• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403051006643
  • خبرنگار : 50187

معاون قوه قضائیه اعلام کرد

تثبیت مالکیت پهنه‌های ملی کشور در مرز ۱۰۰ درصد/ جهش کرمان در حدنگاری اراضی کشاورزی

تثبیت مالکیت پهنه‌های ملی کشور در مرز ۱۰۰ درصد/ جهش کرمان در حدنگاری اراضی کشاورزی

ایسنا/کرمان معاون قوه قضائیه با اشاره به اینکه تثبیت مالکیت پهنه‌های ملی کشور به مرز ۱۰۰ درصد رسیده، گفت: استان کرمان در زمینه تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی اخیراً جهش خوبی داشته و بیش از ۵۵ درصد اراضی حدنگاری شده است.

حسن بابایی پیش از ظهر امروز ۱۰ مرداد ماه در نشست شورای قضائی استان کرمان ترور اسماعیل هنیه توسط باند تبهکار صهیونیستی که در کشور ما انجام شد را محکوم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: قوه قضائیه در حمایت از تولید و تحقق شعار سال اقدامات خوبی انجام داده و امروز شاهد تثبیت مالکیت و صدور سند برای ۸۱۳ واحد در شهرک صنعتی استان کرمان هستیم.

بابایی بیان کرد:بعد از سفر ریاست قوه قضائیه به استان شاهد اتفاقات خوبی در دادگستری کرمان هستیم و قریب به ۱۱ هزار فقره سند در حوزه کشاورزی در ۹ ماه گذشته صادر شده است.

معاون قوه قضائیه با اشاره به صدور ۴۴۵۸ فقره سند مسکن ملی و ۲۱۲ فقره سند برای موقوفات اظهار کرد: تثبیت مالکیت پهنه‌های ملی کشور به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی افزود: استان کرمان در زمینه تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی در رده‌های پایانی جدول استان‌ها قرار داشت که اخیرا جهش خوبی داشته و بیش از ۵۵ درصد حدنگاری شده است.

بابایی ضمن اشاره به این مطلب که تاکنون شش جلسه برای اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول برگزار شده، تاکید کرد: با لازم‌الاجرا شدن این قانون، معاملات املاکی که سند مالکیت حدنگار آنها بعد از تاریخ سوم تیرماه سال جاری صادر شده است صرفاً باید از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد و انتقال قولنامه‌ای این املاک اعتبار ندارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: مالکین اراضی دارای اسناد دستی دو سال فرصت دارند نسبت به ثبت قولنامه‌های عادی در سامانه ساماندهی اسناد عادی اقدام کنند.

وی افزود: در تنظیم اسناد عادی و قبل از اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، موارد متعددی از فروش مال غیر صورت می‌گرفت که با اجرای این قانون از بروز این موضوعات جلوگیری می‌شود.

بابایی تاکید کرد: با اعتباربخشی به اسناد رسمی، کاهش قابل توجهی را در تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی با موضوع اراضی خواهیم داشت زیرا به محض تدوین پیش نویس معاملات املاک، موارد مربوطه به بانک اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال و تا زمان قطعی شدن معامله و یا فسخ آن، این موارد در این بانک باقی خواهد ماند.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تاکید بر این مطلب که سامانه برخط دسترسی اسناد رسمی به موقوفات در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی این سامانه تمامی موارد مربوط به اراضی موقوفه در زمان تنظیم اسناد مالکیت مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به ایجاد اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان منوجان گفت: ۵۰ میلیارد ریال برای احداث ساختمان این اداره اختصاص می‌دهیم تا به زودی عملیات اجرایی آغاز شود.

در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های ۱۰ ساله مسعود مسعودی نیا، در سمت مسئول کانون بسیج شهید لاجوردی ثبت اسناد و املاک استان کرمان، سید مهدی هاشمی به عنوان مسئول جدید این کانون معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha