• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403050502951
  • خبرنگار : 71368

مدیر عامل تاکسیرانی تهران خبر داد

جزئیات نوسازی ۳۰۰۰ تاکسی فرسوده پایتخت/ اعلام تسهیلات خرید تاکسی برقی

جزئیات نوسازی ۳۰۰۰ تاکسی فرسوده پایتخت/ اعلام تسهیلات خرید تاکسی برقی

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده و جایگزینی با خودروهای برقی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: رانندگان متقاضی باید مورد حمایت قرار گیرند و برای خرید تاکسی برقی به آنها کمک بلاعوض شود.

شادی مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت نوسازی تاکسی‌های پایتخت با بیان اینکه در سال‌جاری خودروی سورن دوگانه سوز جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شود، اظهار کرد: بابت نوسازی ۱۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۸ درصد تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید ارائه می شود، علاوه بر این نوع خودروی دوگانه سوز،‌ خودروهای برقی نیز با پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی از شهرداری به متقاضیان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه با هدف گذاری تا پایان سال و ورود تاکسی های برقی محقق، تقریبا بیشتر ناوگان فرسوده حمل و نقل، نوسازی می شود، گفت: شهرداری تهران درصدد است که در طرح نوسازی، تاکسی‌های برقی را جایگزین خودروهای فرسوده کند؛ اما هدف گذاری ما برای نوسازی تاکسی به خودروی سمند سورن نیز همچنان به قوت خود باقی است و امسال نیز همچون سال گذشته در برنامه داریم که حدود ۳۰۰۰ دستگاه خودروی تاکسی را نوسازی کنیم.

مالکی با تاکید بر اینکه اگر راننده تاکسی مایل به دریافت تاکسی برقی نبود می‌تواند نوسازی خودروی خود را با سمند سورن پیش ببرد و وام تسهیلات نوسازی نیز شامل این رانندگان می‌شود، افزود: خودروی برقی متقاضی داشته بگونه‌ای که از ۱۰۰۰ دستگاه خودروی اولیه که وارد کشور شد تاکنون حدود ۲۰۰ خودروی پلاک تاکسی واگذار شده است. 

به گفته وی، برای استقبال بیشتر از خودروی برقی قطعا باید اجرای ماده ۱۲ نهایی شود و دولت یک بخشی را به عنوان کمک بلاعوض به تاکسی‌ها در راستای تحقق ماده ۱۲ پرداخت کند تا بخشی از هزینه نوسازی خودرو به عنوان کمک بلاعوض به راننده داده شود؛ چراکه با برقی سازی در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی می‌شود و این خودروهای برقی برابر ماده ۱۲ مشمول دریافت کمک بلاعوض خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد قیمت خودروی برقی نیز گفت: در حال حاضر قیمت خودرویی که در حال واگذاری است یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است؛ ولی قیمت خودروی سورن حدود ۵۰۰  میلیون تومان است و خودروی برقی حدود دو برابر قیمت سمند سورن است؛ اما در مجموع توسعه برقی سازی جزو اهداف و دغدغه‌های مدیریت شهری است تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم. قطعا رانندگانی که مشتاق به کاهش آلودگی هوای تهران هستند باید مورد حمایت قرار گیرند و می‌بایست در حوزه خرید تاکسی برقی به آنها کمک بلاعوض شود.

مالکی با تأکید بر اینکه خودروهای برقی وارد شده مدل جی سون هستند و تاکنون پلاک گذاری ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی انجام شده است، ادامه داد: هرچند بر اساس تدابیر شهردار تهران تسهیلات دوبرابری به این خودروهای برقی داده می شود یعنی شهرداری تهران به این رانندگان ۳۰۰میلیون تومان و خودروساز۶۰۰میلیون تومان وام خرید تاکسی برقی را می دهد و اگر کمک بلاعوض به این رانندگان داده شود قطعا استقبال آنها نیز افزایش می یابد.

وی در مورد مسیرهای فعالیت تاکسی های برقی در پایتخت گفت: خودروهای برقی فعلی به عنوان تاکسی گردشی ویژه در مسیرهایی همچون فرودگاه، راه آهن و مناطق پرترافیک شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۰۵:۰۵

سلام به نظر من تاکسی برقي را باید در ازای تاکسی فرسوده ورایگان داد به سه دلیل وقتی بنزین مصرف نکند سوبسیدی که بابت سوخت کم می‌شود ماهانه حدود دو میلیون تومان در جیب دولت هست دو ۲)هوا آلوده نمیشه پس محیط زیست برای تبلیغات هزینه ای پرداخت نکردند ۳) وقتی هوا آلوده‌ نشه امراض وناراحتی های درمان کم میشه پس در نتیجه وزارت بهداشت نیز استفاده میبره اگر بخواهیم حساب کنیم بیشتر از اینکه به نفع راننده تاکسی باشه بنفع دولت ومردم هست تا راننده