• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403051308554
  • خبرنگار : 71442

شبکه افق کدام مستندها را روی آنتن می‌برد؟

شبکه افق کدام مستندها را روی آنتن می‌برد؟

شبکه افق ۱۲ عنوان مجموعه‌ مستند با موضوعات جبهه مقاومت، طبیعت‌گردی و اقتصاد مقاومتی را به روی آنتن می‌برد.

به گزارش ایسنا، شبکه افق سیما اقدام به پخش مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی و مجموعه مستند با موضوعات فرهنگی، اجتماعی کرده است.

«بزرگراه همت» که نام مستندی سریالی است و به معرفی کنشگران عرصه اجتماعی و فرهنگی در سراسر کشور می‌پردازد، در جدیدترین قسمت خود با روایتی از «خانه حنیفا» در این قسمت سوژه مستند مدرسه‌ای در حومه تهران حوالی کوره‌های آجرپزی است که توسط خانم دانه کار مدیریت می‌شود.

قسمت ششم مجموعه مستند «بزرگراه همت» شنبه مورخ ۱۳ مرداد ماه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

در ادامه مستند «سلاح و معامله» با بیان تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در غزه و قدرت گرفتن حماس و جهاد اسلامی در برابر حملات اسرائیل است که امروز شنبه حوالی ساعت ۱۸ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «به وقت باران» با روایتی از عملکردهای مردمی و اثرگذار در زمینه آسیب‌های اجتماعی یکشنبه و سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مجموعه مستند «دروازه خورشید» به معرفی جاذبه‌های گردشگری طبیعی کمتر دیده شده سیستان و بلوچستان از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت  ۷ صبح می‌پردازد.

مستند «از زمین خاکی» که در حوزه اقتصاد مقاومتی ساخته شده شعار جهش تولید را شنبه تا جمعه ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به روی آنتن افق سیما می‌رود.

در ادامه مجموعه مستند «حدیث سرو»، مجموعه مستندی بازسازی شده است که با استفاده از عکس‌ها، اسناد و تصاویر مستند و گفتگو با نزدیکان و خانواده بزرگان معرفی شده سعی می‌کند تصویری از علمای دینی حقیقی را ارائه دهد. این مجموعه مستند شنبه تا جمعه ساعت سه و ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه افق سیماپخش می‌شود.

همچنین فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان ۷ تا ۱۷ سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی مهارت محور است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شان و برای رشد آینده ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین این مستند دوشنبه ۱۵ مرداد ماه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «تازه نفس» قصه جوانان دهه شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران زمین محسوب می‌شوند. مجموعه مستند تازه نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روی آنتن شبکه می‌رود.

مجموعه مستند «ضد» در هر قست با طرح یک موضوع ظاهرا کم اهمیت، به جنگ کلیشه‌های ذهنی مردم درباره محیط پیرامونشان می‌رود، چرا که ضدیت با کلیشه‌ها کلید دیدن وقایع جهان از دریچه‌ای جدید است. این قسمت از مجموعه مستند «ضد» پنجشنبه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «معجزه انقلاب» که به روایت سبک زندگی شهید محسن حججی می‌پردازد، پنجشنبه هفته پیش‌رو ساعت ۲۲ پخش خواهد شد.

در ادامه مستند «قنات فیانی» با روایتی از لایروبی و احیای قنات تاریخی فیانی جهت استفاده بهینه از آن جمعه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت ۲۰ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر، مردمان ییلاقی و شهرها و روستاهای ایران دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha