• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403050603288
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون‌ استاندار بیان کرد:

اجرای ۲۱۶ عنوان پروژه توسط کمیته زیرساخت ستاد اربعین سیستان و بلوچستان

اجرای ۲۱۶ عنوان پروژه توسط کمیته زیرساخت ستاد اربعین سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: امسال همچون سالیان گذشته اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات به زوار حضرت اباعبدالله حسین (ع) انجام شده است.

منصور بیجار شامگاه جمعه در بازدید از پروژه های زیرساختی ستاد اربعین در شهرستان های زاهدان، خاش، بمپور، ایرانشهر، نیکشهر و کنارک ادامه داد: امسال ۲۱۶ عنوان پروژه با صرف ۳ هزارو ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام است که از این تعداد ۱۰۲ پروژه توسط شهرداری ها و دهیاری های هدف، انجام خواهد شد و تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار آنها قرار داده شده است.

بیجار افزود: مقرر شده با همکاری شهرداری ها و دهیاری ها ۲۴ زائرسرا با هدف ارائه خدمات رفاهی به زوار در مسیرهای عبوری زائران حضرت اباعبدالله حسین(ع) تجهیز و احداث شوند.

وی افزود: پیش بینی می شود؛ امسال بیش از دوبرابر سال گذشته زائر از طریق مرزهای ریمدان و میرجاوه در اربعین سرور و سالار شهیدان شرکت نمایند.

همچنین، شهرکی فرماندار شهرستان زاهدان در جلسه ستاد اربعین استان گفت: شهرستان میرجاوه به عنوان یکی از گذرگاه‌های اصلی زائران پاکستانی، به ویژه در ایام اربعین حسینی (ع)، نقش مهمی در میزبانی مناسب از این عزیزان بر عهده دارد.

وی بیان کرد: شهرستان زاهدان نیز بعنوان شهرستان معین و پشتیبان با همکاری ستاد اربعین شهرستان میرجاوه تمهیدات لازم را برای میزبانی زائران اربعین امام حسین (ع) پیش بینی کرده است.

رئیس ستاد اربعین  شهرستان زاهدان ادامه داد: به رسم مهمان نوازی، مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان هر ساله به استقبال زوار امام حسین (ع) می روند و این یک افتخار است برای مردم شریف سیستان وبلوچستان ، همچنین یکی از ظرفیت های خوب در شهرستان مرزی میرجاوه زائرسرای امام رضا علیه السلام در نقطه صفر مرزی می باشد که ظرفیت ۲هزار نفر در روز را دارد.

جمشیدزهی فرماندارمیرجاوه نیز در این جلسه گفت: شهرستان مرزی میرجاوه همه ساله میزبان خیله عظیم زوار عزیزپاکستانی است و مردم مومن شهرستان میرجاوه میزبان این بزرگواران هستند .

فرماندار میرجاوه افزود: زائران در بدو ورود به کشور در زائرسرای امام رضا (ع) و اماکن پیش بینی شده اسکان و پذیرایی می شوند.

رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) شهرستان میرجاوه ادامه داد: در راستای تسهیل سفر زائران در ستاد اربعین شهرستان های زاهدان و میرجاوه پیگیری های متعددی انجام شده که در این راستا دستگاههای اجرایی استان با همکاری فرمانداری شهرستان زاهدان و نیز شهرداری ها، راهداری و حمل و نقل جاده ای، توزیع برق، مخابرات، آب و فاضلاب، ارتباطات و فن آوری اطلاعات، دانشگاههای علوم پزشکی و بنیاد علوی همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha