• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403051107119
  • خبرنگار : 50161

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان:

نتایج فعالیت‌های جهاددانشگاهی زمینه‌ساز پیشرفت دانش‌بنیان ایران اسلامی است

نتایج فعالیت‌های جهاددانشگاهی زمینه‌ساز پیشرفت دانش‌بنیان ایران اسلامی است

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: حوزه آموزش و کارآفرینی در جهاددانشگاهی که به مهارت‌آموزی و نیز آموزش توانمندی‌های به‌ دست ‌آمده از کسب فناوری‌ها می‌پردازد، زمینه‌سازی برای بسط مهارت‌های علمی است که همراه با فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان، ترویج فرهنگ گفت‌وگو، منطق خردورزی و روحیه آزاداندیشی را تقویت می‌کند.

رویا کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: جهاد یکی از مفاهیم دین اسلام است که در اصطلاح فقهی به معنای مبارزه با جان و مال است. واژه «جهاد» از ریشه «ج-ه-د» به معنی کوشش و مبارزه و فعالیت است که نه فقط برای جنگیدین فیزیکی بلکه در عرصه‌های گوناگون مصداق دارد.

وی افزود: جهاد از برترین اعمال و دری از درهای بهشت و از ارکان مهم اسلام بوده و در قرآن و احادیث برای جهاد و مجاهدان فضایل بسیاری ذکر شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان عنوان کرد: جهاددانشگاهی نیز پس از جهاد عظیم در کشور و پیروزی انقلاب اسلامی و در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب اسلامی و با تاکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی، تاسیس شد.

او گفت: از جمله ویژگی‌های ارزشمند این نهاد انقلابی باور به توان جوانان ایران اسلامی و اتکاء بر مدیریت جهادی است که با شناخت مشکلات واقعی جامعه به دنبال ایجاد زنجیره ارزش از شناسایی مشکل تا ارائه راه حل، دانش، فناوری، تجاری‌سازی و ایجاد زیرساخت فرهنگی موردنیاز آن است.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی فعالیت‌های پژوهش و فناوری را در حوزه‌های فنی مهندسی و علوم پایه، علوم پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی و علوم انسانی و اجتماعی دنبال می‌کند و آثار و نتایج این فعالیت‌ها زمینه‌ساز عزت و پیشرفت دانش‌بنیان کشور مقتدر و مستقل ایران اسلامی است.

کرمی، با اشاره به اینکه حوزه آموزش و کارآفرینی در جهاددانشگاهی نیز از دیگر ماموریت‌های کاربردی برای رفع نیازهای جامعه است، یادآور شد: این حوزه فعالیت جهاددانشگاهی که به مهارت‌آموزی و نیز آموزش توانمندی‌های به‌ دست ‌آمده از کسب فناوری‌ها می‌پردازد، زمینه‌سازی برای بسط مهارت‌های علمی است که همراه با فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان، ترویج فرهنگ گفت‌وگو، منطق خردورزی و روحیه آزاداندیشی را تقویت می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان خاطرنشان کرد: دستاوردهای فرهنگی، دانش، فناوری و مهارت آموزی این نهاد انقلابی را در سراسر کشور و مخصوصا در استان زنجان را همزمان با سالروز تاسیس این نهاد تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در راه توانمندسازی جوانان ایران اسلامی و تحقق جهش تولید با مشارکت مردمی پایدار و ثابت قدم باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha