• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403051308046
  • خبرنگار : 71299

/گزارش/

فراهم شدن زیرساخت‌های اربعین و جهش عمرانی استان ایلام

فراهم شدن زیرساخت‌های اربعین و جهش عمرانی استان ایلام

ایسنا/ایلام ماه صفر در حالی از راه می‌رسد که از ابتدای این ماه قمری، زائران اربعین حسینی (ع) عزم سفر عتبات عالیات می‌کنند و مرز مهران دروازه تردد بیش ۶۹ درصد زائران از سراسر کشور است.

مهران به‌عنوان گذرگاه عتبات عالیات در کنگره عظیم اربعین در حالی پذیرای زائران خواهد بود که امسال زیرساخت‌های اربعین بیش از سال‌های قبل، آماده شده است و زائران می‌توانند در شرایط بهتری از این مرز عبور و به کشور عراق سفر کنند.

در حوزه‌های بهداشت و درمان، آب‌رسانی، برق‌رسانی، آماده سازی مساجد جدید، چهار خطه کردن مسیر ۱۰۰ کیلومتری ایلام به مهران و از مهران تا پایانه شهید سلیمانی مرز، فراخوان شدن اتوبوس‌های درون شهری و برون‌شهری، ساخت سایه‌بان و کف‌پوش و آبخوری و افزایش تعداد مه‌پاش در پایانه شهید سلیمانی و ساخت سرویس بهداشتی در کل طول مسیرها در استان و آشپزخانه‌ای جدید و سوله‌های اقامت موقت بخشی از این آمادگی‌هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین به ایسنا اظهار کرد: ساخت مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی در مرز با اعتبار ۴۱ میارد تومان و بهسازی محل اسکان و مهمان‌سرای شبکه بهداشت مهران با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان انجام شده است.

«هدایت حیدری‌زاده افزود: تأمین نیرو کافی، دارو و امکانات پزشکی و درمانی در مهران و پایانه مرزی انجام شده و همه پیش‌بینی‌های لازم برای خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان صورت پذیرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از مرز مهران به ایسنا گفت: مسیر ایلام به مهران به صورت چهار خطه امسال زیر بار ترافیک می‌رود، تونل‌های مسیر به‌بهره‌برداری رسیده‌اند، روکش آسفالت مسیر و تونل‌ها و روشنایی آن‌ها انجام شده است.

فراهم شدن زیرساخت‌های اربعین و جهش عمرانی استان ایلام

«فرشاد دوستی» خاطرنشان کرد: مسیر پل زائر تا مرز نیز چهار خطه شده است، جاده پدافندی ویژه خودروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان نیز در کنار آن ایجاد شده است.

وی افزود: امسال تردد زائران اربعین به مهران و برعکس تسهیل شده و بسیار روان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام نیز به ایسنا اظهار کرد: حماسه بزرگ اربعین حسینی (ع) برای استان ایلام یک موهبت بی بدیل است و از قبل این فرصت طلایی مهران به یک کارگاه عمرانی بزرگ برای صنعت برق تبدیل شده است.

«ولی‌الله ناصری» افزود: تأمین برق پایدار در دیار خادمان اربعین حسینی (ع) با وجود تلاش شبانه روزی و تعهد مثال زدنی سربازان نور و روشنایی است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲ اکیپ اجرایی و ده‌ها اکیپ پیمانکاری برای تأمین برق پایدار در مرز مهران فعال هستند.

ناصری ادامه داد: فعالیت های صنعت برق برای بزرگترین اجتماع شیعیان در دنیا از مدت ها قبل شروع شده است.

وی عنوان کرد: اکیپ های اجرایی و پیمانکاری در مرز مهران برای امکان واگذاری انشعاب به مواکب، ایجاد سیستم روشنایی معابر برای تردد آمادگی دارند.

در سال گذشته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز ساخت ۴ سوله برای اسکان زائران به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و ساخت پد بالگرد و همچنین ساخت یک سوله آشپزخانه صنعتی به مساحت ۶۰۰ متر مربع با قابلیت پخت ۵۰ هزار دست غذا در روز و ساخت ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام را به پایان برده و آماده بهره‌برداری کرده است.

معاون عمرانی استانداری ایلام در خصوص اقدامات انجام شده عمرانی و زیرساختی برای ایلام اربعین به ایسنا گفت: ساخت و تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان مرکز فرماندهی و مدیریت قرارگاه اربعین (مانیتورینگ)، ساخت روگذر ورودی شهر مهران و دسترسی آن به پارکینگ بزرگ اربعین، انسداد نوار مرزی با دیواره‌های بتنی و فراهم کردن تمهیدات الکترونیکی مرز، ساخت سایت و اسکان موقت در پارک جنگلی چغاسبز ایلام به مساحت ۳۲ هکتار، تکمیل و بهسازی پل «گاوی» در کنارگذر غربی شهر مهران، ساخت ۸۱۶ چشمه سرویس بهداشتی و حمام ثابت در محورهای اربعین، خرید و نصب ۸۰ دستگاه آبسردکن بخشی از امکانات فراهم شده برای اربعین امسال است.

فراهم شدن زیرساخت‌های اربعین و جهش عمرانی استان ایلام

«سعید هژبری» با بیان اینکه یک هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان فقط در حوزه معاونت عمرانی شامل دفتر فنی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین هزینه شده است گفت: ۳ کارخانه یخ‌سازی به ظرفیت ۶۰۰ قالب در روز در پارکینگ بزرگ اربعین، پایانه برکت و نقطه صفر مرزی آماده شده است.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان در طول یکسال گذشته برای تکمیل و آماده‌سازی زیرساخت‌ها پای کار بوده‌اند.

معاون عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه با آماده سازی زیرساخت‌های اربعین، استان ایلام از بسیاری جهات پیش افتاده است افزود: اربعین جهش بزرگ عمرانی در استان ایلام ایجاد کرد.

با تشریح بخشی از اقدامات انجام شده عمرانی در حوزه اربعین، به نظر می‌رسد استان ایلام برای تسهیل تردد و خدمات‌رسانی به زائران میلیونی این کنگره عظیم آمادگی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha