• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403051006771
  • خبرنگار : 71454

«مایک لی» از جشنواره تورتنو جایزه ویژه می‌گیرد

«مایک لی» از جشنواره تورتنو جایزه ویژه می‌گیرد

«مایک لی» کارگردان انگلیسی برنده اسکار ضمن رونمایی از جدیدترین فیلمش در جشنواره تورنتو، جایزه ویژه این رویداد سینمایی را دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا، «مایک لی» که با نخستین اکران جهانی فیلم «حقایق سخت» به جشنواره تورنتو بازگشته، در تاریخ ۸ سپتامبر جایزه ویژه کارگردانی «Ebert» را دریافت خواهد کرد، در حالی که پیش از این فیلم‌هایی  چون «یک سال دیگر»، «الکی خوش» و «آقای ترنر» را به جشنواره تورنتو آورده بود.

این کارگردان انگلیسیی پیش از هفت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و نخل طلای کن و شیر طلایی جشنواره ونیز را در نیز کارنامه دارد.

این کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده برجسته بریتانیایی به خاطر سبک منحصر به فردش در فیلم‌سازی و تمرکز بر شخصیت‌پردازی شناخته می‌شود. او در ۲۷ فوریه ۱۹۴۳ در سالفورد، انگلستان به دنیا آمد و از دانشگاه کینگز لندن فارغ‌التحصیل شد.

«لی» به خاطر رویکردش در ساخت فیلم‌ها، که شامل تمرین‌های طولانی با بازیگران و توسعه شخصیت‌ها قبل از شروع فیلم‌برداری است، معروف است. این شیوه باعث می‌شود که دیالوگ‌ها و تعاملات شخصیت‌ها طبیعی‌تر و واقعی‌تر به نظر برسند.

برخی از آثار برجسته او شامل فیلم‌هایی مانند «وارونه» (۱۹۹۶)، «رازها و دروغ‌ها» (۱۹۹۹) و «الکی خوش» (۲۰۰۸) می‌شوند و فیلم «رازها و دروغ‌ها» موفقیت زیادی کسب کرد و جوایز متعددی از جمله نخل طلا در جشنواره کن را دریافت کرد و با فیلم «ورا دراکا» جایزه شیر طلایی بهترین فیلم جشنواره ونیز را کسب کرد.

مایک لی به عنوان یکی از مهم‌ترین کارگردانان سینمای بریتانیا شناخته می‌شود و تأثیر زیادی بر نسل‌های جدید فیلم‌سازان داشته است. آثار او معمولاً مضامین اجتماعی و انسانی را بررسی می‌کنند و سبک خاصی از روایت و شخصیت‌پردازی را به نمایش می‌گذارند.

جسیکا چستین، راجر دیکینز، کولمن دومینگو، برندان فریزر، آنتونی هاپکینز، واکین فینیکس، تایکا وایتیتی، میشل یئو و کلوئه ژائو از دریافت‌کنندگان پیشین جایزه دستاورد جشنواره تورنتو هستند.

طبق اعلام پیشین، فیلم «سگ شب» با بازی امی آدامز در نقش زنی که فکر می کند در حال تبدیل شدن به یک سگ است، «ما در زمان زندگی می کنیم» درام عاشقانه با بازی فلورانس پیو و اندرو گارفیلد، کمدی درام «نات کرکرز» با بازی بن استیلر و فیلم «عَدن» ساخته جدید ران هاوارد با بازی سیدنی سوینی و جود لا، «بدون خون» ساخته «آنجلینا جولی»، «آتش دورن» نوشته بری جنکینز کارگردان برنده جایزه اسکار که داستان واقعی یک بوکسور است، فیلم «بازگشت» با بازی رالف فینس و ژولیت بینوش به کارگردانی اوبرتو پازولینی، «امیلیا پرز» ساخته ژاک اودیار، «اوه کانادا!» ساخته پل شریدر، «کفن» به کارگردانی دیوید کروننبرگ، «من هنوز اینجا هستم» ساخته والتر سالس، «آنورا» از شان بیکر، «گرفتار جذر و مد» ساخته جیا ژانگ-که، «کنفرانس» ساخته ادوارد برگر و «روبات وحشی» به کارگردانی کریس ساندرز از جمله فیلم‌هایی هستند که در جشنواره تورنتوی امسال رونمایی می‌شوند.

چهل و نهمین جشنواره فیلم تورنتو از تاریخ ۵ تا ۱۵ سپتامبر (۱۵ تا ۲۵ شهریور) در کانادا برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha