• جمعه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051207765
  • خبرنگار : 50416

امام جمعه همدان:

شکل گیری وحدت اسلامی فراگیر برای طرفداری از مستضعفان است

شکل گیری وحدت اسلامی فراگیر برای طرفداری از مستضعفان است

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه همه آزادگان دنیا و طرفداران مستضعفان در یک جبهه واحد به نام امت واحده انسانی قرار گرفتند، گفت: یک وحدت اسلامی فراگیر شکل گرفته که در آن مرزها و اینکه شخص در کدام کشور متولد شده است، مهم نیست بلکه مقاومت، اسلام، آزادگی، طرفداری از مستضعفان و ایستادن در مقابل جنایت مهم است.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی ۱۲ مرداد ماه در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن عرض تسلیت شهادت «دکتر اسماعیل هنیه» مهمان عزیز ما که در پناه و امان نظام اسلامی بود، اظهار کرد: شهادت «اسماعیل هنیه» تعدی به خاک اسلامی و کشور ما و نقض حاکمیت و بر خلاف تمام قوانین بین‌المللی است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه امروز عبور از خط قرمزهای بین المللی را در مورد رژیم صهیونیستی می بینید، افزود: در ۱۰ ماه گذشته از عملکرد سازمان‌های بین‌المللی مأیوس شدیم و در حالی که باید درباره جنایت‌هایی که اتفاق افتاد، موثر باشند اما خنثی و بی اثر بودند.

وی ادامه داد: سردار عزیزی در کرمان متولد و در عراق به شهادت می‌رسد و سردار دیگری در همدان متولد و در حلب سوریه به شهادت می‌رسد، دیگری در عراق، لبنان، افغانستان، یمن یا سوریه متولد و در کشور دیگری به شهادت می رسد و عزیز مجاهدی در اردوگاه‌های غزه متولد و در تهران به شهادت می‌رسد و رهبر شیعیان جهان بر او که جز برادران اهل سنت ما بود، نماز می‌خوانند.

شعبانی موثقی به شکل‌گیری یک امت واحده فراسرزمینی، یک وحدت اسلامی فراگیر، یک جبهه مقاوم منسجم فراتر از نگرش‌های مذهبی و دینی، یک جبهه مقاوم منسجم به نام جبهه مقاومت که شیعه و سنی در آن مطرح نیست و اسلام مطرح است، اشاره کرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اگر امروز بخواهیم تمدن بزرگ اسلامی را احیا کنیم، به این جبهه مقاوم منسجم نیاز داریم، گفت: نیاز داریم امت اسلامی به یک وحدت، انسجام و هم افزایی دست پیدا کند و امروز حقانیت جمهوری اسلامی، شیعه و اسلام هم در آرمان‌ها و هم در عملکردهایش مشخص شده است.

شعبانی موثقی در ادامه تصریح کرد: در اوایل انقلاب اسلامی که امام(ره) به عنوان یک اسلام شناس از مقاومت، اسلام، قدس و آزادی فلسطین صحبت کرد عده کمی موافق با این نظریه بودند اما امروز در دنیا آرمان فلسطین فراگیر شده و خون کودکان غزه شاهد حقانیت آرمان فلسطین است.

وی با تاکید بر اینکه امروز آرمان فلسطین حتی در قلب کشورهای اروپایی و آمریکایی مطرح و تبدیل به یک مسئله بین‌المللی شده است، گفت: حقانیت آرمان فلسطین و غاصب بودن رژیم، شعار و فریادی است که امام در سال ۱۳۴۲ مطرح کرد و قدس را قلب تپنده اسلام و فلسطین را مسئله اصلی اسلام دانست.

شعبانی موثقی با بیان اینکه امروز سخنان امام(ره) به شعار بین‌المللی و آرمان تمام آزادی خواهان جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: به حاکمان و سردمداران خود باخته کشورهای اسلامی نگاه نکنید بلکه به جوانان و نخبگانی که امروز به دنبال آرمان فلسطین هستند، نگاه کنید که چگونه حقانیت آرمان فلسطین روشن و در عملکردها مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد جمهوری اسلامی در عرصه مقاومت قابل دفاع است، اظهار کرد: در دهه ۹۰ که جریان داعش در سوریه مطرح شد بسیاری از افراد اعتقاد داشتند که جمهوری اسلامی نباید در این زمینه ورود کند؛ اینکه سوریه ساقط یا حزب الله تضعیف بشود به ما ربطی ندارد اما جمهوری اسلامی در عملکرد خود معتقد بود جبهه مقاومت باید حفظ شود و حزب الله نباید تضعیف شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: امروز حزب الله لبنان ورود کرده و جبهه مقاومت در خط مرزی قرار گرفته است که نشان دهنده حقانیت عملکرد جمهوری اسلامی است.

شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی طبق همه قوانین بین‌المللی مجازات را حق مسلم خود می‌داند و رژیم صهیونیستی باید با حالت ترس منتظر مجازات سخت باشد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی امروز با ترور اشخاص در عراق، ایران و لبنان به دنبال قدرت نمایی است و می‌خواهد با رسانه‌ها در قدرت نمایی مبالغه ایجاد کند.

وی خطاب به رژیم کودک کش صهیونیستی، گفت: اگر شما قدرت داشتید چرا در باریکه غزه کودک کشی می کنید؛ دستی که به کودکان و زنان تعدی می کند، دستی علیل و ضعیف است و نمی‌تواند با ترور شخصیت‌ها قدرت نمایی کند؛ شما باید قدرت نمایی را در جمهوری اسلامی ببینید که در وعده صادق ۲۸ کشور از شما حمایت کرد اما ایران توانست قدرت نمایی کند.

شعبانی موثقی با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی در باریکه غزه نتوانسته است بصورت کامل حماس را شکست دهد، افزود: این رژیم در حال خفه شدن است و بنا دارد مجاری تنفسی جدیدی ایجاد کند اما همیشه حق پیروز است و این وعده خداست.

امام جمعه همدان در ادامه مواضع رئیس جمهور در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری را مواضعی روشن، صریح و صادقانه خواند و گفت: طرح مبانی انقلاب اسلامی در متن سخنرانی وی مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد دولت چهاردهم برکات فراوانی برای کشور داشته باشد و افزود: رهبر معظم انقلاب در متن تنفیذ رئیس جمهور را فردی فرزانه، صادق، مردمی و دانشمند دانستند پس همه باید تلاش کنیم تا دولت گره گشا معضلات اقتصادی مردم باشد و با معرفی کابینه ای تخصصی و کارآمد، بتواند مشکلات کشور را حل و فصل کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان به هفته ملی مهارت اشاره و خاطرنشان کرد: امروز در زمینه اشتغال جوانان نیازمند مهارت افزایی هستیم چرا که گاهی جوانان در دانشگاه درس می‌خوانند اما نمی‌توانند به راحتی وارد عرصه اشتغال شوند پس نیازمند تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت افزایی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha