• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403050402859
  • خبرنگار : 50598

مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران:

پنج مرداد، روز مقاومت و ایثار مردم شهر اراک است

پنج مرداد، روز مقاومت و ایثار مردم شهر اراک است

ایسنا/مرکزی مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پنج مرداد روز مقاومت و ایثار مردم شهر اراک است.

سردار محسن کریمی، عصر چهارم مرداد در آیین بزرگداشت شهدای پنجم مرداد شهر اراک اظهار کرد: چنین حوادثی تصادفی نیست. این حوادث فرا زمانی و فرا مکانی و آینه تمام نمای عبرت انسان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه ساختن تاریخ به دست انسان‌ها رقم می‌خورد افزود: ملت ایران با خودباوری دینی، عزت ملی و استقلال سیاسی از پس توطئه‌های گوناگونی برآمده‌ است.

کریمی با اشاره به عوامل پیروز شدن انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران با خلوص در نیت، تقوا در عمل و نگاه به مکتب و هدایت‌های امامین انقلاب در دنیا و آخرت پیروز و سربلند هستند.

وی با اشاره به وقایع پنجم مرداد در تصریح کرد: پنج مرداد روز مقاومت و ایثار مردم شهر اراک و یادآور صلابت، عظمت، تعهد، فداکاری، عشق به خداوند و شهادت طلبی و ظلم ستیزی است.

مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی نقشی ممتاز و عالی است. کمک‌های فنی، صنعتی، مردمی، درمانی و آموزش نظامی شهروندان استان مرکزی در دوران دفاع مقدس نیز بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه ۲۷ مورد بمباران در استان مرکزی در دوران دفاع مقدس صورت گرفته است گفت: از این تعداد ۱۶ مورد در مناطق مسکونی و ۱۱ مورد در صنایع اتفاق افتاد. صنایع استان مرکزی نقشی اساسی در پیروزی‌های دفاع مقدس داشتند.

کریمی با اشاره به ۱۹ شهید ترور در استان مرکزی اظهار کرد: از ۷۰ هزار رزمنده استان در دوران دفاع مقدس، ۱۶ هزار جانباز و ۷۲۰۰ شهید تقدیم به انقلاب شده است.

سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز اظهار کرد: به مناسبت روز پنجم مرداد، ۲۵ یادواره خانگی به منظور تقدیر از خانواده‌های شهدای این روز در اراک برگزار شد.

وی با اشاره به ساخت یک سرود به مناسبت این روز گفت:  فیلم، سریال و مستندی در این رابطه در دست ساخت است. همچنین نمایش میدانی پنج پنج در هفته دفاع مقدس در اراک اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha