• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403051409300
  • خبرنگار : 50214

افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی یزد در قالب رزمایش فاطمی ۴

افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی یزد در قالب رزمایش فاطمی ۴

ایسنا/یزد چند طرح‌ سازندگی و محرومیت‌زدایی استان یزد با حضور مسئولان استان و فرماندهان سپاه الغدیر یزد در قالب رزمایش جهادگران فاطمی ۴ مورد بهره برداری قرار گرفت.

«مهران فاطمی» استاندار امروز یکشنبه در جریان افتتاح طرح آبرسانی مجتمع ولایت ۲ و ۳ که در بخش مرکزی یزد انجام شد، اظهار کرد: اتفاقاتی که در قریب به سال فعالیت دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی رقم خورده است، قابل توجه بوده به عنوان نمونه در حوزه ساخت مخازن ذخیره آب در همین مدت معادل آنچه از ابتدا تاکنون در استان یزد مخزن ساخته شده است، شاهد ایجاد مخازن ذخیره آب هستیم.

وی افزود: خط پدافندی آب شهر یزد که برخی افراد به دنبال کم ارزش جلوه دادن آن هستند، تنها در بازه زمانی چهار ماهه و دمای هوای ۶۰ درجه اجرا شده تا از افت فشار در شبکه آبرسانی شهر به ویژه در فصل گرم تابستان جلوگیری شود.

استاندار با اشاره به آغاز عملیات اجرایی رینگ آبی شهر یزد به طول شبکه حدود۱۷۰ کیلومتر در راستای یکسان سازی کمیت و کیفیت آب شرب در تمام مناطق شهر، گفت: هرچند برخی وعده شهید رئیسی در مورد خط انتقال آب دریا به یزد را بر باد رفته می‌دانند ولی در حالی که فقط حدود یک سال از این سفر می‌گذرد، شاهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی مجموعه دوم آب شیرین کن این خط که توانایی تولید ۲۰۰ هزار مترمکعب آب شیرین هستیم.

فاطمی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت قریب الوقوع این مجموعه، تلاش داریم همزمان با اجرای خط دوم انتقال آب دریا به یزد به طول افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا قبل از اجرای این خط، ۲۰ میلیون مترمکعب از آب را از طریق خط اول انتقال آب دریا به یزد انتقال دهیم.

افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی یزد در قالب رزمایش فاطمی ۴

«جلال علمدار» مدیر عامل شرکت آبفا استان یزد هم در این مراسم از یزد به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح‌های آبرسانی یاد کرد و گفت: تمام هم و غم مسئولان استان برخورداری مردم از آب شرب پایدار است.

وی با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی مجتمع ولایت ۲ و ۳ با اعتباری بالغ بر ۱۶۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی محرومیت‌زدایی در بخش آب، هدف از این طرح را تأمین آب پایدار جمعیت ۱۵ هزار و ۴۱۳ نفر از روستاهای بخش مرکزی با اجرای عملیات ساخت یک باب مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و خط انتقال هشت کیلومتری ذکر کرد.

علمدار خاطرنشان کرد: این طرح وابسته به مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی فدک شهر یزد شده تا با تامین آب این مخزن از محل‌های مختلف، علاوه بر رفع افت فشار آب مناطقی از شهر یزد، آب پایدار این روستاها نیز از این محل تامین شود.

وی ابراز کرد: در دولت سیزدهم ساخت ۱۷۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در استان آغاز شده و مخزن فدک نیز با ۹۵ درصد پیشرفت در مرحله آزمایش قبل از بهره برداری است.

مدیر عامل آبفا استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه رفع مشکل تامین آب پایدار مناطق حسن آباد، اکرمیه و اکرم آباد، ابراز امیدواری کرد: مشکل آب این مناطق نیز در آینده نزدیک مرتفع شود.

افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی یزد در قالب رزمایش فاطمی ۴

سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد هم گفت: خوشحالیم که بسیج در زمینه جهاد آبرسانی به ۵۹ روستا با دستور انقلابی استاندار جوان یزد تاکنون موفق بوده است.

وی افزود: این طرح امروز با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در قالب یک کار جهادی با همدلی و هم افزایی همه بخشها محقق شد.

زارع کمالی ابراز امیدواری کرد: این رویه در سایر طرح‌ها نیز ادامه یابد و برأی مردم که لایق بهترین‌ها هستند شاهد ارائه خدمات مطلوبتری باشیم.

در ادامه این برنامه با حضور مسئولان بلوار امام علی (علیه السلام) روستای خویدک که با مشارکت دستگاه‌های دولتی و بسیج سازندگی استان یزد ایجاد شده به عنوان طرح نمادین از طرحهای جاده‌سازی بین روستایی و بین مزارع مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی یزد در قالب رزمایش فاطمی ۴

سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر استان در این مراسم افتتاح اعلام کرد: در سال قبل ۳۶۲۰ تن قیر به استان تخصیص داده شد که نتیجه آن آسفالت ۳۷۶ هزار مترمربع از جاده‌های بین روستایی و مزارع بود.

وی گفت: حدود ۴۰ طرح در این رابطه در یکسال گذشته تکمیل و مورد بهره برداری مردم عزیز قرار گرفته است و در قالب رزمایش جهادگران فاطمی ۴ نیز ۱۵ طرح دیگر در این حوزه افتتاح خواهد شد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد هم ضمن تشکر از مردم مؤمن و شهیدپرور روستای خویدک، گفت: امروز هیچ نقطه‌ای از ایران‌زمین و استان یزد وجود ندارد مگر این‌ که ردپای خدمت جهادگران بسیجی در آنجا قابل مشاهده است و از این بابت واقعاً ممنون و سپاس‌گزار هستیم.

افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی یزد در قالب رزمایش فاطمی ۴

افتتاح بزرگترین مجتمع پرورش بلدرچین در جاده دربید یزد دیگر طرح مورد افتتاح مسئولان استان در قالب رزمایش فاطمی ۴ بود.

این مجموعه پرورش بلدرچین در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری حدود ۴۰ میلیارد تومان راه اندازی و موجب ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۵ نفر و به طور غیرمستقیم تعداد ۶۰ نفر شده است.

بزرگترین مجتمع تولید بلدرچین یزد هم اکنون سالانه حدود ۱۰۰ تن گوشت بلدرچین، ماهیانه ۴۰۰ هزار جوجه و روزانه نیز ۱۵ تا ۲۰ هزار عدد تخم بلدرچین، تولید می‌کند.

به گزارش ایسنا، رزمایش جهادگران فاطمی ۴ تا نوزدهم مردادماه با رمز «یا فاطمه الزهرا(س)» در قالب بیش از ۶۵۷ عنوان برنامه با اعزام و حضور بیش از ۴۶۵ گروه جهادی شامل ۲۵۰ گروه جهادی تخصصی در اقشار مختلف در حال برگزاریست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha