• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403050603757
  • خبرنگار : 50663

سخنگوی مجمع تاکید کرد

اهمیت برگزاری جلسات منظم بین مجمع نمایندگان خراسان رضوی و مسئولین قوه قضائیه

اهمیت برگزاری جلسات منظم بین مجمع نمایندگان خراسان رضوی و مسئولین قوه قضائیه
جلسه هفته گذشته مجمع نمایندگان خراسان رضوی با معاون اول قوه قضائیه

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اقدام معاون اول قوه قضائیه در رابطه با تشکیل کمیته‌های تعاملی با حضور نمایندگان استانی مجلس، گفت: همه باید از این نوع کمیته‌ها حمایت و استقبال کنند، چون هر راه‌حلی که بتواند تعامل بین نمایندگان مجلس با قوه قضائیه را بیشتر کند به نفع دو قوه است.

احسان عظیمی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه هفته گذشته مجمع نمایندگان خراسان رضوی با معاون اول قوه قضائیه و مدیران ارشد قضایی استان، اظهار کرد: یکی از موضوعات مطرح‌شده در این جلسه، تدوین سند برای حل چالش‌های استان بود. در سند توسعه و تعالی استانی، محورهای گوناگونی قرار می‌گیرد و هر حوزه‌ زیرشاخه‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد. اولین چالش ما در نگاه توسعه و تحول استان‌ها، به مدیریت برمی‌گردد.

وی افزود: کم‌کاری‌ مدیریتی، سوءمدیریت‌ها و ترک فعل‌ها در حوزه مدیریت‌ همیشه در استان و شهرستان‌ها آسیب‌زننده بوده و منجر به توقف یک‌سری رشدها شده است؛ بالعکس مدیریت خوب توانسته با استفاده از ظرفیت‌ها، توان‌های خوبی را در بخش‌هایی ایجاد کند. حتما باید مسئولین امر به‌عنوان مدعی‌العموم در بسیاری از موارد ورود کنند و جلوی سوءمدیریت‌هایی که مانع حرکت استان است را بگیرند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس عنوان کرد: مشکلات متعددی در استان وجود دارد، در حوزه صنعت ظرفیت‌های گوناگونی داریم که باید با مدیریت صحیح در مسیر تحول استان استفاده شود. همچنین در رابطه با دانشگاه و مجموعه‌های علم و فناوری، حمایت‌های درستی ارائه نمی‌دهیم و لذا استان از این ظرفیت‌ها بهره کافی را نمی‌برد. 

عظیمی‌راد با اشاره به زیارت به عنوان اصلی‌ترین مزیت خراسان رضوی، بیان کرد: این  ظرفیت بزرگی است که در استان وجود دارد، اما گاهی با سوءمدیریت‌ها دچار چالش در این حوزه می‌شویم. در یکی دو سال قبل شاهد بودیم که مشهد در زمینه اسکان زائر با بحران مواجه شد و اگر مساجد، حسینیه‌ها و مدارس نبودند، مشکل بزرگی در شهر به‌وجود می‌آمد.

وی با اشاره به چالش حضور اتباع غیرقانونی در خراسان رضوی، اضافه کرد: اتباع خارجی و به‌ویژه اتباع غیرمجاز که از مرزهای شرقی وارد کشور شده‌اند و معمولا در حاشیه شهر مشهد سکونت دارند، چالشی جدی‌ محسوب می‌شوند. البته در کنار این موضوع باید توجه داشت اتباع مجاز یک فرصت هستند و با نگاه دینی و آرامش در کنار مردم ما زندگی می‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اشاره به چالش حاشیه شهر مشهد، افزود: حاشیه شهر در مشهد جزو مسائل کلیدی است که خود بحران و چالشی ایجاد می‌کند که باید به آن بپردازیم و در کنار آن موضوعات متعدد سکونت‌گاهی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی را بررسی کنیم. یکی از دیگر اصلی‌ترین چالش‌های خراسان رضوی کمبود آب است و باید در حوزه مصرف برای مردم فرهنگ‌سازی کنیم. 

عظیمی‌راد با بیان اینکه معمولا دولت‌ها به میزان شایسته‌ای به خراسان رضوی توجه نمی‌کنند، گفت: بودجه و مسائل این شهر باید در تراز ملی دیده شود و این عدم توجه چالش مهمی را ایجاد کرده که باید قطعا به آن بپردازیم و حتی در موارد لازم باید قوه قضائیه به عنوان ناظر ورود پیدا کند. در سیل اردیبهشت‌ماه مشهد، ترک فعل و سوءمدیریت‌های زیادی دیدیم که قوه قضائیه و دادستان باید به‌طور جدی ورود پیدا کرده و با مقصرین برخورد کنند تا خطاهای گذشته در ادامه مسیر جبران شود.

وی با اشاره به اقدام معاون اول قوه قضائیه در رابطه با تشکیل کمیته‌های تعاملی با حضور نمایندگان استانی مجلس، عنوان کرد: همه باید از این نوع کمیته‌ها حمایت و استقبال کنند، چون هر راه‌حلی که بتواند تعامل بین نمایندگان مجلس با قوه قضائیه را بیشتر کند به نفع دو قوه است و از آن استقبال می‌کنیم. البته نباید صرفا برای رفع تکلیف کمیته‌ای تشکیل دهیم، بلکه باید به آن بها و اختیارات لازم داده شود تا بتواند حرف بزند و راهکار ارائه دهد و مسئولین هم برای عملی شدن آن همت لازم را داشته باشند.

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به چالش‌های کار تعاملی، اظهار کرد: یکی از این چالش‌ها، وجود بروکراسی اداری در ساختار حکمرانی است که باید در دولت حل کنیم. ما قوانین مزاحمی داریم که نه‌تنها راه نفوذ را محدود نکرده، بلکه چه‌بسا روزنه نفوذ ایجاد کرده است و ما باید با حذف قوانین مزاحم این مشکل را حل کنیم.

عظیمی‌راد گفت: اینکه جلسه‌ای بین نمایندگان قوه قضائیه و مجلس تشکیل شود تا نمایندگان بتوانند دغدغه و حرف‌های خود را بزنند و در سمت مقابل مسئولین قوه قضائیه نیز علاوه‌بر پاسخگویی دغدغه‌های خود را مطرح کنند، بسیار خوب است. نظر بنده این است که باید عملیاتی کار کنیم، یعنی اگر دغدغه‌هایی مطرح شده باید تلاش کنیم و به آن بپردازیم‌ تا جلسه همراه با خروجی باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha