• یکشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403050704065
  • خبرنگار : 50444

مدیر نیروگاه اعلام کرد

استفاده از حداکثر توان تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان

استفاده از حداکثر توان تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان

ایسنا/خراسان شمالی مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان از استفاده حداکثری از توان تولید برق در این مجموعه خبر داد.

حامد اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان ۱۴۳۴ مگاوات ظرفیت اسمی دارد که با سوخت اصلی گاز طبیعی و سوخت پشتیبان گازوئیل فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون در پیک مصرف برق قرار داریم، گفت: درحال حاضر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با ۱۲۰۰ مگاوات تولید برق لحظه‌ای درحال تامین برق مشترکان است.

وی افزود: ۶ واحد گازی هرکدام به صورت اسمی ۱۵۹ مگاوات و سه واحد بخار نیز هرکدام به صورت اسمی ۱۶۰ مگاوات برق تولید می‌کنند.

اسماعیلی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هم‌اکنون به عنوان بزرگترین نیروگاه شمال شرق کشور، دو درصد برق کشور را تامین می‌کند.

به گفته وی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان طی ۲۴ ساعت حدود ۲۸ هزار و ۸۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. 

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان اظهار کرد: این نیروگاه چهار برابر نیاز استان خراسان شمالی برق تولید می‌کند و راندمان آن نسبت به پیک مصرف برق در سال گذشته ۰.۱ درصد و تولید ناخالص آن بیش از پنج درصد افزایش یافته است.

وی در پاسخ به این پرسش که در تعطیلی‌های روزهای اخیر که توسط دولت اعلام می‌شود آیا پرسنل نیروگاه تعطیل می‌شوند، پاسخ داد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان برق در شمال شرق کشور همیشه در حال فعالیت است و نیروهای آن نیز صورت شبانه روزی در شیفت‌های مختلف در آن مشغول به کار هستند و این تعطیلی شامل پرسنل عملیاتی آن نمی‌شود. 

وی درباره میزان مصرف آب در این نیروگاه برای تولید برق نیز گفت: در نیروگاه شیروان سیکل بسته آب وجود دارد و تزریق آب بسیار محدود است.

به گفته وی مصرف آب در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان کمتر از ۱۰ لیتر بر ثانیه است و در مقایسه با مصرف شیروان که حدود ۴۶۰ لیتر بر ثانیه است بسیار کم بوده و جزو سه نیروگاه کم مصرف و بهینه کشور محسوب می‌شود. 

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در پایان به مردم توصیه کرد: طی دو هفته آینده حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق را داشته باشند و حتی ضمن استفاده از دور کند کولرهای آبی، دمای کولرهای گازی را روی ۲۵ یا ۲۶ تنظیم کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha