• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051509963
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره بهزیستی شهرستان:

۶۰۰ خانواده معلولین شدید و خیلی شدید پشت نوبت بهزیستی کاشمر هستند

۶۰۰ خانواده معلولین شدید و خیلی شدید پشت نوبت بهزیستی کاشمر هستند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره بهزیستی کاشمر گفت: اکنون به ۵۹۹ پرونده مستمری حق نگهداری پرداخت می‌شود و ۶۰۰ خانواده دیگر معلولین شدید و خیلی شدید نیز پشت نوبت هستند.

اعظم حسن‌زاده در گفت و گو با ایسنا گفت: بهزیستی بیش از ۱۰۷ فعالیت و ۶۰ وظیفه دارد که از قبل تولد تا سالمندی خدمات شروع و ادامه دارد، سالی که گذشت و نهادهای خدماتی شرایط خاص و ویژه‌ای داشتند.

وی افزود: از انتهای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال گذشته مستمری‌های تمامی پرونده‌های تشکیل شده در واحدهای حمایتی مشابه توان‌بخشی و حمایتی برقرار و تمامی پرونده‌های پشت نوبت نیز صفر شد.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر با بیان اینکه اکنون ۶۱۹۰ پرونده در واحد توان‌بخشی و ۴۰۱۴ پرونده نیز در دفتر توانمندسازی زنان خانواده بهزیستی کاشمر تشکیل شده است، تصریح کرد: ماهیانه ۴.۵ میلیارد تومان مستمری به حساب این افراد واریز می‌شود.

وی گفت: اکنون یک میلیارد و ۹۷۴ میلیون ریال حق پرستاری به ۹۴ معلول ضایعه نخاعی، ۷ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال به ۳۳۷ معلولین در خانواده و بیش از ۱۷ میلیارد ریال مستمری توان‌بخشی به ۳۳۵۳ خانواده نیز به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مستمری مددجویان طی دو نوبت و به میزان ۵۰ درصد افزایش یافت، گفت: کاشمر جزو شهرستان‌هایی است که تمامی خدمات روزانه توان‌بخشی را به مددجویان ارائه می‌دهد.

 حسن‌زاده با اعلام اینکه ماهیانه مراکز روزانه بیش از ۴ میلیارد ریال هزینه دارند که پرداخت می‌شود، تصریح کرد: این خدمات شامل خدمات اوتیسم، خدمات روزانه سالمندان، خدمات توان‌بخشی، خدمات تربیت شنیداری و حرفه‌آموزی معلولین پسر و دختر می‌شود.

۸۹ پرونده‌ فرزندخواندگی به نتیجه رسید

وی با بیان اینکه به جز مستمری‌ها حق نگهداری‌هایی نیز به خانواده معلولین شدید و خیلی شدید پرداخت می‌شود، اظهار کرد: گرچه تا اسفندماه ۱۴۰۱ حق نگهداری فقط به ضایع نخاعی‌ها پرداخت می‌شد، اما با پیگیری‌های صورت گرفته اکنون ۵۰ درصد معلولین شدید و خیلی شدید شهرستان که دارای دهک یک تا سه هستند ثبت شدند و حق پرستاری دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر با اشاره به اینکه به جز مستمری ماهیانه به این افراد ۲ میلیون و ۱۰۰ تومان هزینه حق پرستاری پرداخت می‌شود، بیان کرد: اکنون به ۵۹۹ پرونده مستمری حق نگهداری پرداخت می‌شود و ۶۰۰ خانواده دیگر معلولین شدید و خیلی شدید نیز پشت نوبت هستند.

وی با اعلام اینکه امیدواریم بتوانیم مستمری ۵۰ درصد دیگر را نیز برقرار کنیم، خاطرنشان کرد: در واحد اجتماعی بهزیستی کاشمر نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

حسن‌زاده با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون توانستیم ۸۹ پرونده‌ فرزندخواندگی را به نتیجه برسانیم، افزود: خانواده‌ها با اینکه می‌دانستند امکان دارد کودکان را برگردانیم اما باز هم متقاضی بودند تا کودکان را از مراکز خارج کنند.

کاشمری‌ها متقاضی نگهداری فرزندانی که مشکلات و بیماری‌ دارند هستند

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار متقاضی نگهداری فرزندانی بودند که مشکلات و بیماری‌هایی را داشتند، بیان کرد: با این وضعیت در شهرستان کاشمر ۴ فرزند به خانواده‌هایی سپرده شد که خواستار پیگیر درمانشان بودند.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد هزینه‌های کمپ ترک اعتیاد طی یک سال اخیر تأمین شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم ۴۰ درصد دیگر را با کمک شهرداری تأمین کنیم.

وی از وجود ۹ مرکز مشاوره تخصصی در شهرستان خبر داد و گفت: اکنون شهرستان‌های اطراف نیز از خدمات شهرستان کاشمر استفاده می‌نمایند.

۶۲۰ نفر از مددجویان در نوبت تحویل زمین نهضت ملی مسکن هستند

حسن‌زاده در خصوص وضعیت مسکن مددجویان گفت: سال گذشته بالغ‌بر ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه‌ای بود که در قالب ساخت مسکن و ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: ۶۲۰ نفر از مددجویان در نوبت تحویل زمین نهضت ملی مسکن هستند که امیدواریم امسال بتوانیم مشکل مسکن مددجویان نیز رفع شود.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر افزود: اکنون ۲۰۳ نفر از خدمات ۶ مرکز روزانه استفاده می‌کنند و ۱۲۰ نفر سالمند و معلولان ذهنی دختر در دو مرکز شبانه نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha