• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403050402630
  • خبرنگار : 50294

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج:

توسعه سنندج نیازمند به نگاه ویژه و تخصیص اعتبارات کلان دارد

توسعه سنندج نیازمند به نگاه ویژه و تخصیص اعتبارات کلان دارد

ایسنا/کردستان رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: با اعتبارات شهرداری و حتی استانی نمی‌توان حجم مشکلات نایسر و مناطق حاشیه‌ای کردستان را حل کرد بلکه رفع مشکلات کردستان بە ویژە مرکز این استان نیاز به نگاه ویژه و تخصیص اعتبارات کلان دارد.

عزت رضایی امروز (٤مرداد) در مراسم اختتامیه هفتاد و دومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور که در مجتمع فرهنگی شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سنندج شهر خلاق موسیقی، دارالعلم، دارالاحسان و شهر مسجد و مناره است و بر خود می‌بالم که به عنوان کوچک و شاگرد پیشکسوتان شورایی شهر سنندج که هر کدام منشأ تجربه و خیر برای این شهر هستند در خدمت شما هستم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه وجه تمایز این مجمع یا مجامعی که در گذشته برگزار شده است مردمی و مردم‌محور کردن آن است، عنوان: محور هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور«شوراها مسیر مشارکت شهروندان در حکمرانی شهری است» که در سنندج برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: خرد جمعی راه حل مشکلات و معضلات جامعه است و باید از خرد جمعی در راستای مدیریت شهری بهره بگیریم که در این اجلاسیه سعی شد تمام چالش ها و موضوعات و مباحث مرتبط مورد بررسی قرار گیرد.

رضایی افزود: این اجلاسیه قطعا یک خروجی مثبت برای میزبان و برگزار کننده این اجلاسیه دارد و پیشنهادهای این مجمع با امضای دکتر چمران خدمت رییس جمهور منتخب ارسال می‌شود.

وی در ادامه به برخی از مشکلات شهر سنندج هم گریزی زد و گفت: یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه موضوع ارتباطات است در جامعه‌ای که امروز ما زندگی می‌کنیم راه‌های ارتباطی اعم از هوایی، زمینی و دریایی از زیرساخت‌های مهم پیشرفت در هر شهر و کشوری است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج خاطرنشان کرد: مردم کردستان از لحاظ تمدن و فرهنگ غنی‌ترین اما به لحاظ توزیع امکانات دولتی یکی از فقیرترین شهرهای کشور است.

رضایی گفت: بیش از ۵۰ درصد طلای کشور در کردستان استحصال می‌شود اما این ثروت به استان کردستان برنمی‌گردد و مردم این استان سهم چندانی از این سرمایه‌ها ندارند.

وی اضافه کرد: نمی‌گوییم کار توسعه‌ای در این استان انجام نگرفته است؛ اما معتقد به تبعیض مثبت برای توسعه استان هستیم چون امنیت کشور مرهون مرزداری مردم کردستان است و مردم کردستان در دوران دفاع مقدس و دفاع از مرزهای کشور در این خطه مرزی نقش مهمی ایفا کردند.

رضایی عنوان کرد: در خور و شان استان کردستان نیست که در هفته تنها دو پرواز آنهم با ظرفیت ۳۶ نفر داشته باشد نبود اینگونه زیرساخت‌ها سرمایه گذاران را از نگاه کردن به این استان پشیمان می‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره معضل حاشیه‌نشینی در نایسر سنندج گفت: رفع این مشکل نیازمند بودجه ملی است و اعتبارات قطره چکانی پاسخگوی رفع مشکلات این نقطه نیست.

رضایی با بیان اینکه با اعتبارات شهرداری و حتی استان نمی‌تواند حجم و بار زیاد مشکلات نایسر و نواحی منفصل شهری را در این استان حل کند، گفت: رفع مشکلات کردستان بە ویژە مرکز این استان نیاز به نگاه ویژه و تخصیص اعتبارات کلان دارد انتظار داریم در این راستا تمهیدات لازم صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: رفع مشکلات آب شرب سنندج حاصل پیگیری‌های مکرر اعضای شورای شهر به عنوان خادم مردم بود، لذا باید پیگیر موضوعات باشیم تا شاهد نتایج مثبت باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج از ترافیک به عنوان دیگر مشکل اصلی در استان بە ویژە شهر سنندج نام برد و گفت: به زودی همایش سرمایه‌گذاری در شهر سنندج برگزار خواهد شد و بسته‌های سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان آماده شده است.

رضایی تصریح کرد: توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در این خصوص در سطح استان و شهر سنندج داریم باید استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha