• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403050905693
  • خبرنگار : 50037

تمامی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رزن دارای کتابخانه هستند

تمامی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رزن دارای کتابخانه هستند

ایسنا/همدان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن گفت: تمامی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان دارای کتابخانه بوده و بیش از ۱۹۰ نفر عضو کتابخانه این کانون‌ها هستند.

حمید رضا علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در طرح تابستانه کانون فرهنگی هنری مساجد ۴۷ کانون دارای فعالیت بوده که از این تعداد کانون ها ۴۶ کانون روستایی و یک کانون شهری با ۳۴۰ نفر عضو از کلاس‌های مختلف این کانون‌ها استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول سال دارای برنامه‌های مختلفی برای اعضای خود هستند که در طرح تابستانه با توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اعضا کانون‌ها از ظرفیت این کانون‌های مساجد استفاده دارند.

علیخانی با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زمینه‌ساز اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه هستند و باید از ظرفیت کانون‌ها برای تقویت این مهم بهره برد، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در جذب جوانان به مساجد و احیای کارکردهای مسجد محور دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قابلیت‌های بسیار زیادی در مساجد دارند که توسعه فرهنگی و اسلامی و تربیت اسلامی در بین اقشار جامعه و جذب اکثریت مردم به سمت مساجد را از جمله این قابلیت‌ها می‌توان برشمرد.

علیخانی همچنین با اشاره به فعالیت موسسه مربوط به ارشاد اسلامی این شهرستان در ایام تابستان، گفت: ارشاد اسلامی شهرستان نیز دارای یک موسسه بوده که در ایام تابستان به‌صورت رایگان کلاس‌های مختلفی را در حال برگزاری دارد. 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۰ نفر از کلاس‌های رایگان این موسسه در حال استفاده هستند، خاطر نشان کرد: گویندگی، نقاشی، خوشنویسی و موسیقی از جمله کلاس‌های در حال برگزاری این موسسه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha