• یکشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050704102
  • خبرنگار : 71402

آبزرور: نظامیان اسرائیلی حاضر به بازگشت به جنگ غزه نیستند

آبزرور: نظامیان اسرائیلی حاضر به بازگشت به جنگ غزه نیستند

سه نظامی صهیونیست در اظهاراتی علنی از مخالفت خودشان با اعزام دوباره به جنگ غزه خبر داده‌اند. آنها انگیزه‌های متفاوتی برای سرپیچی از خدمت دارند، از نحوه انجام جنگ توسط ارتش رژیم صهیونیستی تا بی‌میلی کابینه تندرو نتانیاهو برای موافقت با معامله تبادل اسرا که می‌تواند به جنگ پایان دهد.

به گزارش ایسنا، برای «یووال گرین» امدادگر ارتش رژیم صهیونیستی، فرمان آتش زدن یک خانه بود که او را مجبور کرد تا به ماموریتش در غزه خاتمه بدهد. این نظامی صهیونیست، در اوایل سال جاری ۵۰ روز را در شهر خان یونس در جنوب غزه با واحد چترباز خود گذراند و در خانه‌ای که فقط با چراغ اضطراری روشن می‌شد، در میان آوار و خرابی‌ها خوابیده بود.

او از ماه‌ها قبل، هنگامی که درباره امتناع رژیم صهیونیستی از موافقت با درخواست‌های حماس برای پایان دادن به جنگ و آزادی اسیران صهیونیست شنیده بود، در مورد هدف یگان خودش در آنجا تردید داشت.

گرین یکی از سه سرباز ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی است که به نشریه «آبزرور» روزنامه گاردین انگلیس گفته است در صورت فراخوانی برای خدمت سربازی در غزه، دیگر به آنجا برنمی‌گردند. این سه نظامی قبلا خدمت سربازی اجباری خود را در ارتش رژیم صهیونیستی گذرانده‌اند. آنها پس از عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر بازگشتند.

اما این رفتار مخربی که یووال گرین می‌گوید از سمت دیگر سربازان اسرائیلی شاهد بوده، تنها موجب شده تا شک و تردیدهای او در مورد رفتن به غزه تشدید شود. او می‌گوید از چرخه خشونتی که شاهدش بوده، ناامید شد. او گفت که از احساس وظیفه برای مراقبت از کسانی که در یگان خود بودند، که آنها را از سال‌ها خدمت اجباری سربازی می‌شناخت، دوری کرده است.

این نظامی اسرائیلی افزود: «من سربازانی را دیدم که مدام به خانه‌ها می‌رفتند و دیوارنویسی یا دزدی می‌کردند. آنها به بهانه نظامی به خانه‌ای می رفتند و به دنبال اسلحه می‌گشتند، اما یافتن سوغاتی سرگرم‌کننده‌تر بود. آنها گردنبندهایی با نوشته عربی را جمع‌آوری می‌کردند.»

آبزرور: نظامیان اسرائیلی حاضر به بازگشت به جنگ غزه نیستند
ویرانی‌های جنگ غزه، خان‌یونس

او ادامه داد: «سپس در اوایل امسال، به ما دستوری داده شد. ما داخل خانه‌ای بودیم و فرمانده دستور داد تا آن را آتش بزنیم. وقتی موضوع را با فرمانده خودمان مطرح کردم، پاسخ‌هایی که به من داد به اندازه کافی قانع‌کننده نبود. گفتم اگر همه این کارها را بی‌دلیل انجام دهیم، من شرکت نمی‌کنم. روز بعد هم رفتم.»

حملات بی‌امان و مرگبار رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر علیه ملت فلسطین که جان بیش از ۳۹ هزار تن را در غزه گرفته است، طولانی‌ترین جنگ این رژیم از ۱۹۴۸ است. هزاران فلسطینی همچنان زیر آوارها هستند و دست‌کم ۹۰ هزار تن دیگر زخمی شدند و اکثر جمعیت ۲.۳ میلیونی این باریکه تحت محاصره، آواره هستند. در همین حال ناظران نگران هستند که این درگیری‌ها، خطر سرریز شدن به لبنان را داشته باشد.

دو نظامی صهیونیست دیگر هم گفتند که اگر تبادل تقریبا روزانه حملات پهپادی، حملات هوایی و آتش توپخانه بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان به یک جنگ تمام‌عیار تبدیل شود، می‌توانند احساس کنند که مجبور به بازگشت به خدمت هستند.

هر سه به انگیزه‌های متفاوتی برای تصمیم خود برای نرفتن دوباره به غزه اشاره می‌کنند، از نحوه انجام جنگ توسط ارتش رژیم صهیونیستی گرفته تا بی‌میلی کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای موافقت با معامله تبادل اسرا که راهی برای پایان دادن به درگیری‌هاست.

سه سرباز ذخیره اسرائیلی که علنا در مورد عدم تمایل خودشان برای بازگشت به جنگ غزه صحبت می‌کنند، تا حدی به این دلیل که امتناع نظامی در اراضی اشغالی معمولا غیرقانونی تلقی می‌شود، در تنگنا قرار دارند. ماه گذشته، ۴۱ سرباز ذخیره نامه سرگشاده‌ای را امضا کردند که در آن اعلام کردند دیگر به مشارکت در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه ادامه نخواهند داد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha