• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403051408770
  • خبرنگار : 50260

کاهش روند شاخص مصرف شیر مصنوعی در منطقه کاشان

کاهش روند شاخص مصرف شیر مصنوعی در منطقه کاشان

ایسنا/اصفهان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شاخص مصرف شیر مصنوعی در منطقه کاشان در سال گذشته ۱۰.۵ درصد بوده که نسبت به سال‌های قبل از آن روند کاهشی داشته است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد کل کودکان کمتر از پنج سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان ۳۶۴۳۱  نفر است که از این تعداد ۱۳۶۰۹ نفر کمتر از دو سال سن دارند.

وی با اشاره به هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر، افزود: برنامه‌های این هفته با شعار "حمایت همه جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه" برگزار می‌شود تا اهمیت تغذیه طبیعی برای نوزاد به همه مادران جهان فرهنگ‌سازی شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: راه‌اندازی مراکز شیردهی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نقش مهمی در کاهش شاخص شیر مصنوعی داشته است که در راستای دستیابی به اهدافی همچون ارتقاء آگاهی جامعه در خصوص چالش‌های موجود در حمایت از ترویج تغذیه با شیر مادر طراحی شده است.

وی افزود: توسعه بستر لازم برای دسترسی برابر به تغذیه با شیر مادر، جلب همراهی و حمایت افراد و سازمان‌ها برای افزایش همکاری و تمرکز بر گروه‌های آسیب‌پذیر و حمایت آنان از تغذیه با شیر مادر مراکز شیردهی راه‌اندازی شده است.

دلاوری تصریح کرد: طبق ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت همه اداره‌ها و سازمان‌ها موظف هستند که زیرساخت‌های لازم در خصوص حمایت از مادران شیرده و فضای مناسب برای استراحت و شیردهی در راستای تحقق و ارتقاء برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر را فراهم کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: در حال حاضر در حوزه بهداشت با ارائه آموزش‌های صحیح  به مادران در طول دوران بارداری و شیردهی و ارجاع موارد خاص به مرکز مشاوره شیردهی، زمینه حمایت و تشویق مناسب برای شیردهی مادران فراهم شده است.

وی اظهار کرد: مرکز مشاوره شیردهی شهرستان کاشان واقع در خیابان رسالت، مرکز جامع سلامت صدوقی با شماره تماس ۵۵۲۳۴۲۸۲ و مرکز مشاوره شیردهی شهرستان آران و بیدگل واقع در کلینیک بوعلی، با شماره تماس ۵۴۷۳۲۹۲۹ آماده ارائه خدمت به مادران در طول دوران بارداری و شیردهی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha