• یکشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403050704429
  • خبرنگار : 71415

نیویورک تایمز: تصرفات روسیه به علت شناسایی نقاط ضعیف ارتش اوکراین شتاب گرفته است

نیویورک تایمز: تصرفات روسیه به علت شناسایی نقاط ضعیف ارتش اوکراین شتاب گرفته است

بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی ارتش روسیه به دنبال روند تدریجی فتوحاتش در ماه‌های اخیر در خطوط مقدم جنگ اوکراین در حال بررسی نقاط ضعف نیروهای اوکراینی با هدف تمرکز بر آنها و رقم زدن پیشروی‌های بیشتر است.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشته است تحلیلگران نظامی می‌گویند نیروهای نظامی روسیه هر چه بیشتر صفوف و آرایش نیروهای اوکراینی را مورد بررسی قرار می‌دهند تا نقاط ضعف آنها را شناسایی کرده و با حمله به این نقاط دست به پیشروی‌های بیشتر بزنند.

در این مقاله آمده است: «نیروهای روس در یک هفته گذشته و یا کمی بیشتر فتوحات سریعی را در منطقه دونتسک در شرق اوکراین رقم زده و چند روستا را تصرف کرده و به شهر پوکروفسک، یکی از پایگاه‌های اصلی دفاعی برای ارتش اوکراین در این منطقه، نزدیک شدند.»

به نوشته نیویورک تایمز داده‌های حاصل از نقشه‌های منبع-باز از میدان نبرد و حاصل از تصاویر ماهواره‌ای و ویدیوها از میدان نبرد نشان می‌دهند نیروهای ارتش روسیه بعد از گذر کردن از یک خط راه‌آهن و پیشروی به میزان سه میل به سمت پوکروفسک حالا تنها ۱۲ مایل (حدود ۲۰ کیلومتر) با آن فاصله دارند. به باور این روزنامه آمریکایی، پیشرفت‌های سریع روسیه فراتر از پیشروی‌های مداوم اما تدریجی است که مسکو در مدت گذشته از سال جاری میلادی در منطقه دونتسک رقم می‌زد؛ پیشروی‌هایی که بعضا در طول یک هفته به چند صد متر میرسید.

نیویورک تایمز: تصرفات روسیه به علت شناسایی نقاط ضعیف ارتش اوکراین شتاب گرفته است
سربازان روسیه در نزدیکی شهر آودیوکا

تحلیلگران نظامی می‌گویند این فتوحات سریع اخیر ارتش روسیه بازتاب دهنده بهبود قابلیت آن در بهره بردن از شکاف‌ها در خطوط دفاعی نیروهای اوکراینی که از کمبود سرباز رنج برده و تحت حملات بی‌وقفه روسیه در طول خط مقدمی به طول ۹۶۵ کیلومتر شدیدا تحت فشار هستند، است.

به نوشته روزنامه آمریکایی، کارشناسان می‌گویند نیروهای روسیه در ماه‌های اخیر تمرکز فزاینده‌ای بر شناسایی بخش‌های تضعیف شده و با سازماندهی ضعیف در نیروهایی اوکراینی داشته و بعد از این شناسایی، سربازان و خودروهای زرهی خود را با فتح این بخش‌ها به جلو می‌برند.

«میکولا بیلیسکوف»، یک تحلیلگر نظامی در اندیشکده دولتی موسوم به انستیتوی ملی مطالعات استراتژیک اوکراین گفت: «روس‌ها مشغول بررسی خطوط نیروها هستند تا یگانهایی که می‌توانند در موضع خود باقی بمانند یا عقب‌نشینی خواهند کرد را شناسایی کنند. آنها وقتی یگان‌ها و لشگرهای ضعیف را شناسایی کنند صرف نظر از هر گونه تلفات احتمالی آنها را تحت فشار قرار می‌دهند.»

یک مثال از این استراتژی روسیه مربوط به تصرف روستای «پروهرس» در شرق اوکراین است. گروه تحلیلگر «دیپ‌استیت» که به ارتش اوکراین نزدیک است اعلام کرد این تصرف بعد از آن اتفاق افتاد که سربازان ارتش اوکراین که در شمال این روستا بودند ابتدا توسط روسها محاصره شده و بعدا دستور فرمانده خود برای آنکه برای شکستن محاصره اقدام نکنند را نادیده گفته و در نهایت مجبور به یک عقب‌نشینی مغشوش شدند.

نیویورک تایمز: تصرفات روسیه به علت شناسایی نقاط ضعیف ارتش اوکراین شتاب گرفته است
سربازان اوکراینی در  حال اجرای مانور در منطقه دونتسک

بر اساس نقشه گروه «دیپ‌استیت» از میدان نبرد به نظر می‌رسد که این عقب‌نشینی شتابزده به نظامیان روسیه اجازه تصرف سریع اراضی بیشتری را داد و این نظامیان بعد از سقوط روستای پروهرس اراضی دیگری به میزان بیش از ۱۰ مایل مربع را نیز تصرف کرده‌اند.

«یوری بوتوسوف»، یک خبرنگار نظامی اوکراینی گفت: «روسیه اول و بیشتر از همه به آن لشگرهایی حمله می‌کند که ضعیف‌ترین فرماندهی و سازمان‌دهی را داشته باشند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha