• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403051006270
  • خبرنگار : 71129

معاون وزیر خارجه آمریکا: باید برای مقابله با چین اقدامات بیشتری صورت دهیم

معاون وزیر خارجه آمریکا: باید برای مقابله با چین اقدامات بیشتری صورت دهیم

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت، واشنگتن باید برای مقابله با اقدامات چین از جمله استراتژی این کشور در ایجاد پایگاه‌های نظامی و جستجوی مواد معدنی نادر در آفریقا اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش ایسنا، کرت کمپبل، معاون وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفت که رقابت با چین «تعریف چالش ژئوپلیتیکی در برابر دیپلماسی مدرن آمریکایی» است و نیروی هوایی و دریایی آمریکا باید اقداماتی را برای رزمایش‌ در منطقه هند-اقیانوسیه بیشتر کنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وی افزود: «ما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم و با فعالیت‌های چین هم بر اساس استراتژی پیشرو و هم بر اساس تمایل آنها برای دستیابی به منابع طبیعی و معدنی غنی در آفریقا که برای صنایع و ظرفیت‌های فناوری ما ضروری هستند، مقابله کنیم.»

این مقام مسئول وزارت خارجه آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: «تفاوت‌هایی در کشتی سازی بین آمریکا و چین وجود دارد که بسیار نگران کننده است. آمریکا باید در این زمینه بسیار فعال باشد در غیر اینصورت برای قرن ۲۱ آنطور که باید در زمینه قدرت دریانوردی قوی نخواهیم بود.»

معاون وزیر خارجه آمریکا که مدت‌هاست در زمینه قدرت این کشور در منطقه آسیا-اقیانوسیه فعال است، گفت: حضور ۲۰ ساله آمریکا در خاورمیانه بر اساس قدرت‌های زمینی است و ما باید سرمایه گذاری‌های مناسبی داشته باشیم و در زمینه مدرن سازی و ابداعات نیز اقداماتی انجام دهیم.

وی افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده که نیروی دریایی و هوایی آمریکا فعال باشند. آنها باید در اقدامات خود کوشاتر باشند. در این دو مورد باید سرمایه گذاری شود. ابداعات بیشتری باید صورت گیرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: آنها باید جسارت بیشتری داشته باشند و باید درک کنند که عرصه هند- اقیانوسیه مستلزم تواناترین نیروی دریایی و پیشرفته‌ترین قابلیت‌های هوایی دوربرد است که ایالات متحده قبلا به آن نیاز داشته است و اینجاست که ما باید تمرکز خود را قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha