• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051308075
  • خبرنگار : 50228

طالقانی عنوان کرد

فعالیت ۲۰۳ تیم فوتبال در خوزستان/ بابت مسئولیتم در هیات حقوق نمی گیرم

فعالیت ۲۰۳ تیم فوتبال در خوزستان/ بابت مسئولیتم در هیات حقوق نمی گیرم

ایسنا/خوزستان رییس هیات فوتبال خوزستان با اشاره به فعالیت ۲۰۳ تیم در لیگ‌های استان، گفت: فکر می کنم از هیاتی‌هایی هستیم که نه تنها شفافیت مالی داریم، بلکه از تمام استانداردهای مالی لازم در هزینه ها، پرداخت ها و درآمدزایی برخوردار هستیم.

عبدالکاظم طالقانی با حضور در تحریریه ایسنا به تشریح آخرین وضعیت فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی استان خوزستان در هر دو بخش مردان و زنان پرداخت و از فعالیت ۲۰ هزار بازیکن و مربی استان در مسابقات کشوری، استانی و شهرستانی خبر داد.

طالقانی در این گفت و گو به به حواشی اخیر فوتبال ایران یعنی مبارزه با فساد فوتبال نیز پرداخت و تاکید کرد که همه باید به دستگاه های نظارتی کمک کنیم تا در نهایت شاهد پاکی فوتبال باشیم و خود ما هم در هیات فوتبال آمادگی کمک به دستگاه های نظارتی را داریم.

فعالیت ۲۰۳ تیم فوتبال در خوزستان/ بابت مسئولیتم در هیات حقوق نمی گیرم


در ادامه گفت و گوی ایسنا را با طالقانی که ۱۲ سال است ریاست هیات فوتبال خوزستان را برعهده دارد، می خوانید:

او در ابتدا با اشاره انجام طرح استعدادیابی باشگاه فولاد با همکاری هیات فوتبال خوزستان، اظهارکرد: خوشبختانه شرایط به صورتی پیش می رود که هیچ استعدادی در هیچ نقطه کوری از استان از چشم استعدادیاب ها دور نمی ماند؛ سال گذشته نیز انجام این طرح از سوی مسئولان آکادمی فولاد مطرح شد که قصد داریم استعدادیابی را به شهرهای مختلف ببریم که مردم برای تردد دچار مشکل نشوند که ما هم اعلام آمادگی کردیم و اقداماتی هم انجام شد، اما شرایط انجام این طرح در سال جاری بر اساس تفاهم نامه و نیز منسجم و با برنامه تر در حال انجام است. این طرح در ۱۲ شهر استان انجام شد و استقبال علاقه مندان به صورتی بود که در یک شهر بیش از ۲۰۰ نفر در این طرح شرکت کردند. البته این طرح همچنان جای کار دارد و می شود از وجود استعدادهای فوتبال خوزستان سود بیشتری را نصیب فوتبال استان کرد. همچنین باتوجه به اقدام باشگاه فولاد در برگزاری طرح استعدادیابی از سایر باشگاه های استان از جمله استقلال خوزستان نیز می خواهیم وقتی کاری در سطح وسیع انجام می شود ورود کنند و ما هم کمک خواهیم کرد.

رییس هیات فوتبال خوزستان در ادامه درباره آخرین وضعیت فوتبال استان، گفت: تعداد تیم‌های فوتبال شرکت کننده در لیگ‌های کشوری و حذفی بخش آقایان ۵۲ تیم، تعداد تیم‌های فوتبال شرکت کننده در لیگ‌های استانی بخش مردان ۲۰۳ تیم، تعداد تیم‌های فوتسال شرکت کننده در مسابقات کشوری بخش مردان ۲۱ تیم، تعداد تیم‌های شرکت کننده در فوتسال آقایان در لیگ‌های استانی ۶۶ تیم، تعداد تیم‌های فوتسال شرکت کننده در مسابقات بانوان کشور ۸ تیم، تعداد تیم‌های فوتسال شرکت کننده بانوان در لیگ‌های استانی ۲۱ تیم، تعداد تیم‌های فوتبال ساحلی بزرگسالان کشور دو تیم و تعداد تیم‌های فوتبال ساحلی در مسابقات استانی چهار تیم است. همچنین تعداد تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فوتبال شهرستان‌ها ۵۵۰ تیم و تعداد تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فوتسال شهرستان‌ها ۴۰۰ تیم است که در مجموع تعداد بازیکنان و مربیان شرکت کننده در مسابقات کشوری، استانی و شهرستانی بالغ بر ۲۰ هزار نفر است.

فعالیت ۲۰۳ تیم فوتبال در خوزستان/ بابت مسئولیتم در هیات حقوق نمی گیرم

او با بیان اینکه ۱۲۶ مدرسه فوتبال دارای مجوز در استان خوزستان در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: تعداد کل داوران مرد و زن فوتبال استان ۲۵۷ نفر، تعداد کل داوران مرد و زن فوتسال استان ۵۸ نفر، تعداد کل داوران مرد و زن فوتبال ساحلی استان ۱۳ نفر است.

طالقانی با تاکید بر بخش آموزش، عنوان کرد: تعداد کلاس‌های مربیگری ۴۰ کلاس بوده است که با حضور ۹۶ نفر مربی برگزار شد. مقوله آموزش را هم به شهرستان ها برده ایم.

«سال هاست که مطالبه به حق دختران خوزستانی حضور تیمی از خوزستان در لیگ برتر است»؛ رییس هیات فوتبال استان در این خصوص نیز اظهارکرد: در این سال ها هیات فوتبال هم تلاش هایی داشت و این انتظار می رفت که باشگاه های فولاد، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان به این موضوع ورود کنند. بعد از این که فیفا ملزم کرد که اگر باشگاه های فوتبال که در بخش مردان در لیگ برتر تیم داری می کنند، در بخش زنان تیم نداشته باشند مجوز حرفه ای دریافت نمی کنند، باشگاه فولاد مقرر شد در لیگ یک داشته باشد. تیم داری فولاد در بخش زنان نوید بسیار خوبی است که در آینده نزدیک بیشتر از فوتبال زنان خوزستان و استعدادهای آن خواهیم شنید.

فعالیت ۲۰۳ تیم فوتبال در خوزستان/ بابت مسئولیتم در هیات حقوق نمی گیرم

او تاکید کرد: در این سال ها هیات فوتبال به نوبه خود فوتبال بانوان در اولویت کاری اش بوده و حتی به زودی مسابقات فوتبال زنان خوزستان در خرمشهر برگزار خواهد شد که با توجه به گرمای هوا ملزم کردیم که حتما بازی ها زیر نور برگزار شود زیرا سلامتی فوتبالیست ها و جان انسان ها از هر چیزی برای ما مهم تر است.

رییس هیات فوتبال خوزستان مطرح شدن موضع شفاف سازی درباره وضعیت مالی این هیات، عنوان کرد: فکر می کنم از هیاتی هایی هستیم که نه تنها شفافیت مالی داریم، بلکه از تمام استانداردهای مالی لازم در هزینه ها، پرداخت ها و درآمدزایی برخوردار هستیم. آدم های اطراف من در هیات فوتبال همگی سالم هستند و خوشبختانه در بخش مالی نیز از یک فرد قوی، متخصص و شریف بهره می بریم. او تمام ضوابط و قوانین مدنظر آیین نامه فدراسیون فوتبال را اجرا می کند. خود من هم در حین برنامه ریزی برای سال های آینده فوتبال خوزستان، بر وضعیت مالی نیز کاملا نظارت و کنترل دارم. خوزستان یک استان بزرگ در فوتبال است و طبیعتا هزینه های آن هم زیاد است و درآمدزایی آن هم می تواند خوب باشد. همچنین باید بگویم من حتی از بابت مسئولیت در هیات فوتبال حقوق نمی گیرم. زمانی که در فدراسیون مسئول امور استان ها بودم حقوقی دریافت نمی کردم و حتی وقتی به استان های مختلف هم می رفتم حق ماموریت نمی گرفتم و خدا راضی نیست که برخی قضایا را طور دیگر بیان می کنند.

او همچنین درباره اختلاف نظر پیش آمده بین خودش و عباس راکی، گفت: در پی شکایت راکی، وقتی به دادگاه رفتم و اظهاراتم را ارائه دادم، رفع اتهام شد. البته عباس راکی هم خودش در رسانه ها گفت بابت حرف هایی که درباره من گفته، اشتباه کرده است. هر چند اخیرا مجددا اقدامات خود را تکرار کرد که ما هم تلاش می کنیم به صورت قانونی به این موضوع بپردازیم.

فعالیت ۲۰۳ تیم فوتبال در خوزستان/ بابت مسئولیتم در هیات حقوق نمی گیرم

طالقانی با بیان این که به دنبال وارد کردن توپ های فوتبال استاندارد به استان خوزستان هستیم، افزود:هیات اقدام به تهیه توپ های استاندارد آلمانی داشت، البته قبلا چنین توپ هایی را به هیات ها داده بودیم اما در اقدام جدید به هر تیم سه توپ به صورت رایگان اهدا می شود. رقم هر عدد توپ هم سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی در ادامه نیز درباره مبارزه با فساد فوتبال و فراخوانده شدن برخی افراد از سوی دستگاه های نظارتی نیز گفت: قطعا حضور دستگاه های نظارتی نشان گر سلامت دولت و نظام است و این یعنی بر تمام اجزا نظارت وجود دارد که ورزش فوتبال را هم شامل می شود. به هر حال برای این که حرف و حدیث ها کمتر شده و روتین کار درست پیش برود، نظارت دستگاه های نظارتی خوب است و این نظارت نوید خوبی است. ضمن این که همه باید به دستگاه های نظارتی کمک کنیم تا در نهایت شاهد پاکی فوتبال باشیم. خود ما هم در هیات فوتبال آمادگی کمک به دستگاه های نظارتی را داریم. البته در حین نظارتی که وجود دارد باید بخش خصوصی بودن فدراسیون و هیات های فوتبال نیز در نظر گرفته شود.

رییس هیات فوتبال خوزستان تاکید کرد: این که در ابتدای اقدام مبارزه با فساد فوتبال، قبل از این که جرم افراد تایید شود، نام آن ها در مطبوعات برده شد، کار نادرستی بود.

فعالیت ۲۰۳ تیم فوتبال در خوزستان/ بابت مسئولیتم در هیات حقوق نمی گیرم

او درباره برگزاری جلسه‌ای با باشگاه های خوزستانی جهت حضوی موفق در فصل جدید لیگ برتر، گفت: حتما جلسه ای با مدیران باشگاه های فولاد و استقلال خوزستان خواهیم داشت و حتی برنامه داریم با تشکیل کارگروهی متشکل از پیشکسوتان، با کار کارشناسی و فنی پیش برویم تا از اتفاقات فصل گذشته جلوگیری کنیم.

طالقانی با بیان این که هدف ما این است که هر سال در فعالیت مان پیشرفت داشته باشیم، گفت: هر سال دنبال کار جدید هستیم. اصل کار ما برگزاری مسابقات است که از این مسابقات می توان ثمره بیشتری ببریم. ضمن این که بر بحث آموزش تاکید فراوان داریم و فکر می کنم در ارزیابی کشوری در بین هیات های استانی در این زمینه بتوانیم به رتبه خوبی برسیم.

او با بیان این که پول دریافتی از ورودی تیم ها برای برگزاری مسابقات هزینه می شود، افزود: هیچ گونه سودی به هیات فوتبال نمی رسد؛ هیات فوتبال درآمدزا نیست و خیلی ها انتظار دارند تخفیفیاتی را قائل شویم ولی واقعیت این است که نمی توانم کمتر از فرامین قانونی انجام دهم و در غیر این صورت باید پاسخگو باشم.

فعالیت ۲۰۳ تیم فوتبال در خوزستان/ بابت مسئولیتم در هیات حقوق نمی گیرم

رییس هیات فوتبال خوزستان درباره خروج برخی تیم ها از استان نیز عنوان کرد: آمار تیم های استان خوزستان از آمار استاندارد هم بیشتر است اما موضوع قابل اهمیت این است که باید زیرساخت هم به اندازه کافی فراهم باشد تا تیم ها حفظ شوند. ضمن این که تیم ها باید بتوانند از نظر مالی توانایی لازم را برای تیم داری داشته باشند. یکی از درآمدهای اصلی فوتبال حق پخش تلویزیونی است و آیا این درآمد را می دهند؟ تا این مشکل حل نشود، مشکلاتی برای باشگاه ها وجود دارد. به هر حال تیم هایی که از استان خوزستان خارج شدند به حق بود چون باشگاه ها توان تیم داری نداشتند.

او با تاکید بر این که به دنبال تحول در فوتبال خوزستان هستیم، گفت: به دنبال تحول در برگزاری مسابقات و افزایش تعداد لیگ ها هستیم. همچنین نظارت بر مدارس فوتبال قویتر و خواهد شد تا کار ساختارمند پیش برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha