• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051509936
  • خبرنگار : 30147

کارشناس مسئول پایگاه اورژانس هوایی نیشابور:

مدت زمان مأموریت‌های اورژانس هوایی نیشابور ۱۵ دقیقه‌ است

مدت زمان مأموریت‌های اورژانس هوایی نیشابور ۱۵ دقیقه‌ است

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول پایگاه اورژانس هوایی نیشابور با اشاره به اینکه مدت زمان انجام مأموریت‌های اورژانس هوایی در این شهرستان از میانگین کشوری بسیار بهتر است، افزود: گرچه میانگین کشوری در انجام مأموریت‌های اورژانس هوایی ۲۰ دقیقه اعلام شده اما در این شهرستان حدود ۱۵ دقیقه است.

بهزاد وجدانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به مناطق صعب العبور و راه‌های دور شهری که در شهرستان داریم از سال ۹۷ برای خدمات‌دهی بهتر و به موقع به مصدومان و بیماران قراردادی نیز با هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون مأموریت‌های بسیاری به سمت روستاهای تربت حیدریه، کاشمر، بینالود و بخشی از محورهای سبزوار داشته‌ایم، بیان کرد: سال گذشته به دلیل بروز حوادث چندین مورد قطع عضو داشته‌ایم که با رسیدن به موقع پیوند با موفقیت انجام شد.

کارشناس مسئول پایگاه اورژانس هوایی نیشابور با اشاره به اینکه بارها با رساندن به موقع بیماران و مصدومان به بیمارستان‌ها از مرگ حتمی نجات یافته‌اند، اظهار کرد: روستاهای برزنون و منطقه سرولایت به دلیل دوری راه نیاز مبرم به اورژانس هوایی داشتند.

انجام ۲۵۴ مأموریت هوایی

وی تعداد مأموریت‌های اورژانس هوایی نیشابور را در مقایسه با مأموریت‌های مشهد بسیار بیشتر دانست و گفت: اورژانس هوایی نیشابور در سطح کشور جزو ۷ یا ۸ پایگاه مطرح است.

وجدانی با بیان اینکه سال گذشته اولین زایمان داخل بالگرد را داشتیم که نوزاد به همراه مادر در سلامتی کامل تحویل بیمارستان شدند، گفت: اورژانس هوایی نیشابور تاکنون در نجات جان شهروندان بسیار تأثیرگذار بوده است.

کارشناس مسئول پایگاه اورژانس هوایی نیشابور افزود: در شهرستان نیشابور فقط یک بالگرد داریم که برای امدادرسانی و کمک‌رسانی به سایر بخش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نیشابور از بهترین خلبانان کشور برخوردار است، تصریح کرد: از زمانی که اورژانس هوایی نیشابور راه‌اندازی شده تا پایان سال گذشته بالغ‌بر ۲۴۰ عملیات و از ابتدای امسال نیز ۱۴ مأموریت هوایی را به انجام رسانده است.

وجدانی از کاهش مأموریت‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته در مجموع ۴۴ مأموریت داشته‌ایم در صورتی که از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ پرواز انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مأموریت‌ها برای امدادرسانی به مصدومین تصادفات و سپس مادران باردار، سکته‌های قلبی و مغزی بوده است، اظهار کرد: بیمارانی هم که نیاز به عمل فوری در مرکز استان دارند در کمترین زمان ممکن با بالگرد نیز انتقال داده می‌شوند.

انجام جانمایی پد فرود بالگرد در اکثر روستاهای دور افتاده

کارشناس مسئول پایگاه اورژانس هوایی نیشابور در ادامه به وضعیت پدهای فرود بالگرد در شهرستان اشاره کرد و گفت: جانمایی پد فرود بالگرد در اکثر روستاهای دور افتاده انجام شده است.

وی با بیان اینکه اگر منطقه‌ای پد فرود بالگرد نداشته باشد براساس قوانین می‌توان خدمات هوایی ارائه نداد، افزود: این نوع بالگردی که داریم نمی‌تواند روی جاده بنشیند و فقط باید پد باشد.

وجدانی با اشاره به اینکه خیرین و دهیاری‌ها در احداث پد بالگرد تاکنون همکاری‌های بسیار خوبی داشته‌اند، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۵ تا ۶ پد جدید بالگرد احداث شد و امسال نیز چند مورد دیگر در دست احداث است.

وی افزود: اکنون در عبدالله گیو، چکنه و عطائیه پد فرود بالگرد در دست ساخت داریم؛ تاکنون حدود ۱۳ پد فرود بالگرد احداث شده و ۸ مورد دیگر نیز باید به تائیدیه نهایی برسند.

کارشناس مسئول پایگاه اورژانس هوایی نیشابور با اعلام اینکه تمامی پدهای بالگردی که احداث می‌شوند بتنی و استاندارد هستند، گفت: یکی از بهترین پدهای بالگرد را در بخش سرولایت داریم که بسیاری از مأموریت‌ها به برزنون در این منطقه است. احداث هر پد فرود بالگرد ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با زیر پوشش داشتن چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha