• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051006718
  • خبرنگار : 50037

کلنگ‌زنی و واگذاری پروژه نهضت ملی مسکن سی‌اُمین شهر همدان

کلنگ‌زنی و واگذاری پروژه نهضت ملی مسکن سی‌اُمین شهر همدان

ایسنا/همدان پروژه ۱۷.۵ هکتاری نهضت ملی مسکن شهر بهار به عنوان ۳۰ مین شهر استان همدان از ۳۲ شهر استان برای آغاز عملیات اجرایی کلنگ‌زنی و اراضی آن به متقاضیان واگذار شد.

استاندار همدان چهارشنبه ۱۰ مردادماه در این آیین، اظهار کرد: در بحث نهضت ملی مسکن که از ابتدای دولت سیزدهم در کشور شروع شد با ناهمواری‌ها و مشکلات بسیاری برای تأمین زمین مواجه بودیم که با پیگیری‌های مجدانه و جهادی معاونت عمران استانداری و فرمانداران و با همکاری خوب سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و مجموعه‌های تخصصی استان از جمله اداره کل بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی اتفاقات خوبی در این حوزه در استان همدان رقم خورد. 

استاندار همدان گفت: در بحث ساماندهی مسکن مهر و نیز مجموعه گروه های ساخت و بافت فرسوده استان همدان بیش از ۹۳ درصد اهداف محقق شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: از پروژه‌های مسکن مهر ۱۵۰۳ پروژه در استان همدان از سال‌های گذشته به ارث باقی مانده بود که با وجود نداشتن منابع مالی برای تملک زمین و نیز مشکلات الحاق با قانون جدید و مشکلات خاک تمامی این واحدها در دولت سیزدهم تعیین تکلیف شدند.

وی با اشاره به حاصلخیزی خاک شهر بهار گفت: به دلیل حاصلخیز بودن خاک شهر بهار پیدا کردن زمین‌های درجه سه و بالاتر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان تا حدودی سخت بود و همین امر موجب کُند پیش رفتن طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان شد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه با پیگیری‌های مجدانه همه مسئولین خوشبختانه ۴۰ هکتار در شهر بهار برای طرح نهضت ملی مسکن مهیا شده و ۱۷.۵ هکتار آن سند زده شده که این اقدام یک اقدام بی‌سابقه است، تصریح کرد: در فاز اول ۱۷.۵ هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان الحاق و امروز واگذاری زمین آن در قالب گروه ساخت انجام شد ضمن اینکه مذاکره برای هفت هکتار دیگر نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران استان همدان از جمله فرماندار شهرستان بهار به تبع فرمانداران سراسر کشور علاوه بر مدیریت وظایف خرد و کلان مختلفی که برعهده داشتند از موضوع طرح نهضت ملی مسکن غفلت نکردند و با جدیت پیگیری امور بودند و در این رابطه در استان متوسط هفته‌ای یک بار دارای جلسه بودیم.

استاندار همدان با اشاره به فاز ۱۷.۵ هکتاری زمین واگذار شده امروز طرح نهضت ملی مسکن شهر بهار گفت: این پروژه ۱۷.۵ هکتاری به صورت گروه ساخت تعداد ۱۰۰۰ واحد مسکن را پوشش خواهد داد ضمن اینکه هر قطعه در اختیار چهار نفر گذاشته خواهد شد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: اقدام گروه ساخت این اختیار را می‌دهد که با هر نوع مصالح و سلیقه و با نهایت صرفه نسبت به ساخت اقدام شود.

وی همچنین اضافه کرد: شهرداری شهر بهار اولین شهرداری در سطح استان برای صدور پروانه طرح نهضت ملی مسکن بوده است ضمن اینکه اولین بار در کشور در استان همدان در شهرستان بهار برای کاهش هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن برای پروانه ساخت مبلغ مقطوع چهار میلیون تومان را تصویب کردیم که این امر در سال ۱۴۰۳ در ضوابط و مقررات مربوط به شهرداری های استان گنجانده و اجرایی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان هم با بیان اینکه شهر بهار به عنوان سی‌امین شهر از ۳۲ شهر استان همدان واگذاری اراضی مسکن نهضت ملی آن امروز انجام شد ،گفت: شهر بهار یکی از جمله شهرهایی بود که جز آخرین شهرها بحث تامین زمین آن به سختی گرفت.

مجید صالحی امیر با تقدیر از استانداران همدان و فرماندار شهرستان بهار در رابطه با تأمین زمین این شهر، افزود: پروژه امروز واگذار شده اراضی نهضت ملی مسکن شهر بهار به مساحت ۱۷.۵ هکتار شامل ۵۳۴ قطعه بوده که هفت هکتار دیگر نیز بر اساس توافقات انجام شده به آن اضافه خواهد شد.

وی پهنه نهضت ملی مسکن شهر بهار را ۴۰ هکتار برشمرد و خاطر نشان کرد: طرح تفصیلی شهر بهار به شهر بهار الحاق شده و در این پهنه ۴۰ هکتار نهضت ملی مسکن بحث توافقات ادامه خواهد داشت تا اینکه آخرین نفر هم در بحث جوانی جمعیت تامین زمین مسکن آن انجام شود.

صالحی امیر از واگذاری زمین پروژه نهضت ملی مسکن شهرهای کبودراهنگ و لالجین در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توافقات لازم برای واگذاری اراضی پروژه نهضت ملی مسکن این دو شهر نیز انجام شده و در آینده نزدیک به دستور استاندار همدان واگذاری اراضی پروژه نهضت ملی مسکن این دو شهر نیز انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در شهر بهار پروژه ۱۲۰ واحدی بنیاد ساخت با جانمایی لازم توسط بانک مسکن در حال احداث است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۱۹:۳۴

وای خدا چرا ازمسکن مریانج خبری نیست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۳ ۱۴:۰۷

مسولین محترم وزارت راه و شهرسازی تهران سال ۱۴۰۰ مسکن ملی پرند تهران ثبت نام کردیم پدرمون فوت کرده مستاجریم با اینکه واجد شرایطیم وضیعتمون رو سیستم وزارت راه و شهرسازی تایید نهایی شده ولی حتی تشکیل پرونده و حساب باز نکردن برامون ۳ سال و نیم گذشته بلاتکلیف منتظریم هربار شرکت عمران پرند پیگیر شدیم میگن اول باید تامین زمین بشه بعد تشکیل پرونده حساب بانکی باز کنیم !!! ۳ سال و نیم گذشت پس کی میخواهین تامین زمین و مسکن ملی بسازین به ما مردم مستاجر تحویل بدین خواهش میکنم پیگیری کنید بگوش مسولین برسه خدا خیرتون بده