• جمعه / ۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403050503049
  • خبرنگار : 71951

امام جمعه ورامین:

انقلاب اسلامی بزرگترین ثمره حرارت عاشور است

انقلاب اسلامی بزرگترین ثمره حرارت عاشور است

ایسنا/تهران امام جمعه ورامین بیان کرد: انقلاب اسلامی قطعا بزرگترین ثمره حرارت عاشور است و کفن پوشان این دیار بدون سلاح و پشتوانه در برابر یک حکومت مستبد ایستاد، بخاطر الگو برداری از این قیام است.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان ورامین در خطبه های نماز جمعه ۵ تیرماه گفت: اولین خونخواهان امام حسین علیه السلام ایرانی ها بودند و وقتی خبر این واقعه به منطقه سیستان رسید این مردم غیرتمند قیام کردند و در تاریخ ثبت شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی قطعا بزرگترین ثمره حرارت عاشور است و کفن پوشان این دیار بدون سلاح و پشتوانه در برابر یک حکومت مستبد ایستاد، بخاطر الگو برداری از این قیام است و امروز هم اگر کوچکترین خدشه ای به انقلاب اسلامی وارد شود این مردم بازهم با توجه به حرارتی از قیام سید الشهدا )ع( دارند، به میدان خواهند آمد.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به ۵ مردادماه سالروز تشکیل نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه بزرگترین شبکه ارتباطی در کشور است چرا که شاهد هستیم بیش از ۹۰۰ شهر، بخش و روستا از این فرصت بهره مند هستند و امتداد حجت خداست و اتحاد آن محور جبهه توحید است و تقویت آن قطعا در همین موضوع صدق خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان ورامین ادامه داد: اتحاد در نماز جمعه دشمنی ها را از بین می برد و تالیف قلوب در نماز جمعه به بهترین شکل قابل انجام است و خدا به واسطه این اتحاد قلب ها را به یکدیگر نزدیک می کند.

وی تضعیف نماز جمعه را تضعیف جبهه حق و توحید دانست و گفت: اطاعت از رسول خدا در قرآن اشاره شده است و در خصوص نماز جمعه نیز اگر این سنگر خدای ناکرده دچار تضعیف و مشکل شود خسارات آن به سایر قسمت های جامعه تسری پیدا خواهد کرد لذا سلسله امامت یک خط ممتد برای اجرای درست تمدن اسلامی می باشد.

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: اتحاد، که نماز جمعه تبلور و تجلی آن است فقط به دنبال صرف برگزاری یک نماز جمعه در یک شهر نیست و باید این سلسله به دنیا صادر شود  و آنچه این حلقه ها را به هم متصل می کند نهاد نماز جمعه است و نباید به واسطه عملکرد شخص گروهی این نخ تسبیح خدشه ای ببیند و هم افزایی و اتحاد نماد این نهاد مقدس می باشد.

امام جمعه ورامین تصریح کرد: نماز جمعه منشا حیات طیبه و زندگی توحید محور است و در نماز جمعه ذکر خدا ترویج پیدا می کند و باید از امام راحل یک تشکر ویژه کرد که این بنا را نهاد و از امام خامنه ای بابت عنایت به این سنگر و تشویق ها و تذکرات ایشان به این سنگر تشکر نمود.

وی در پایان در خصوص مصرف برق در گرمای موجود در کشور گفت: با توجه به گرمای شدید این روزها لازم است هموطنان رعایت الگوی مصرف برق داشتند تا همه مردم بتوانند از این نعمت بهره مند بشوند تا کمترین زحمت متوجه آحاد مردم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha