• یکشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403050704308
  • خبرنگار : 50976

از دفن اصولی زباله‌ها تا مدیریت پسماند و رفع مشکلات زیست محیطی

از دفن اصولی زباله‌ها تا مدیریت پسماند و رفع مشکلات زیست محیطی

ایسنا/فارس دفن اصولی زباله‌ها زمانی به صورت مطلوب انجام می‌شود که مسئولان بخش‌های مختلف از حداکثر امکانات موجود استفاده کنند و از شوراها و دهیاری‌ها در جهت حل معضل پسماند استفاده کنند.

کامران اسلاملو امروز ۷ مردادماه در دومین نشست کارگروه مدیریت پسماند در سال جاری، از ساماندهی برای دفن اصولی زباله‌های بخش‌های مرکزی و ارژن و اجرایی کردن آیین‌نامه و قانون مدیریت پسماند در حوزه شهرستان شیراز خبر داد.

وی بیان کرد: راهکارهای پیشنهادی جهت رفع مشکلات زیست محیطی محورهایی که معضل پسماند در آن‌ها کاملا محسوس است باید مورد بررسی قرار گیرد، باید توجه کرد که دفن اصولی زباله‌ها زمانی به صورت مطلوب انجام می‌شود که مسئولان بخش‌های مختلف از حداکثر امکانات موجود استفاده کنند و از شوراها و دهیاری‌ها در جهت حل معضل پسماند استفاده کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز افزود: تنظیم برنامه زمان‌بندی و تعیین محدوده پاکسازی برای هر دهیاری با توجه به حریم‌های مربوطه و با نظارت مستقیم و مستمر بخشداران امکان پذیر است.

وی با تأکید بر ساماندهی و کاهش تولید زباله، گفت: در راستای ساماندهی و کاهش تولید زباله‌ها باید فرهنگ‌سازی در دستور کار کلیه بخش‌های ارژن و مرکزی و سیاخ دارنگون قرار گیرد و همچنین با متخلفین به خصوص مسئولانی که مدیریت پسماند خود را منطبق با استانداردهای محیط زیست رعایت نمی‌کنند، برخورد شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز ادامه داد: پاکسازی مستمر وآگاه نمودن اقشار مختلف جامعه با معضلات و مشکلات دفع غیر اصولی پسماند راهکار اساسی در جهت کاهش پسماند و مدیریت آن است و این کار زمانی به ثمر می‌نشیند که دستگاه‌ها با کمک هم در راستای پیشگیری و تولید زباله کمتر گام بردارند و سامانه‌های اطلاع‌رسانی همچون صدا و سیما برنامه‌های آموزشی در زمینه تولید کمتر زباله و دفع اصولی آن همکاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha