• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403051006635
  • خبرنگار : 50444

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خبر داد

اشتغالزایی یک هزار نفری در طرح‌های اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی

اشتغالزایی یک هزار نفری در طرح‌های اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از اشتغالزایی یک هزار نفر به واسطه اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد.

سردار اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به سپاه استان ابلاغ شد که اعتبارات آن باید از محل گردش منابع بانک‌های استان پرداخت می‌شد و در نهایت ۱۳۰ میلیارد تومان از آن جذب و تسهیلات آن پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت شد، تاکید کرد: امسال نیز ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این موضوع در نظر گرفته شده است که پیش بینی می‌کنیم با جذب حداکثری، برای بیش از یک هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

سردار اکبری همچنین افزود: تلاش ما این است که تسهیلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی کمترین انحراف را داشته باشد که بدین منظور بازرسی‌های ماه و دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود. 

به گفته وی، بررسی‌ها از تسهیلات اعطایی به طرح‌های اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد که ۹۲.۵ درصد از تسهیلات به شیوه صحیح پرداخت و هزینه شده و نشان دهنده این است که در کل استان کمترین انحراف را بین بخش‌های مختلف داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نسبت منابع به مصارف در بانک‌های استان بسیار بالا است، تامین کردن منابع لازم برای پرداخت این تسهیلات بسیار دشوار است. بنابراین از افرادی که دارای گواهی فنی و حرفه‌ای بوده و متقاضی دریافت این تسهیلات در استان هستند می‌خواهیم که متعهد شوند تسهیلات را به جز برای طرح معرفی شده هزینه نکنند. ما نیز تسهیل کننده مسیر پرداخت این تسهیلات به متقاضیان هستیم. 

جانشین فرمانده سپاه استان همچنین گفت: فعالیت‌های جهادی سبب سر و سامان یافتن کشور می‌شود، به همین دلیل در قالب رزمایش جهادگران فاطمی ۸۵۰ گروه جهادی شامل بیش از ۸۵۰۰ جهادگر در ۱۰ روز در عرصه‌های مختلف به کار جهادی می‌پردازند تا بخشی از کمبودها را برطرف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha