• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051509694
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد:

تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد از مرز ۲ میلیون تن گذشت

تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد از مرز ۲ میلیون تن گذشت

ایسنا/مازندران مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد در سال جاری از مرز ۲ میلیون تن گذشت.

 محمدعلی موسی پور گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص میزان عملیات تخلیه و بارگیری ۲ میلیون تنی انواع کالا در بندر امیرآباد اظهار کرد: با اقداماتی که در سال گذشته انجام شده است توانستیم بالاترین میزان تخلیه و بارگیری را در ادوار فعالیت این بندر به ثبت برسانیم و در اهداف سال جاری هم برنامه ریزی شده تا رکورد بالاتری نسبت به سال گذشته به ثبت برسد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد افزود : تنها پس از گذشت ۱۳۵ روز از سال جاری عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر از مرز ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۹۷۷ تن گذشت که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد .

این مسئول اعلام کرد: از عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده، ۱ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۱۸۶ تن که میزان  ۶۸ درصد حجم تخلیه را در بر می‌گیرد مربوط به واردات انواع کالا،  شامل غلات، روغن خام خوراکی، چوب و غیره و  ۶۴۴ هزار و ۷۱۷ تن که میزان  ۳۲ درصد بارگیری را نشان می‌دهد شامل مصالح ساختمانی، سیمان و لوله تو پر مربوط به صادرات و ترانزیت کالا است که با این توصیف در حجم واردات کالا ۱۸ درصد و در صادرات ۳۲ درصد در هم سنجی با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی همچنین به نقش تعیین کننده سرمایه گذاران بخش خصوصی و اپراتور تخلیه و بارگیری در تامین تجهیزات اشاره کرد و یادآور شد: با استفاده از توان متخصصان بومی تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری تعمیر و در حالت آماده به کاری کامل قرار دارند و بخشی هم توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین شده است که با این اقدامات عملیات بندر از سرعت بهتری برخوردار شده است و نیز با سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری تجهیزات بیشتری جهت ارتقاء توان عملیاتی به بندرامیرآباد الحاق خواهد شد.

تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد از مرز ۲ میلیون تن گذشت

موسی پور گرجی  با اشاره به اینکه عمده بار صادراتی از بندر امیرآباد به کشور های حوزه C.I.S  سیمان، مصالح ساختمانی و مواد معدنی را تشکیل می‌دهد، افزود: علاوه بر موقعیت خاص این بندر و نزدیکی به کارخانجات سیمان استان های مازندران، گلستان، سمنان و تهران از طریق اتصال به شبکه ریلی، شرکت های کشتیرانی هم با تقویت ناوگان دریایی نقش مهمی را در رشد بندر داشته اند و امیدواریم با حمایت همه جانبه و تسهیل در امر صادرات، قوانین و مقررات شاهد رشد بیشتری در سهم صادرات همه محصولات بازرگانان و تولیدکنندگان کشورمان باشیم.

وی خاطر نشان کرد: با رشد ۲۱ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر شمالی از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در دریای خزر جابجا شده است که ۵۶ درصد از این جابجایی سهم  بندرامیرآباد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha