• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403051308222
  • خبرنگار : 71443

تاکید اسقف اعظم کانتربری بر پایان اشغال فلسطین

تاکید اسقف اعظم کانتربری بر پایان اشغال فلسطین

اسقف اعظم کانتربری در انگلیس خواستار پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد: این یک ضرورت قانونی و اخلاقی است.

به گزارش ایسنا، جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری، واقع در جنوب شرق انگلیس با تاکید بر اینکه «پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل یک ضرورت قانونی و اخلاقی است»، از دولت‌های سراسر جهان خواست تا قوانین بین‌المللی را رعایت کنند.

وی با استناد به حکم دادگاه لاهه که اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را غیرقانونی اعلام کرد، این درخواست را مطرح کرده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری چندی پیش طی حکمی اعلام کرد چندین دهه اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط رژیم صهونیستی «غیر قانونی» بوده و «جداسازی تقریباً کامل» مردم در کرانه باختری اشغالی ناقض قوانین بین‌المللی در رابطه با «تفکیک نژادی» و «آپارتاید» است.

اسقف اعظم کانتربری خاطرنشان کرد: دیوان بین‌المللی دادگستری به‌طور قطعی تصریح می‌کند که حضور اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین غیرقانونی است و باید هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که جهان با نقض فزاینده قوانین بین‌المللی مواجه است، دولت‌ها باید از خود «تعهد تزلزل‌ناپذیر» به تصمیم‌های دیوان بین‌المللی نشان دهند. ما باید قانون را بدون ترس یا لطف در هر شرایطی اعمال کنیم.

ولبی افزود: اما قوانین برای مدت طولانی به شیوه‌ای گزینشی که صلح و امنیت مشترک ما را تهدید می‌کند، اعمال و مورد حمایت قرار گرفته است. اکنون زمان معکوس کردن این روند بسیار مخرب است.

بنابر گزارش میدل ایست آی، دادگاه لاهه هیچ نیروی الزام‌آوری برای اجرای حکم خود ندارد اما دارای اختیارات قانونی و اخلاقی قابل توجهی است و می‌تواند فشار بر تل‌آویو را به خاطر جنگ جاری آن در نوار غزه افزایش دهد.

اسقف اعظم کانتربری همچنین گفت: در دهه‌های اخیر بارها با برادران و خواهران مسیحی فلسطینی خود دیدار کرده‌ام. و اکنون برای من روشن است که رژیم تحمیل شده توسط دولت‌های متوالی اسرائیل، تبعیض سیستماتیک است.

وی تصریح کرد: دولت اسراییل از طریق الحاق سرزمین فلسطین به منظور شهرک‌سازی غیرقانونی، محروم کردن فلسطینی‌ها از دسترسی به منابع طبیعی خود و تحمیل یک سیستم حکومت نظامی که آنها را از امنیت و عدالت می‌کند، کرامت، آزادی و امید را از مردم فلسطین سلب کرده است.

جاستین ولبی رهبر اصلی کلیسای انگلستان و رئیس تشریفاتی انجمن جهانی آنگلیکان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha