• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403050905983
  • خبرنگار : 71654

اسکن ۶۰۰۰ تصویر در چندثانیه توسط هوش مصنوعی گمرک هنگ‌کنگ

اسکن ۶۰۰۰ تصویر در چندثانیه توسط هوش مصنوعی گمرک هنگ‌کنگ

بخش گمرک و مالیات هنگ‌کنگ قصد دارد یک سیستم جدید هوش مصنوعی ایجاد کند. این سیستم قادر به پردازش تا یک ساعت از فیلم‌های دوربین نظارتی یا حدود ۶۰۰۰ تصویر در عرض چند ثانیه خواهد بود. هدف آن مبارزه با جرایم مربوط به مدارک دیجیتال است.

به گزارش ایسنا، تحقیقات اولیه این بخش در مورد موتور جستجوی هوش مصنوعی آنها نشان داد که این هوش مصنوعی دقتی ۸۰ درصدی دارد. این امر باعث می‌شود که مأمورین بتوانند تحقیقات بیشتری را با کارایی بهتر انجام دهند.

به نقل از آی‌ای، ونگ وی-کی(Wong Wai-Kei) بازرس ارشد از آزمایشگاه پزشکی قانونی این بخش گفت: وقتی سیستم هوش مصنوعی را به کار می‌گیریم، می‌توانیم یک پرونده را در عرض چند ثانیه پس از وارد کردن چندین دستور برای جستجویی خاص، پردازش کنیم.

در تمرین گذشته ما، اگر یک فیلم از دوربین مدار بسته یک ساعت طول ‌می‌کشید، همکاران ما مجبور بودند فقط برای تماشای آن در مقابل مانیتور بنشینند.

به طور پیشرو در حال کاوش در فناوری

هنوز مشخص نیست که چه زمانی گمرک سیستم هوش مصنوعی را در عملیات روزانه دخیل می‌کند.

اما معاون منابع انسانی این بخش، می‌گوید که گمرک با استفاده از فناوری‌های جدید برای تقویت توانایی‌های خود در رسیدگی به مدارک دیجیتالی و مبارزه با جرایم فنی، به طور پیشرو در حال استفاده از فناوری‌های جدید است.

این آزمایشگاه در سال ۲۰۰۰ برای جمع آوری، حفظ و تجزیه و تحلیل مدارک دیجیتالی و یافته‌های موجود در دادگاه تأسیس شد.

در این آزمایشگاه ۱۵ افسر حضور دارند که مسئول تجزیه و تحلیل و رمزگشایی پرونده‌های مخفی، ارائه پشتیبانی در لحظه در صحنه‌های جرم و حفظ یکپارچگی مدارک و شواهد هستند.

ده‌ها عضو تیم از سایر بخش‌ها نیز برای پشتیبانی فنی به صحنه‌های جرم اعزام می‌شوند.

در طی پنج سال اخیر، آزمایشگاه سالانه بیش از ۱۰۰ مورد مدارک الکترونیکی را پردازش کرده است، در حالی که گمرک در سال گذشته حدود ۱۹ هزار مورد را پردازش کرده است.

جرایم فنی و کار جرم‌شناسی رایانه‌ای

معاون منابع انسانی که در زمینه جرم‌شناسی رایانه‌ای و امنیت فناوری اطلاعات تخصص دارد، خاطرنشان کرد: افزایش جرایم فنی، مانند پیشرفت در فناوری تلفن‌های هوشمند و شیوع فعالیت‌های تخلفات در وب سایت‌های حراج، باعث شده است که جرم‌شناسی آنها بیشتر چالش برانگیز باشد.

او می‌گوید: در دوره داده‌های بزرگ، آزمایشگاه جرم‌شناسی رایانه‌ای نیز علاوه بر تخلفات و مواد مخدر خطرناک، مواردی از قبیل پولشویی و قاچاق را نیز برطرف کرده است.

میزان و پیچیدگی داده‌های دیجیتالی که توسط آزمایشگاه جرم‌شناسی رایانه‌ای پردازش شده است، افزایش یافته و این یک چالش قابل توجه برای کار در آزمایشگاه ایجاد کرده است.

او تأکید کرد که سیستم هوش مصنوعی جایگزین وظایف افسران نمی‌شود. مأمورین مسئولیت تأیید نتایج جرم‌شناسی تولید شده را بر عهده دارند.

این آزمایشگاه دارای چهار کارکرد اصلی است: جمع آوری و تجزیه و تحلیل شواهد الکترونیکی توقیف شده، ارائه پشتیبانی فنی در صحنه‌های جرم، گردآوری نتایج در یک گزارش جرم‌شناسی رایانه‌ای، توضیح روند تأیید در دادگاه و ارائه آموزش.

گمرک اظهار داشت که توسعه کل سیستم تقریباً ۷۷ هزار دلار هزینه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha