنای قم

بازدید رئیس دانشگاه قم از خبرگزاری ایسنای قم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha