• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403051308334
  • خبرنگار : 50975

فیبر نوری در چهارمحال و بختیاری با سرعت در حال انجام است

فیبر نوری در چهارمحال و بختیاری با سرعت در حال انجام است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بستر فیبر نوری با سرعت و کیفیت عالی در این استان در حال انجام است، گفت: در آینده‌ای نزدیک تمامی بسترهای تلفن ثابت در استان جمع و به فیبر نوری متصل می‌شود.

هومن محمودی ۱۳ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۰۰۰ نفر از مردم استان از بستر فیبر نوری استفاده می‌کنند و به زودی تمام شبکه تلفن ثابت شهرهای استان چهارمحال و بختیاری جمع خواهد شد و به همه منازل فیبر نوری کشیده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری افزود: در این استان ۲۷۰ هزار شماره تلفن ثابت در حال کار است، از این تعداد، ۵۵ هزار به سیستم adsl متصل هستند که مردم از اینترنت تلفن، در منزل استفاده می‌کنند.

وی در خصوص اجرای طرح «نجما» در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: طرح نجما طرحی برای توسعه فیبر نوری مخابراتی است و هم‌اکنون ۱۵۰ کیلومتر از این طرح در شهرکرد معادل ۶۰ درصد آن انجام شده، همچنین در شهر بروجن ۴۰ کیلومتر از ۶۵ کیلومتر فیبر نوری و طرح نجما نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه در تمام شهرهای استان که دارای تلفن ثابت هستند پروژه فیبر نوری درحال انجام است، ادامه داد: پروژه فیبر نوری در شهرستان‌های مالخلیفه، اردل، سامان، بن و کیار ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده، خانمیرزا در محدوده آلونی ۶۸ درصد تکمیل شده، لردگان ۹۲ درصد، شهر فارسان ۸۲ درصد، کوهرنگ چلگرد نیز در حال کار است.

تمام بخشداری‌ها و فرمانداری‌های چهارمحال و بختیاری به فیبر نوری متصل هستند

محمودی با بیان اینکه تمام بخشداری و فرمانداری‌ها به فیبر نوری وصل شده‌اند، گفت: برای اولین بار در انتخابات ۱۱ اسفندماه سال گذشته، تمام بخشداری‌ها و فرمانداری‌های استان به فیبر نوری وصل شدند.

وی با بیان اینکه فیبر نوری بین شهری، زیرساخت مخابرات شهری حساب می‌شود، افزود: هم‌اکنون ۴۷۰ سایت تلفن همراه در استان وجود دارد که همه ساله به سایت‌های روستایی و شهری تلفن همراه اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری در خصوص اضافه شدن تکنولوژی3g، 4g و 5g گفت: ۵۰۰ دستگاه اجرایی ارتباطشان از طریق بستر فیبر نوری است.

وی با بیان اینکه فیبر نوری با سرعت و کیفیت عالی در این استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری در حوزه شبکه تلفن ثابت، تلفن همراه، دیتا، واگذاری و فیبر نوری  پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و در آینده‌ای نزدیک بستر تلفن ثابت جمع و به فیبر نوری متصل می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha