• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403050805223
  • خبرنگار : 71573

تازه‌های کتاب!

تازه‌های کتاب!

رمان‌های «عُلیا حضرت درخت» نوشته پیتر وولبن، «سزار کوچک» نوشته ویلیام رایلی برنت، «سنگدل» نوشته سارا ماس، «دلربا» نوشته دانیل استیل و «دختری با صدای رسا» نوشته ابی داری منتتشر شد.

به گزارش ایسنا، رمان «عُلیا حضرت درخت» نوشته پیتر وولبن با ترجمه فرهمند بزرگمهر (انبازپور) در ۲۴۸ صفحه و با قیمت ۲۲۸ هزار تومان در نشر آناپنا عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: این همکاری همیشگی نیست زیرا در یک جنگل درختانی تنها و فردگرا نیز زندگی می‌کنند که در برابر هرگونه ایده همکاری مقاومت نشان می‌دهند. آیا زیبنده است که برای یک مشت کج‌اندیش و نافرمان انتشار هشدار در یک جنگل متوقف شود؟ خوشبختانه خیر!...

 درختانی که مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند، همیشه اسرار بیشتری را ارائه می‌دهند. به‌خصوص درختانی که در مناطق حفاظت شده یعنی جایی که از دخالت انسان در امان‌اند، زندگی می‌کنند. من هرگز از یادگیری از آن‌ها دست بر نمی‌دارم. با این‌حال هرگز رؤیای این همه کشف را در سایه‌سار درختان جنگل در سر نداشتم.

 مرا دنبال کنید و بیایید تا شادی‌هایی را که درختان می‌توانند به ما بدهند، تقسیم کنیم. شاید شما در طول پیاده‌روی بعدی در جنگل به سهم خود معجزه کوچک یا بزرگی را کشف کنید...

تازه‌های کتاب!

 همچنین کتاب «سزار کوچک» نوشته ویلیام رایلی برنت با ترجمه پرویز نصیری در ۲۷۲ صفحه و بهای ۲۵۸ هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار کتاب شده است.

 در نوشته پشت جلد کتاب آمده است:  در منطقه‌ای از شیکاگو که به خاطر فراوانی ایتالیایی‌ها، ایتالیای کوچک لقب گرفت، سام وتوری رئیس یک گروه جنایتکار نقشه می‌ریزد در شلوغ‌ترین ساعت شب از یک کلوپ سرقت‌ کند. وقتی او نقشه این سرقت ساده را می‌ریخت هرگز فکر نمی‌کرد این سرقت ساده آینده شغلی‌اش را عوض خواهد کرد.

ریکو جوان بی‌کله‌ و با دل و جرأتی که تازه به گروه وارد شده رهبری این دزدی را به‌عهده می‌گیرد و بعد فقط با یک شلیک بی‌موقع مسیر دیگری برای خودش و سام وتوری رقم می‌زند که کل حوادث این رمان بسیار موفق را تشکیل می‌دهد.

 اولین رمان برنت که باعث شهرت یک‌شبه نویسنده آن شد خیلی زود یکی از معروف‌ترین فیلم‌های گنگستری سینمای آمریکا از روی آن ساخته شد.

 داستانی فوق‌العاده با ریتمی‌سریع و شخصیت‌سازی بی‌نقص.

تازه‌های کتاب!

 دیگر کتاب منتشر شده در نشر آناپنا، رمان «سنگدل(تپه‌های ماهور)» نوشته سارا ماس با ترجمه معصومه حیدری است که در ۲۲۰ صفحه و با قیمت ۲۲۸ در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: 

- آدم‌ها با گذر زمان آرام و بی‌آزار نمی‌شوند بلکه همچنان عصبانی و آزاردهنده باقی می‌مانند.

- این درست نیست که فکر کنیم چون در دوران بیست‌سالگی چیزی رو دوست داری باید تا آخر عمر باهاش زندگی کنی. بعدها، شاید یک روزی بتونی چیز دیگه‌ای پیدا کنی و از اون خوشت بیاد.

- ظاهرا هیچ‌چیزی اونقدر ارزش نداره که به خاطرش خودت را آزار بدی و اذیت کنی.

- آیا بهتر نیست بعضی وقت‌ها، به جای اینکه تمام‌ زندگی‌مون چمبره بزنیم و زانوی غم بغل بگیریم، فقط به عقب برگردیم و گذشته‌ها رو جبران کنیم.

- معمولا تغییر آب‌وهوا، بزرگ جلوه دادن یک تصمیم اشتباه و ضعیف و با فراموشی باعث خواهند شد متوجه شوید که چطور به خاطر این مسائل کوچک، همه‌چیز ناگهان بد پیش خواهد رفت؛ اما خوشبختانه اغلب اوقات افراد خوش‌شناس هستن و شرایط اونقدرها هم بد نمیشه و میشه از پس آن برآمد.

- البته همیشه برنامه ریختن هم مفید نیست و کمکی نمی‌کنه، بلکه گاهی اوقات حتی باعث بدتر شدن حالت هم میشه چون می‌دونی که داری خودت را با تصور آینده‌ای سرگرم‌کننده و دل‌انگیز گول می‌زنی.

- مردی که کتک‌ نزنه و کنترلش رو از دست نده و از زنش به عنوان کیسه بکس استفاده نکنه می‌تونه آدمی دوست‌داشتنی باشه.

- وقتی از کنار مسئله‌ای می‌گذری یعنی داری اون رو تحمل می‌کنی درست مثل دردهاش.

تازه‌های کتاب!

«دلربا» نوشته دنیل استیل با ترجمه لیلا قنواتی‌زاده دیگر کتاب نشر یادشده است که در ۲۶۸ صفحه و قیمت ۲۵۴ هزار تومان عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: این رمان چیره‌دستانه اثر دانیل استیل به زندگی سوپر مدل مشهوری می‌پردازد که هنگام سفر تمام دنیایش در یک لحظه از هم متلاشی می‌شود.

 ورونیک وینسنت یک ستاره است. او در سن ۲۲ سالگی یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها در عرصه مد است که تصاویرش زینت‌بخش جلد مجلات است و بر روی استیج‌های مد درجه یک جهانی قدم برمی‌دارد. علی‌رغم مهارتی که در حرفه‌اش دارد، زندگی فریبنده ناشی از آن جذابیت چندانی برای او ندارد و ترجیح می‌دهد اوقاتش را در خانه در کنار مادرش یا با دوست خوش‌قلبش در مهمانی‌های تجملاتی سپری نماید.

 کمی پس از هفته مد پاریس و پیش از عکس‌برداری برای جلد مجله «مد» در توکیو، فرصت گریز از آشفتگی‌ برنامه پر مشغله زندگی‌اش را به دست‌ می‌آورد. سپس به ناگاه انفجاری جانگداز در فرودگاه «زونتم»  در بروکسل رخ می‌دهد که زندگی او را برای همیشه دستخوش تغییر می‌کند.

تازه‌های کتاب!

 همچنین «دختری با صدای رسا» نوشته ابی داری با ترجمه پری یزدی در ۳۴۸ صفحه با قیمت ۳۳۲ هزار تومان در نشر آناپنا منتشر شده است.

 در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: کتاب دختری با صدای رسا، داستان دختری روستایی اهل نیجریه است که رؤیای تحصیل در سر دارد ولی به‌خاطر تنگدستی و فقر فرهنگی حاکم بر جامعه از آن بازمانده و تن به‌ ازدواجی ناخواسته می‌دهد. این کتاب الهام‌بخش دختران جوانی است که قربانی خشونت، تجاوز و تبعیض جنسیتی شدند، با این حال دست از مبارزه برای رسیدن به اهداف و آرزوهایشان برنداشته و با اراده و امید در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارند.  این رمان یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز است که موفق به دریافت جایزه «داستان بث» برای نویسندگان نوظهور شده است. نویسنده این اثر یکی از ۱۰ نویسنده برتر سال ۲۰۲۰ بوده است.

تازه‌های کتاب!

 انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha