• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403050402745
  • خبرنگار : 50455

بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم

بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم

ایسنا/قم مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان قم از بهره برداری فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و واگذاری زمین ملی خبر داد.

مهندس محمدرضا مهاجری مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان قم امروز ۴ مردادماه اعلام کرد: فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی که با همکاری و برنامه‌ریزی دفتر بازار برق و مشارکت بخش خصوصی احداث شده، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، وی افزود: فاز نخست این نیروگاه شامل ۱۸۰ کیلووات به بهره‌برداری رسیده و انتظار می‌رود بقیه توان این نیروگاه نیز به زودی تکمیل شود.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان قم تصریح کرد: پس از تکمیل و بهره‌برداری کامل از نیروگاه ۲۸۰ کیلوواتی، امکان عرضه انرژی تولیدی در بورس سبز برای سرمایه‌گذار فراهم خواهد شد.

مهاجری بیان کرد: در صورت احداث نیروگاه‌های خورشیدی در زمین‌های شخصی، شهرک‌های صنعتی و شهرک‌های خورشیدی تا توان ۳ مگاوات، امکان انعقاد قرارداد تضمینی با سازمان ساتبا به ازای تولید هر کیلووات ساعت به قیمت پایه ۲۲۰۰۰ ریال فراهم بوده و علاوه بر آن، امکان عرضه انرژی در بورس سبز و بهره‌مندی از مزایای معافیت از مدیریت بار و دیگر مزایا نیز وجود دارد.  

وی گفت: نیروگاه‌های خورشیدی با تبدیل انرژی خورشید به برق از طریق پنل‌های خورشیدی، نه تنها به کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی کمک می‌کنند، بلکه آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای را نیز کاهش می‌دهند.

 به گزارش ایسنا؛ مزیت‌های اصلی استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی شامل کاهش هزینه‌های برق در طولانی مدت، عدم تولید آلودگی، استفاده از منبعی بی‌پایان و پایدار از انرژی و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و اشتغال در بخش‌های مختلف جامعه است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha