• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403050804675
  • خبرنگار : 30057

گردش مالی در علم بیوتکنولوژی با گردش مالی نفت برابری می‌کند

گردش مالی در علم بیوتکنولوژی با گردش مالی نفت برابری می‌کند

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با بیان اینکه امروزه گردش مالی در علم بیوتکنولوژی با گردش مالی نفت برابری می‌کند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های خاص پژوهشگاه در تمامی حوزه‌های بیوتکنولوژی در راستای تجاری‌سازی علم و پژوهش و فناوری گام‌های بزرگی را برداشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر جواد محمدی در نشست با رئیس آموزش و علوم آستانه قدس عتبه حضرت عباس(ع) و رؤسای دانشگاه‌های الکفیل و العمید عراق ضمن خوش‌آمد گویی به مهمانان، گفت: ما خرسندیم که در عراق هم به مانند ایران عتبات مقدسه در راه پیشرفت پزشکی، علم و تکنولوژی جهان تشیع قدم برداشته است، چون در جمهوری اسلامی ایران نیز آستان قدس رضوی در راه پیشرفت علمی، بهداشتی، پزشکی، صنعتی و تکنولوژی گام برمی‌دارد که این امور و این گونه کارها برکات فراوانی دارد.

محمدی با بیان اینکه امروزه گردش مالی در علم بیوتکنولوژی با گردش مالی نفت برابری می‌کند، ادامه داد: ما در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از تعاملات علمی با هر دو عتبه مقدسه امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و دانشگاه‌های وابسته به هر دو عتبه استقبال می‌کنیم. این همکاری‌ها می‌تواند در قالب ترجمه کتاب، تبادل استاد و دانشجو، تاسیس آزمایشگاه‌های تخصصی ژنتیک و حتی تأسیس شعبه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری در کشور عراق باشد.

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به اینکه این پژوهشگاه یک مرکز علمی مأموریت محور است، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خاص پژوهشگاه در تمامی حوزه‌های بیوتکنولوژی و برخورداری از آزمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، برپایی کارگاه‌ها و کنگره‌های علمی، اعضای هیات‌ علمی زبده و توانمند، در راستای تجاری‌سازی علم و پژوهش و فناوری گام‌های بزرگی را برداشته و می‌تواند تجربیات خود را در قالب تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان به دانشگاه‌های کشور عراق انتقال دهد و ما به دنبال عملی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های علمی با مراکز علمی خارج از ایران به ویژه عتبات مقدسه عراق و دانشگاه‌های وابسته به آنها هستیم.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری، در این دیدار همچنین دکتر عباس الدده الموسوی، رئیس آموزش و علوم آستان قدس عتبه عباسیه(ع) با بیان اینکه عتبه عباسی(ع) از اولین مراکز دینی در عراق است که ورود به مباحث علمی را آغاز کرده است، افزود: ما هم به دنبال عملی شدن تفاهم‌نامه علمی با این پژوهشگاه هستیم، زیرا فکر می‌کنم پیشرفت در علم و تکنولوژی رؤیای مشترک هر دو ملت ایران و عراق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha