• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403051007075
  • خبرنگار : 50176

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان:

والدین شهدا سرمایه‌های فرهنگی هستند

والدین شهدا سرمایه‌های فرهنگی هستند

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان بر ضرورت تبیین فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: والدین شهدا سرمایه‌های فرهنگی هستند.

فرهاد فرامرزیان در دیدار دانشگاهیان لرستان با خانواده شهید تیمور نیک روش که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان انجام گرفت، ضمن تسلیت شهادت شهید اسماعیل هنیه و محکومیت اقدام بزدلانه رژیم صهیونیستی، بر ضرورت تبیین فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: امروز مادران شهید و برادران شهید در جای جای مختلف حضور دارند و باید آنها را به جامعه معرفی کنیم.

وی بیان کرد: به واسطه داشتن شهدا و ویژگی‌های این عزیزان و به واسطه اصالت خانوادگی و وارثین شهدا که امروز در در جامعه فعالیت می‌کنند هیچ نگرانی از بحث انقلاب نداریم و در دنیا شاهد آن هستیم که در یک جایگاه بسیار خوبی قرار داریم.

فرامرزیان ادامه داد: خانواده‌ی شهدا چشم و چراغ جامعه هستند و باید در جهت حل مشکلات آنها از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی پاسداشت خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران را در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاثیرگذار دانست.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان افزود: این دیدارها می تواند در جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص در بین نسل جدید نقش تاثیرگذار باشد.

فرهنگ مقاومت یکی از اصول و ریشه‌های انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی کن کبود مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان نیز در این دیدار ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه به مردم مظلوم فلسطین و جنبش مقاومت، این اقدام جنایتکارانه‌ی صهیونیست‌ها را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه جایگاه شهید بسیار بالا و والا است، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا، ایثارگران و همه کسانی است که در راستای حفظ ارزش‌های نظام اسلامی و امنیت کشور از بهترین هستی خود گذشتند کمترین کار است تا آرمان‌ها و یاد این عزیزان در آینده فراموش نشود.

حاتمی کن کبود اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ مقاومت یکی از اصول و ریشه های انقلاب اسلامی است، باید به روش‌های نوین و علمی آن را در سطح جامعه توسعه و گسترش داد.

وی با اشاره به هجمه دشمنان علیه فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، شهدا مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی هستند و دشمنان باید بدانند تا یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در این کشور جاری هست هیچ اقدامی نمی‌توانند، بکنند.

این مسئول تصریح کرد: واقعیت این است که شهدا معلمان اصلی جامعه هستند. اینکه قرآن می‌فرماید شهید زنده است، یعنی شهادت یک موضوع تاریخی نیست.

راه شهدا را با شناخت و معرفت بالاتر ادامه دهیم

احمدرضا غلامی سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان نیز در این دیدار گفت: ان‌شاءالله همه‌ی ما بتوانیم راه شهدا را با شناخت و معرفت بالاتر ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه یاد، خاطره و نام شهدا را در دل و وجود و کار خودمان باید ثبت و ضبط کنیم، از مجموعه جهاد دانشگاهی و بنیاد شهید برای برگزاری این برنامه تقدیر کرد.

او در ادامه‌ی صحبت‌هایش تصریح کرد: یکی از وظایف ما که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت داریم گرامیداشت نام و یاد شهداست.

غلامی اضافه کرد: بدهکارانه باید خدمت خانواده شهدا برسیم و اگر مداوم و به موقع نیست نه از باب کم احترامی بلکه از به دلیل عدم توان به موقع رسیدن است.

این مسئول تصریح کرد: همه‌ی شهدا بر گردن ما حق دارند و برنامه‌ریزی حضور در محضر خانواده‌ی شهدا یک ارزش است.

وی ادامه داد: این شهید و سایر شهدا به وسیله وصیت‌نامه‌ی خود به ما درس می‌دهند و حاضر و ناظر بر عملکرد ما هستند. مهم این است که راه شهدا را ادامه دهیم و قطعاً آخرین وصیت این عزیزان تبعیت از ولایت و حفظ ارزش‌های دین و احکام الهی بوده است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان افزود: به هیچ وجه نباید کم توجهی‌ها به خانواده شهدا صورت گیرد، شهدا  با خدا معامله کردند و یدار جان، مال و نام شهدا خود خداوند است.

شهدا برگزیدگان خدا هستند

ابراهیم سپهوند معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز در ادامه این دیدار گفت: باید یاد شهدا و راه و روش این عزیزان را برای همیشه تاریخ زنده نگه داشته و تکریم خانواده‌های شهدا را برای خود فرض بدانیم.

وی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت را باید در جامعه ساری و جاری کنیم که اگر این فرهنگ گسترش یابد، قطعاً با خود فرهنگ خدمت را به ارمغان خواهد آورد.

این مسئول با بیان اینکه شهدا برگزیدگان خدا هستند، یادآور شد: فردی که ایثارگرانه و صادقانه به خاطر خدا، در خدمت خلق او باشد، توسط خداوند متعال انتخاب می‌شود و ما این را در مسالۀ شهدای خدمت به عینه دیدیم.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: اگر فرهنگ ایثار در جامعه نهادینه شود، قطعاً فرهنگ خدمت صادقانه، خالصانه و موثر هم بسط پیدا خواهد کرد.

او بر اهتمام ویژه دولت مردمی بر فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و افزود: بی شک تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت نه تنها امنیت ملی و اعتبار ایران را بالا می‌برد بلکه موجب آرامش روحی و افزایش روحیه ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه می‌شود این فرهنگ مقدس با حضور مردم شکل گرفت و بر دوش همین مردم پایدار خواهد ماند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروزه مقتدرتر از همیشه در مقابل مستکبرین و دشمنان ایران اسلامی ایستاده است و این اقتدار و عزت به برکت خون شهداء و روحیه ایثار و شهادت است.

خانواده شهدا میراثی گران‌بها و الگو برای جامعه دانشگاهی هستند

همچنین امین آزادبخت معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان در این دیدار گفت: خانواده شهدا میراثی گران‌بها و الگو برای جامعه دانشگاهی هستند و دیدار و خدمت به خانواده شهیدان افتخار بزرگی است.

وی آسایش، آرامش و امنیت ایران اسلامی را مدیون جان‌فشانی‌ها و سلحشوری‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس دانست و یادآور شد: خانواده‌ی شهدا به واسطه نقشی که در تربیت فرزندان خود داشته‌اند سرمایه‌ای ارزشمند برای نظام اسلامی بوده که  باید به درستی نقش و جایگاه آنان تبین شود.

آزادبخت در ادامه‌ی صحبت‌هایش بیان کرد: شهدا با ایثار و فداکاری، درس آزادگی، شجاعت و ولایتمداری را به همگان آموختند و راه سعادت و رستگاری را برای نسل های امروز و فردا به یادگار گذاشتند.

وی یادآور شد: شهدا خالق حماسه‌ای جاودان و ماندگار هستند و کشور همچنان از برکات آن منتفع می‌شود.

این معاون جهاد دانشگاهی لرستان گفت: میراث شهدا به مثابه ضامن بازدارندگی کشور در دنیای پرتلاطم امروز عمل می‌کند و عظمت و منزلت ایرانیان را حفظ کرده است.

در این دیدار مادر و برادر شهید تیمور نیک روش نیز به بیان خاطرات و ویژگی‌های اخلاقی این شهید دانشجوی والامقام پرداختند.

به گزارش ایسنا، شهید تیمور نیک روش سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای چهار در شلمچه به فیض عظیم شهادت نائل آمدند. روحش شاد و یادش گرامی

انتهای  پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha