• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403050905920
  • خبرنگار : 50972

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد

کاهش ۲ درصدی طلاق در خراسان رضوی

کاهش ۲ درصدی طلاق در خراسان رضوی
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی از  کاهش ۲درصدی طلاق در استان خراسان رضوی خبر داد.

عماد دخانی دربرنامه  «سرمشق» با عنوان رونمایی از  دستاوردهای علمی فرهنگی و اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دولت سیزدهم که امروز سه‌شنبه نهم مرداد ماه در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، در ابتدا به ویژگی‌هایی از شخصیت شهید رئیسی اشاره کرد و در این زمینه اظهار کرد: به گفته مقام معظم رهبری یکی از صفات شهید جمهور، جامعه الاطراف‌ بودن ایشان بود، یعنی در تمام ساحت‌های متفاوت، دستاوردها و اتفاقات ویژه و بی نظیری را رقم زدند.

وی درمورد دستاوردهای فرهنگی دولت سیزدهم در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد کاهش طلاق در استان هستیم و افزایش جریان طلاق با شیب صعودی، ۲ درصد کاهش یافته‌است. 

 دخانی افزود: پیش از دولت سیزدهم، بیمه سلامت صرفا پنج بیماری صعب العلاج را پوشش می‌داد که با اقدامات انجام شده، امروزه ۱۰۷ بیماری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌است.

وی افزود: در مجموعه‌ کمیته امداد، ۱۴هزار خانواده تحت پوشش، توانمند شده و از چرخه تحت پوشش این کمیته خارج شدند که می‌توانند عرصه زندگی خود را مدیریت کنند. در حوزه بیمه روستاییان و عشایر نیز از شروع این طرح تا قبل از دولت سیزدهم و مدت زمان ۱۷ سال، صرفا ۱۷۰ هزار نفر تحت پوشش بودند که در دولت سیزدهم ۹۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: سازماندهی  ۲۰ هزار دانش آموز با عنوان طرح میدان در امر جهاد تبیین، با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی در استان رقم خورد و فراگیری بیش از یک میلیون دانش‌آموز در طرح میدان، که درواقع با شعار هر کلاس یک فرمانده و هر فرمانده ۵۰ نفر انجام شد.

دخانی اظهار کرد: رشد ۴۷ درصدی در رشته های پزشکی به ویژه در مناطق محروم اتفاق ویژه‌ای بود که نگاه دولت سیزدهم به مناطق کم برخوردار را نشان داد و شاهد رشد و ارتقای علمی در سطح استان بوده‌ایم.

 در پایان این جلسه  از اینفوگرافی دستاوردهای دولت سیزدهم رونمایی و همچنین از دو دانش‌آموز نخبه،‌ امیرحسین محمدزاده مدال‌آور نقره المپیاد ریاضی  و سپهر چاچی  مدال‌آور نقره المپیاد زیست در سال ۱۴۰۲ تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha