• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403051509542
  • خبرنگار : 50177

‌مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

جهاد دانشگاهی در بالا بردن سواد میراثی مردم کمک حال میراث فرهنگی لرستان باشد

جهاد دانشگاهی در بالا بردن سواد میراثی مردم کمک حال میراث فرهنگی لرستان باشد

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان زبان‌گویای جامعه که مخاطب آن عموما دانشگاهیان، دانشجویان و قاطبه مردم هستند در مورد بالا بردن سواد میراثی آنان که هم‌راستای سواد رسانه‌ای است کمک کنند تا شهروندان لرستانی برای ثبت جهانی دره کهن خرم‌آباد پای کار بیایند.

عطا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که مولود انقلاب است و در طی این دهه‌ها توانسته گام‌های موثری در راستای تولید علم و فناوری بردارد.

وی اضافه کرد: این مجموعه در بحث تولیدات و فناوری‌های علمی و نوین موفق عمل کرده است که نمونه بارز آن در بحث درمان در پژوهشکده رویان است و در لرستان نیز مرکز درمان ناباروری توانسته قدم‌های مثبتی در راستای جوانی جمعیت و فرزندآوری بردارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: بسیاری از مشکلات جامعه ریشه در اقتصاد دارد و چنانچه اقتصاد را مردمی‌سازی کنیم بسیاری از این مشکلات برطرف خواهد شد.

حسن‌پور بیان کرد: رسانه‌های جهاد دانشگاهی در راستای جهاد تبیین نقش بی‌بدیلی دارند و به صورت تخصصی و علمی در حال فعالیت هستند.

وی گفت: در بحث ثبت جهانی دره کهن خرم‌آباد که در شرف انجام و قرار است نمایندگان یونسکو برای ارزیابی به استان بیایند انتظار داریم رسانه‌های جهاددانشگاهی در امر جریان‌سازی این مهم در کنار سایر رسانه‌های استان، همکاری مضاعفی با میراث فرهنگی لرستان در راستای معرفی این اثر بی‌بدیل کهن داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: قطعا اقتصاد گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و دغدغه مسئولان ارشد که حل مشکل بیکاری است می‌تواند موثر باشد و با ثبت جهانی دره کهن خرم‌آباد می‌توان به حل این نقصیه پرداخت و در امر گردشگری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در جهاد دانشگاهی لرستان بهره برد.

حسن‌پور ادامه داد: همچنین انتظار داریم جهاد دانشگاهی به عنوان زبان‌گویای جامعه که مخاطب آن عموما دانشگاهیان، دانشجویان و قاطبه مردم هستند در مورد بالا بردن سواد میراثی مردم که هم‌راستای سواد رسانه‌ای است کمک کنند تا شهروندان لرستانی برای ثبت جهانی دره کهن خرم‌آباد پای کار بیایند چراکه عایدی این موضوع نصیب هم‌استانی‌ها و شهروندان خرم‌آبادی خواهد شد و همه متنفع از رونق و اقتصاد گردشگری خواهند شد.

وی بیان کرد: در مجموع نیازمند همکاری بیش از پیش جهاددانشگاهی لرستان در این خصوص هستیم‌ که همواره در مباحث فرهنگی پای کار بوده و هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha