• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403051509641
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک انجام می‌شود

رونمایی از «آیین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی»

رونمایی از «آیین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی»

روابط عمومی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: یکی از دستاوردهای مهم سازمان که بعد از مدت‌ها در زمینه زیست‌بوم اوان کودکی به ثمر رسیده «آیین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی» است که در سال ۱۴۰۳ توسط هیئت وزیران ابلاغ شد و نشست اجرایی‌سازی آیین‌نامه مذکور، در اختتامیه گام سوم یارستان کودکستان برگزار و از این آیین‌نامه به‌صورت عمومی رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهیار ترکمان، روابط عمومی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، درباره اختتامیه گام سوم یارستان کودکستان و نمایشگاه دستاوردهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش و فرهنگیان درباره اهمیت دوران کودکی و لزوم ساماندهی این مراکز نکات ارزنده‌ای بیان کردند و پس از این بیانات، در ۲۵ آذر ۱۳۹۹، براساس مصوبه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی به‌منظور ساماندهی امور مرتبط با تعلیم و تربیت دوره اوان کودکی، تمامی امور مربوط به مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و سایر مراکز نگهداری کودکان اعم از صدور مجوز، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت، تقویت استانداردها و ارزیابی به وزارت آموزش و پرورش محول شد و نهادی به‌نام «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک (توتک)» در ۱۳ مرداد ۱۴۰۰، رسماً شروع به فعالیت کرد. پس از آن مسئولیت مربوطه از سازمان بهزیستی گرفته‌شد و به وزارت آموزش و پرورش منتقل شد.

وی ادامه داد: بر این اساس امر تعلیم و تربیت کودکان بدو تولد تا هفت سال، مطابق با دستورات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به‌طور کامل به وزارت آموزش و پرورش سپرده شد و نام مهدهای کودک هم به کودکستان تغییر کرد. این نهال نوپا در این قریب به ۳ سالی که از عمرش می‌گذرد ثمرات مورد توجهی از خود به‌جای گذاشته است که در اختتامیه گام سوم یارستان کودکستان و نمایشگاه دستاوردهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، روز چهارشنبه ۱۷ مرداد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.

او درباره برنامه‌های مختلف رویداد گفت: این رویداد شامل بخش‌های مختلفی است که شامل نمایشگاه دستاوردهای سه سال گذشته سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک؛ اعلام برگزیدگان و تقدیر از برترین‌های سومین گام یارستان کودکستان و اعطای جوایز، نشست‌های تخصصی در حوزه اوان کودکی با حضور کارشناسان و متخصصان، رونمایی از نشان اعتماد توتک (معرفی و رونمایی از نشان جدید اعتماد در حوزه کودک)، نمایشگاه هم‌افزایی محصولات یارستان کودکستان؛ نمایشگاه صد سال گذشته کودکی ایران (بازنمایی و مرور تاریخچه کودکی در ایران در طول یک قرن گذشته، نشست‌های تخصصی شبکه‌سازی یارستان مردمی کودک، معرفی و اعطای جوایز به برترین‌های حوزه خبر اوان کودکی "جشنواره خبرتاک" و ... است.

ترکمان درباره آیین‌نامه‌ ابلاغ شده توسط هیئت وزیران دولت سیزدهم گفت: یکی از دستاوردهای مهم سازمان که بعد از مدت‌ها در زمینه زیست‌بوم اوان کودکی به ثمر رسیده «آیین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی» است که در سال ۱۴۰۳ توسط هیئت وزیران ابلاغ شد و نشست اجرایی‌سازی آیین‌نامه مذکور، در این رویداد برگزار و از این آیین‌نامه به‌صورت عمومی رونمایی خواهد شد.

او در پایان افزود: ارتقای زیست‌بوم اوان کودکی از مهم‌ترین وظایف این سازمان بوده و در همین راستا از عموم مردم، کارشناسان، فعالان و علاقمندان حوزه کودک دعوت می‌شود تا در این رویداد حضور پیدا کنند و ضمن اطلاع از دستاوردهای سازمان، به تبادل نظر درباره حوزه مذکور بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha