• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403051006459
  • خبرنگار : 50144

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خبرداد

هدفگذاری برای احیای ۶۸ واحد صنعتی و معدنی غیرفعال در آذربایجان‌غربی

هدفگذاری برای احیای ۶۸ واحد صنعتی و معدنی غیرفعال در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال برای احیای ۴۸ واحد صنعتی و ۲۰ واحد معدنی غیرفعال در استان هدفگذاری شده‌ است.

صابر پرنیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا تعداد واحدهای صنعتی و معدنی استان را ۲۵۵۱ واحد اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته ۷۴ واحد غیرفعال صنعتی و معدنی در استان احیا شد همچنین امسال نیز ۶ واحد صنعتی و ۶ واحد معدنی راکد در استان به چرخه فعالیت بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۴۹۶ واحد غیرفعال شده‌ است، اظهار کرد: واحدهای غیرفعال قابل احیای استان ۴۱۱ مورد و واحدهای غیرقابل احیا ۸۵ واحد است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به برنامه عملیاتی احیای واحدهای صنعتی و معدنی استان در سال جاری گفت: شناسایی و دسته‌بندی مشکلات واحدهای صنعتی، استفاده از حداکثر امکان موجود در استان جهت رفع مکل نقدینگی واحدهای راکد از محل تسهیلات موضوعه، رصد و پایش واحدهای معدنی جهت شناسایی واحدهایی با امکان راه‌اندازی مجدد به صورت مستمر و صدور اخطار به واحدهای راکد جهت فعالسازی از جمله برنامه‌های امسال برای احیای واحدهای راکد استان در بخش صنعت و معدن است.

پرنیان با بیان اینکه امروزه دنیا به دلیل ارزش افزوده بالای صنعت به این سمت حرکت می‌کند، افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سبب موقعیت ویژه استان و ارتباط با بازارهای خارجی فراهم شده است و با قرارگیری ۲۵ درصد مرزهای کشور در آذربایجان غربی، این استان می‌تواند به عنوان یک هاپ تجاری کشور عمل کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در آذربایجان غربی سرمایه‌گذاری انجام نشده است، گفت: با وجود نیروی کار قوی، منابع خدادادی، امکان اتصال آسان به بازارهای جهانی و تعریف بسترهای سرمایه‌گذاری، این استان فرصت منحصر به فردی برای سرمایه‌گذاری  صاحبان سرمایه است.

پرنیان با اشاره به نقش تکنولوژی و ماشین‌آلات در بهره‌وری بالا و تولید محصول باکیفیت اظهار کرد: هرقدر ماشین‌آلات و تکنولوژی در صنعتی به روز و مدرن باشد هم قیمت تمام شده محصول، هم کیفیت محصول تولیدی و هم جذابیت برای مشتری افزایش یافته و طبیعتا محصول تولیدی در بازار رقابتی برنده خواهد شد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه صنعت بسته‌بندی امروزه یک صنعت ثروت‌زا و تاثیرگذاری است، تصریح کرد: متاسفانه صنعت بسته‌بندی در استان مورد غفلت واقع شده و چه بسا بسیاری از محصولات تولید استان با قیمت ارزان به کشورهای مختلف صادر می‌شود و با بسته‌بندی‌های شکیل و مشتری پسند با چندین برابر در کشورهای دیگر به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات یکشنبه‌های تولید و بازدیدهای میدانی از واحدهای مشکل‌دار تولیدی استان با هدف حمایت و احیای این واحدها گفت: اگر چه در تلاشیم با حضور دستگاه‌های مختلف متولی در امر تولید و بانک‌ها تسهیلات برای واحدهای مشکل‌دار فراهم شود اما واحدهای تولیدی باید به سمت روشهای جدید تامین منابع مالی از جمله جذب سرمایه گذار، تولید بدون کارخانه، بورس و فرابورس حرکت کنند چرا که منابع مالی بانکها هم محدود است و پرداخت تسهیلات به کندی انجام می‌شود.

پرنیان با بیان اینکه باید به سمت تولید محصولاتی با بهره‌وری بالا حرکت کنیم، گفت: رقابت در تولید محصولات امروز حرف اول را می‌زند لذا بازارهای ایران با تولید محصولاتی با قابلیت رقابت بالا باید به سمت بازارهای جهانی سوق یابد.

وی با اشاره به نقش دو سویه دانشگاه و صنعت در تولید افزود: امروزه باید با همکاری دوسویه بین تولید کننده و نخبگان دانشگاهی به سمت تولید ثروت حرکت کنیم که لازم است این ارتباط دو سویه بین مراکز دانشگاهی وبخش صنعت بیش از قبل گسترش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha