• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403051308186
  • خبرنگار : 50123

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری:

جهاد دانشگاهی می‌تواند مبدا تحولات بیش‌تر در جامعه باشد

جهاد دانشگاهی می‌تواند مبدا تحولات بیش‌تر در جامعه باشد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی با نیروی انسانی کار آمدی که دارد می‌تواند مبدا تحولات بیشتری در جامعه باشد.

غلامرضا آقابابایی در گفت و گو با ایسنا ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، اظهار کرد: ضایعه‌ای که برای حماس اتفاق افتاده قطعا توسط جمهوری اسلامی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در ۱۶ مردادماه، افزود: جهاد دانشگاهی نهاد عمومی غیر دولتی و از مجموعه‌های دانشگاهی بوده که با نگاه جهادی و به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی در حال فعالیت است.

آقابابایی با تاکید بر اینکه در دنیا دانشگاه مبدا تحول است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها به انجام کار جهادی تاکید و بیان کردند جز با کار جهادی نخواهیم توانست کشور را به سامان برسانیم، کار جهادی بن بست‌ها را می‌شکند و عامل پیروزی‌هاست، در حقیقت جهاد دانشگاهی مجموعه جهادی است که مبدا تحولاتی در کشور بوده و در آینده نیز باید چنین باشد.

وی تاکید کرد: این مجموعه با یک نگاه دانشگاهی، باید پیشران حرکت علمی، فرهنگی و تحقیقاتی در کشور باشد، کما اینکه اتفاقات خوبی در این سال‌ها افتاده و مراکز تحقیقاتی که ذیل جهاد دانشگاهی فعالیت دارند و آموزش‌هایی که در این مجموعه در حال انجام است قطعا در ارتقای سطح آموزش جامعه نقش موثری را به همراه داشته است، همچنین خبرگزاری ایسنا که خود یک حرکت فرهنگی توسط مجموعه جهاد دانشگاهی است، همه این مباحث شاخص‌های ارزشمند جهاد دانشگاهی به شمار می‌روند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: قطعا این اقدامات هر چند بسیار ارزشمند بوده اما برای رسیدن به قله‌های علم و فرهنگ کافی نیست،  چرا که مجموعه جهاد دانشگاهی با نیروی انسانی کار آمدی که دارد می تواند مبدا تحولات بیشتری در جامعه باشد.

آقابابایی در ادامه تاکید کرد: لازم است این مجموعه به صورت جدی در حوزه‌های هوش مصنوعی و آموزش‌های دیجیتال گام بردارد، زیرا دنیا به سمت دیجیتال شدن حرکت می‌کند و باید این مهم در دستور کار این مجموعه قرار گیرد، البته جهاد دانشگاهی به این حوزه‌ها توجه داشته و معتقدم در آینده بیش‌تر تمرکز خود را بر این حوزه‌ها قرار خواهد داد.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب این مجموعه، بیان کرد: باتوجه به ارتباطی که با این مجموعه پرتلاش و سالم دارم، با نگاه جهادی در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری در خصوص مباحث دانش بنیان، گفت: یکی از کارهایی که مجموعه جهاد دانشگاهی می‌تواند انجام دهد این است که افراد موفق را به جامعه نخبگانی و دانشگاهی کشور معرفی کند، یعنی ابتدا باید معرفی اتفاق بیفتد که جوانان به خودباوری برسند و بستر واژه «ما می توانیم» را در جامعه هر چه بیش‌تر مهیا و این گفتمان را ایجاد کنیم کما اینکه بخش زیادی از آن توسط جوانان اتفاق افتاده است.

وی افزود: خوشبختانه جهاد دانشگاهی ارتباط موثری با پارک‌های علم و فناوری دارد و این خود می‌تواند زمینه تشویق جوانان در مباحث دانش بنیان باشد.

آقابابایی در ادامه اضافه کرد: باتوجه به اینکه شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده است، باید بتوانیم گفتمان تولید فراگیر را در جامعه نهادینه کنیم، زمانی که به درون جامعه نگاه می‌شود متوجه می‌شویم بخشی از سرمایه کشور و افراد به سمت دلالی حرکت می‌کند که جهاد دانشگاهی می‌تواند با نگاهی که داشته جامعه را متقاعد کند تا سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت شوند.

وی یادآور شد: زمانی در دنیا بحث بر این بود که «علم بهتر است یا ثروت» امروز هم شاید جوانان دچار این پارادوکس شده باشند که برخی ثروت را برتر می‌دانند، اما باید به این مساله دست یابیم که علم مولد ثروت است و در دنیا نیز همین امر اتفاق می‌افتد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید بتوان این گفتمان را در کشور غالب کنیم که با علم می‌ت‌وان به تولید بهتری دست یافت و مشکلات اقتصادی جامعه نیز برطرف می‌شود، البته بخشی از آن مربوط به کارهای فرهنگی و بخشی کارهای تشویقی جوانان در جامعه بوده که با این مدل میتوان جهشی را در تولید رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است کشور به سمت آموزش‌هایی که می‌توانند منشا و تقویت تولید باشند حرکت کرد، چرا که در این زمینه جهاد دانشگاهی تاکنون بدون نقش نبوده و از این پس هم می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

آقابابایی در پایان گفت: باید دانشگاه‌ها نیز در کنار جهاد دانشگاهی بتوانند آینده بهتری را برای کشور رقم بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha