• جمعه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051207830
  • خبرنگار : 50416

برگزاری جشنواره مبلمان منبت، با هدف معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های ملایر

برگزاری جشنواره مبلمان منبت، با هدف معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های ملایر

ایسنا/همدان معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر فروش را بخشی از اهداف برگزاری جشنواره مبلمان منبت دانست و تاکید کرد: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره فروش نیست بلکه هدف معرفی توانمندی ها و پتانسیل های فعالان این هنر صنعت به کشور است تا با این معرفی در سال های بعد شاهد افزایش فروش باشیم.

داریوش صفاری جمعه ۱۲ مرداد ماه در جلسه هم اندیشی مبلمان منبت شهرستان ملایر که با حضور فعالان این هنر صنعت در فرمانداری ویژه ملایر برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت «دکتر اسماعیل هنیه» و محکوم کردن اقدام ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی، برگزاری این نشست ها و استفاده از نظرات فعالان مبلمان منبت را عامل افزایش کیفیت برگزاری جشنواره دانست.

صفاری برگزاری چنین جشنواره‌هایی را عامل معرفی مبلمان منبت ملایر در سطح ملی و بین‌المللی دانست و گفت: امسال تعداد جشنواره‌های گردشگری را از شش جشنواره در سال گذشته به ۱۱ جشنواره رساندیم.

وی جشنواره مبلمان منبت را مهم ترین جشنواره ای خواند که می تواند معرف نام ملایر باشد و از تمام نقاط کشور و خارج از کشور گردشگر جذب کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه سال گذشته جشنواره خیلی خوبی برگزار و ‌فضای خوبی توسط شهرداری در شهر ایجاد شد، خاطرنشان کرد: در اختتامیه جشنواره سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر شرکت کردند البته نواقصی هم داشت که امسال با نظر کارشناسی رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر شرایط لازم را نداشته باشیم، برند جهانی را از دست خواهیم داد، افزود: باید تلاش کنیم با وجود اختلاف سلیقه برند جهانی را در ملایر حفظ کنیم چرا که در حال حاضر همه کشور این شهرستان را  با برندهای جهانی اش می شناسند.

صفاری به رشد قابل توجه در حوزه های مختلف به ویژه حوزه های اقتصادی شهرستان در سه سال اخیر اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه در شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی شد و همه این پروژه ها در سامانه منتاک (سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان های کشور) ‌ثبت شده است.

وی کلنگ زنی پروژه هایی با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان را نتیجه تلاش و زحمات فعالان هنر صنعت مبلمان دانست و افزود: این اتفاقات خوب اقتصادی در ملایر این شهرستان را به کشور و مردم معرفی کرد و سبب جذب  سرمایه گذاری خارجی شد.

صفاری بر ضرورت حفظ وفاق و اتحاد بین فعالان صنعت مبلمان منبت ملایر برای برگزاری بهتر جشنواره  تاکید کرد و گفت: خوشبختانه تشکل های ما در حال تجمیع هستند و این وفاق می‌تواند در حفظ برند جهانی مبلمان به ما کمک کند.

وی با بیان اینکه تولید با کیفیت ضامن بقا این برند جهانی است، یادآور شد: با احیای منطقه ویژه اقتصادی سامن پس از ۱۲ سال، زمین پروژه شناسایی و سرمایه گذار جذب شده است و در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر خاطرنشان کرد: قطعی برق در واحدهای تولیدی شهرک تخصصی مبلمان منبت و تشکیل و رونق شرکت تعاونی را در جلسات تخصصی تر بررسی خواهیم کرد.

برگزاری جشنواره مبلمان منبت، با هدف معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های ملایر

ضرورت ارائه تسهیلات به خریداران مبلمان برای خرید اقساطی

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه های متعدد و تقسیم کار برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره مبلمان منبت گفت: باید جشنواره ای در سطح بین المللی برگزار کنیم.

دکتر احمد آریایی نژاد همچنین به تشکیل تعاونی توسط فعالان این هنر صنعت اشاره و بیان کرد: با تشکیل تعاونی چوب به قیمت مناسب به دست تولید کننده خواهد رسید.

آریایی نژاد با بیان اینکه باید بانک‌ها و موسسات مالی تسهیلات مناسبی برای خرید اقساطی مبلمان به خریداران بدهند، افزود: باید تلاش کنیم با حضور در بازارهای جهانی و صادرات، اثر تورم بر بازارهای داخلی را خنثی کنیم.

وی همچنین بر ضرورت تسلط بر علم‌ به روز در رقابت داخلی و خارجی توسط فعالان این هنر صنعت تاکید و خاطرنشان کرد: تشکیل یک دبیرخانه دائمی نه فقط در ایام جشنواره ضروری است تا فعالان صنعت مبلمان یک بار در ماه جلسات هم اندیشی برگزار کنند.

آریایی نژاد به منبت کاری برخی جوانان در خانه اشاره و اظهار کرد: این جوانان بدلیل توان مالی کم نمی‌توانند کارگاه داشته باشند و باید حمایت شوند تا زیر دست و پای بزرگان له نشوند.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل یک تعاونی برای فعالان این هنر صنعت پیشنهاد کرد با فروشگاه ها، تعاوئنی ها و هایپرمارکت های بزرگ برای فروش مبلمان رایزنی کنند تا فروش این محصول از رکود خارج شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ایجاد یک سالن همایش بین المللی را از دیگر ضروریات برشمرد و خطاب به فعالان این هنرصنعت، خاطرنشان کرد: حتما از مشتریان بازخورد بگیرید تا نکات ضعف را یادآوری کنند و ما از دید مشتری به نقاط ضعف مان پی برده و آنها را رفع کنیم.

آریایی نژاد با تاکید بر اینکه باید یک مجموعه ۳۰۰ هزار نفری در شهرستان داشته باشیم، حوزه گردشگری را یکی از منابع درآمدی شهرستان دانست که باید برنامه‌ریزی خوبی برای این قسمت داشته باشیم.

آثار هنرمندان ملایری رویداد روز جهانی چوب در موزه مینی ورلد نگهداری خواهد شد

شهردار ملایر نیز در این جلسه ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی را جز ظرفیت‌های شهرستان خواند و گفت: موضوع برندینگ در شهرستان انجام شده و اطلس سرمایه گذاری شهرستان با موضوع مبلمان منبت تهیه و در ایام جشنواره رونمایی و ارایه خواهد شد.

مجید فرجی با تاکید بر اینکه پروژه گردشگری جهان کوچک به عنوان مقصد گردشگری جایگاه خود را به دست آورده است، افزود: این پروژه برای شهرستان آورده دارد و در شهریور ماه سه فاز آن افتتاح می شود.

فرجی برگزاری رویداد روز جهانی جوب در ملایر را نشان دهنده غنا ملایر در عرصه چوب دانست و اظهار کرد: فعالان عرصه چوب در این جشنواره شرکت خواهند کرد و اسامی شرکت کنندگان این جشنواره در جهان ثبت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آثار هنرمندان ملایری شرکت کننده در این جشنواره نیز در موزه ای در پارک مینی ورلد به عنوان موزه منبت شهرستان نگه داری خواهد شد.

برگزاری جشنواره مبلمان منبت، با هدف معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های ملایر

اختصاص ۵۰۰ پخش تیزر از صدا و سیما به جشنواره مبلمان منبت ملایر

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر نیز در این نشست با بیان اینکه فعالیت خود را برای حضور در جشنواره امسال از دی ماه سال گذشته آغاز کردیم، گفت: برای ساخت تیزر جشنواره با پنج شرکت وارد مذاکره شدیم و بعد از بررسی سناریو این پنج شرکت با یک شرکت به توافق رسیدیم و قرارداد ساخت تیزر منعقد شده است.

یدالله کریمی ادامه داد: در این دوره از جشنواره ۵۰۰ پخش تیزر از صدا و سیما به جشنواره مبلمان منبت ملایر اختصاص یافت و امیدواریم بتوانیم نهایت استفاده را از این موقعیت ببریم.

کریمی به ضرورت در نظر گرفتن تسهیلات فروش برای فروش و توسعه این هنر صنعت تاکید و بیان کرد: در این مورد تجربه خوبی در سنوات قبل داشتیم و طی قرارداد با بانک کارآفرین، خریداران استقبال خوبی داشتند.

وی به رایزنی‌های انجام شده با برخی بانک‌ها در این خصوص اشاره و ابراز امیدواری کرد بتوانیم تسهیلاتی را برای خریداران در جشنواره امسال اختصاص دهیم تا شاهد رونق نمایشگاه ها و تولید کنندگان در این جشنواره باشیم.

نماینده منبت کاران شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه جهانشهر ملایر به عنوان شهر جشنواره ها همیشه خوش درخشیده است، ابراز امیدواری کرد  امسال هم مانند سال‌های قبل شاهد برگزاری هر چه بهتر جشنواره مبل منبت در شهرستان باشیم.

مصطفی میرزایی تورم، افزایش نرخ مواد اولیه و افزایش نرخ ارز را از جمله مشکلاتی خواند که کارگاه‌های تولیدی را نسبت به قبل از رونق انداخته است.

میرزایی با اشاره به اینکه منبت کاران باعث جهانی شدن این هنر صنعت شدند، خاطرنشان کرد: ایجاد تعاونی برای وارد کردن چوب و مواد اولیه با قیمت مناسب تر، ایجاد مکانی شبیه شهرک صنعتی برای منبت کاران و فراهم کردن شرایط برای صادرات محصولات تولیدی از جمله مطالبات  منبت کاران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha