• یکشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403050704226
  • خبرنگار : 71460

تاج الدینوف به دنبال رسیدن به رکورد حسن یزدانی در پاریس

تاج الدینوف به دنبال رسیدن به رکورد حسن یزدانی در پاریس

ستاره داغستانی الاصل بحرین در صورت کسب طلا در پاریس جای حسن یزدانی را در بین جوان ترین قهرمانان کشتی آزاد در تاریخ المپیک خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، در مسابقات کشتی المپیک ۱۹ ورزشکار  زیر ۲۱ سال هستند که می توانند به جوان ترین قهرمان المپیک تبدیل شوند.

جوان ترین ورزشکار در بین ۲۹۰ شرکت کننده در مسابقات کشتی در پاریس، سول گام پارک کشتی گیر زن کره شمالی است که ۱۸ سال و ۹ ماه و ۴ روز سن دارد. او در صورت قهرمانی  به جوانترین قهرمان تاریخ المپیک تبدیل خواهد شد.

در حال حاضر زو وانگ چینی که در سال ۲۰۰۴ در وزن ۷۲ کیلوگرم زنان تنها با ۱۸ سال و ۱۰ ماه و ۲۷ روز قهرمان المپیک شد عنوان جوان ترین کشتی گیر تاریخ المپیک محسوب می شود.

در کشتی آزاد، هیچ کشتی‌گیری وجود ندارد که بتواند رکورد شابان ترستنا از یوگسلاوی را بشکند که در المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس وقتی ۱۹ سال و ۷ ماه و ۹ روز داشت قهرمان شد. جوان ترین کشتی گیر آزاد در پاریس، امان امان هندی است که ۲۱ ساله است.

احمد تاج الدینوف داغستانی که برای تیم ملی بحرین رقابت می کند، هفت ماه از  این کشتی گیر هندی بزرگتر است. اگر او بتواند طلای کشتی آزاد را به دست بیاورد در فهرست جوان ترین قهرمانان کشتی آزاد تاریخ المپیک مقام چهاردهم را از حسن یزدانی می گیرد.

حسن یزدانی وقتی ۲۲ سال داشت در ریو عنوان نخست المپیک را به دست آورد و در صورتی که بتواند در پاریس به طلا برسد اولین کشتی گیر تاریخ ایران است که به دو طلا در المپیک دست پیدا می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۷ ۱۳:۴۶

حسرت دوطلا توی کشتی در دل ملت موند!.ان شاءالله حسن اینبار طلا میگیره! هرجند اگه اون ۱۹ ثانیه لعنتی نبود که حسن کشتی بُرده رو به دیوید تیلور باخت! ولی ایشالله این رکورد میزنه حسن! و کاریکه اقا تختی و اقا موحد و حبیبی و خادم و سوریان نتونستن انجام بدن چه در آزاد چه فرنگی؛ ایشاله حسن میتونه!

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۷ ۱۵:۴۵

جوانترین ورزشکار المپیک۲۰۲۴ یه ایرانی که ۱۵ سال داره و در رشته ی تیراندازی مسابقه خواهد داد.