• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403050804521
  • خبرنگار : 71402

مادورو: مرد صلح و گفت‌وگو هستم/اجازه هرج و مرج نمی‌دهیم

مادورو: مرد صلح و گفت‌وگو هستم/اجازه هرج و مرج نمی‌دهیم

نیکولاس مادورو پس از اعلام نتایج انتخابات و پیروزی در رقابت‌های ریاست جمهوری، خود را مرد صلح و گفت‌وگو معرفی کرد و گفت اجازه نمی‌دهد سناریوی هرج و مرج در کشورش به جریان بیفتد.

به گزارش ایسنا، «نیکولاس مادورو» که برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به پیروزی دست یافت، امروز (دوشنبه) در سخنانی گفت: «در دوره جدید ریاست جمهوری خود، سوگند می‌خورم که جانم را به خاطر فرآیندهای تغییر برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورمان خواهم داد.»

مادورو ۶۱ ساله دقایقی پس از اعلام خبر پیروزی‌اش خطاب به حامیانش گفت: «صلح، ثبات و عدالت وجود خواهد داشت. من مرد صلح و گفت‌وگو هستم.»

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین از دادستانی کشورش خواست تا تحقیقاتی را درباره مختل کردن روند انتخابات آغاز کند.

مادورو در میان هوادارانش که پیروزی او را در کاخ میرافلورس در کاراکاس جشن گرفتند، تاکید کرد که «اجازه نمی‌دهیم سناریوی هرج‌ومرج در ونزوئلا ایجاد شود.»

نیکولاس مادورو تاکید کرد: «مردم حرف خود را زدند؛ "نه به سرمایه‌داری، نه به فاشیسم." و ما مردمی هستیم که برای جهان الگو قرار داده‌ایم.»

رئیس‌جمهور سوسیالیست ونزوئلا همچنین تاکید کرد که «من خواستار احترام به نظر مردم و قانون اساسی و عدم دعوت به کودتاها هستم.»

مادورو همچنین با انتقاد از همتای آرژانتینی خود گفت که «شما نمی‌توانید با من مقابله کنید.»

در حالی که طرفداران نیکولاس مادورو جشن گرفتند، رای‌دهندگان طرف مقابل، منتظر شنیدن سخنان «ادموندو گونزالس» نفر دوم انتخابات و «ماریا کورینا ماچادو» رهبر مخالفان ونزوئلا بودند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده هم بلافاصله «نگرانی‌های جدی» خود را ابراز کرد و مدعی شد که این نتیجه منعکس‌کننده خواست رأی‌دهندگان ونزوئلایی نیست.

انتخابات روز یکشنبه محصول توافق میانجیگری است که سال گذشته بین دولت کاراکاس و مخالفان انجام شد. توافق برای برگزاری رای‌گیری باعث شد تا ایالات متحده به طور موقت تحریم‌های اعمال شده پس از انتخاب مجدد مادورو در سال ۲۰۱۸ را کاهش دهد؛ انتخاباتی که توسط ده‌ها کشور غربی و آمریکای لاتین رد شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha