• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051409078
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر مطرح کرد

صدور تائیدیه نهایی بدون رعایت ایمنی برای استخر ذخیره آب کشاورزی ممنوع

صدور تائیدیه نهایی بدون رعایت ایمنی برای استخر ذخیره آب کشاورزی ممنوع

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: استخرهای ذخیره آب کشاورزی تا وقتی که مسائل و نکات ایمنی از جمله داشتن حفاظ را نداشته باشند هیچ تائیدیه نهایی برایشان صادر نخواهد شد.

کاظم قربان پور ۱۴ مرداد در حاشیه بازدید از استخرهای ذخیره آب کشاورزی تأکید کرد: طبق دستورالعمل‌ها کشاورزان و مالکان استخرهای آب کشاورزی موظف هستند ایمن‌سازی استخرها را برای جلوگیری از وقوع حوادث انجام دهند.

وی هرگونه احداث استخر ذخیره آب کشاورزی بدون اخذ مجوز و تائیدیه غیرقانونی دانست و گفت: گرچه برخی کشاورزان به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی به احداث ذخیره آب کشاورزی در باغات روی آورده‌اند اما بعضاً به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی شاهد حوادث ناگواری هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر مدیریت منابع آبی، افزایش تولید، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و غیره را از عوامل روی آوردن کشاورزان به احداث استخر دانست و تصریح کرد: کشاورزان موارد ایمنی که مطرح می‌شود را رعایت نکنند هرگونه اتفاق و حادثه نیز بر عهده خودشان خواهد بود و باید پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان استخرهای ذخیره آب برای شنا مناسب نیستند و از نزدیک شدن به آن‌ها به خصوص کودکان باید پرهیز و جلوگیری شود، افزود: به مراتب خطر غرق شدگی در استخرهای با پوشش پلیمری در مقایسه با سایر استخرها بیشتر است.

احداث فضای ایمن در حاشیه استخر به طول حداقل ۳ متر، محصور نمودن کامل استخر، استفاده از تابلوهای هشدار دهنده، نصب طناب و حلقه‌های نجات، داشتن درب با قفل‌های مناسب و ایمن و از همه مهم‌تر داشتن بیمه مسئولیت و حوادث از جمله مهم‌ترین نکات ایمنی استخرهای ذخیره آب کشاورزی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۶ ۱۷:۳۴

شما به استخر ها برق بدید و مجوز نگرانی بقیه مسائل رو بذارید پای کشاورز وظیفه شما سوق دادن مردم به سوی پیشرفت تو زمینه کشاورزیه نه مانع شدن خیلی خوبی دارید چند تا حلقه نجات و یک تور به هر استخر بدید فقط بلدید سنگ اندازی کنید تو کارای ما مردم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۷ ۰۰:۱۷

کشاورزی وکشاورز باخاک یکسان کردید