• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403050905852
  • خبرنگار : 50549

مسئول بعثه مقام معظم‌ رهبری در استان خبر داد

اعزام ۶۰۰۰ مبلغ برای پیاده‌‎روی اربعین از خراسان رضوی

اعزام ۶۰۰۰ مبلغ برای پیاده‌‎روی اربعین از خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مسئول بعثه مقام معظم‌ رهبری در خراسان ‌رضوی با اشاره به آمادگی همه جانبه کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان گفت: اعزام ۶۰۰۰ مبلغ برای پیاده روی اربعین در دستور کار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین احمری امروز ۹ مردادماه، در نشست رسانه‌ای نمایشگاه مشایه ویژه عرضه ملزومات سفر پیاده‌روی اربعین و موکب‌ها با اشاره به جایگاه پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: قدم گذاشتن در مسیراربعین توفیق بزرگی است، اجداد ما در فراق عتبات عالیات دار فانی را وداع گفتند، اما امروز به برکت خون شهدا افراد به راحتی می‌توانند به کربلا و سفر اربعین بروند.

وی افزود: سفر زیارتی در هر زمانی خوب است، اما هیچ سفری سفر اربعین نمی‌شود. در این بازه زمانی ما نیز خادمان زائران اربعین هستیم و آرزوی ما این است و تلاش داریم  تا در آخر خود را به حماسه اربعین برسانیم.

احمری ادامه داد: اربعین یک فرصت و توفیق است که هیچ سفری جای آن را نمی‌گیرد، در اربعین همه زائران از همه مسیرها در عراق به سمت کربلا حرکت می‌کنند و از سوی بزرگان نیز توصیه شده زائران با خستگی و گرد و غبار سفر به زیارت امام مشرف شوند و خود را به حرم امام حسین(ع) برسانند.

وی با اشاره به نقش ویژه کمیته فرهنگی در برگزاری برنامه‌های اربعین از آمادگی کامل این کمیته برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگی اربعین خراسان‌ رضوی بر اساس تجربیات چند ساله در این حوزه فعالیت می‌کند. سال گذشته بیش‌از ۶۰۰۰ مبلغ  برای اجرای امور فرهنگی، تبلیغی و دینی شامل پاسخگویی به سؤالات شرعی و برپایی نمازجماعت، سخنرانی و ...  در ایام اربعین به کربلا اعزام شدند.

احمری ادامه داد: امسال نیز این کمیته با برنامه‌ریزی و همکاری نهادهای فرهنگی اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار دارد که شامل شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی، برگزاری جلسات هماهنگی و راستی‌آزمایی است.

وی با اشاره به فعالیت مساجد در خصوص اربعین گفت: در این راستا ۱۰ هزار و ۵۰۰ مسجد هماهنگ شده که به صورت ویژه برنامه‌هایی برای اربعین انجام دهند که قرائت زیارت اربعین در جمع نمازگزاران و مستمعین از جمله برنامه‌های مد نظر است.

مسئول بعثه مقام معظم ‌رهبری در خراسان ‌رضوی گفت: اختصاص خطبه‌های نماز جمعه در مشهد و شهرستان‌ها به موضوع اربعین از دیگر اقدامات است که برگزاری برنامه محوری در روز اربعین با سخنرانی ائمه جمعه هر شهرستان نیز از موارد پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم جهت فضاسازی نیز انجام گرفته است، همچنین در این راستا کمیته بانوان فعال شده و برای اربعین اعزام مبلغه هماهنگ خواهد شد.

 احمری با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی بودجه اختصاصی ندارد، گفت: فعالیت در این راستا با بودجه هر نهاد به صورت جداگانه انجام می‌گیرد، همچنین برگزاری مراسم متمرکز در روز اربعین در هر شهرستان و همکاری با شهرداری‌ها و صداوسیما جهت فضاسازی از دیگراقدامات برای برگزاری باشکوه این مراسم است.

مسئول بعثه مقام معظم‌ رهبری در خراسان ‌رضوی در خصوص نمایشگاه مشایه افزود: یکی از مزایای برپایی این نمایشگاه تهیه اقلام سفر اربعین از یک مکان و با قیمت مناسب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha