• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403050301947
  • خبرنگار : 50589

طلسم‌های کهنه تراکتور در نیم‌فصل اول لیگ بیست‌وچهارم

طلسم‌های کهنه تراکتور در نیم‌فصل اول لیگ بیست‌وچهارم

ایسنا/آذربایجان شرقی تراکتور در نیم فصل اول لیگ بیست‌وچهارم با ۲ طلسم طولانی روبه روست.

قرعه‌کشی بیست‌وچهارمین دوره لیگ‌برتر فوتبال، روز گذشته (سه‌شنبه) برگزار شد.

بر این اساس ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را در دور جدید لیگ‌برتر شناختند.

به گزارش ایسنا، تراکتور در هفته نخست لیگ‌برتر به خانه مس رفسنجان خواهد رفت. تی‌تی‌ها در بازی بزرگ هفته دوم از پرسپولیس پذیرایی خواهند کرد.

جدال با رقبای دیرینه: فقط یکی در خانه

تی‌تی‌ها در جریان هفته‌های ۲، ۶ و ۱۰ به ترتیب به مصاف پرسپولیس، سپاهان و استقلال خواهند رفت. از میان این ۳ بازی تنها دیدار با پرسپولیس به میزبانی ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز برگزار خواهد شد و تراکتور در ۲ دیدار مهم در دور رفت رقابت‌ها مهمان خواهد بود.

گره‌های کور

نگاهی به عملکرد تراکتور در تقابل با مدعیان اصلی لیگ‌برتر در فصول گذشته بیان‌گر عملکرد دردمند این تیم است.

تراکتور از زمانی که به بخش خصوصی واگذار شده، در تمام رقابت‌های رسمی ۳۸ بار مقابل ۳ تیم (استقلال، پرسپولیس و سپاهان) صف‌آرایی کرده که حاصل آن ۸ برد، ۸ مساوی و ۲۲ باخت بوده است.

تراکتورِ خصوصی ۱۴ بار مقابل استقلال صف‌آرایی کرده و ۳ برد، ۲ مساوی و ۹ باخت به دست آورده. ۲۷ بار استقلال دروازه تراکتور را باز کرده و تی‌تی‌ها ۱۲ بار موفق به باز کردن دروازه حریف شده‌اند.

۲ برد، ۲ تساوی و ۸ باخت در کارنامه تراکتور تحت مالکیت زنوزی، برابر پرسپولیس نمایان است و قرمزپوشان تبریزی ۱۶ گل دریافت کرده و ۷ بار هم گلزنی کرده‌اند.

تراکتور ۱۲ بار هم با سپاهان دیدار کرده‌ که حاصل آن ۳ برد، ۴ مساوی و ۵ باخت بوده است. در این مدت ۱۷ بار سپاهان گلزنی کرده و ۱۰ بار هم تراکتور موفق به باز کردن دروازه حریف اصفهانی شده است.

امید تی‌تی‌ها

ولو اینکه تراکتور در فصول گذشته ستارگان داخلی و خارجی پرشماری جذب کرده بود، دستش از جام لیگ‌ برتر دور ماند و فتح جام حذفی تنها افتخار تی‌تی‌ها در دوران تیمداری مالک متمول تبریزی لقب گرفت.

نگاهی گذرا به آمار و ارقام ذکر شده هم بیان‌گر نتایج ضعیف و قابل تامل قرمزپوشان برابر ۳ مدعی اصلی فوتبال ایران بود.

اما تراکتور نقل‌وانتقالات تابستانی را رویایی آغاز کرده و امیدوار است در فصل پیش‌رو تنه به تنه سرخابی‌ها و همچنین طلایی‌پوشان اصفهانی برای قهرمانی بجنگد.

پس از سپردن نیمکت به دراگان اسکوچیچ نوبت رونمایی از خریدهای نقل‌وانتقالاتی بود.

انتقال مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر و علیرضا بیرانوند به تراکتور پر سر و صدا بود. سه ستاره فصل گذشته پرسپولیس که نقش مهمی در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت ایفا می‌کردند، راهی اردوی رقیب دیرینه شدند.

مهند علی و ایگور پوستونسکی هم ۲ خارجی جدید تی‌تی‌ها لقب گرفتند تا عملکرد تراکتور در نقل‌وانتقالات تابستانی رویایی باشد.

طلسم های کهنه!

آخرین بار تراکتور ۱۱ سال قبل سپاهان را در اصفهان شکست داده است؛ جایی که تراکتوری‌ها، ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ درچارچوب بازی رفت لیگ سیزدهم، در ورزشگاه فولادشهر به مصاف سپاهان رفتند و تک گل این تیم باعث شد اصفهان را دست پر ترک کنند.

از آخرین پیروزی قرمزپوشان مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی، ۷ سال می‌گذرد. تراکتور آخرین‌بار در دیدار رفت لیگ شانزدهم و با هدایت امیر قلعه‌نویی توانست استقلال را در تهران شکست دهد؛ تقابلی که با نتیجه ۲ بر یک به پایان رسید و گل‌های تراکتور را فرزاد حاتمی وارد دروازه حریف کرد و تک گل استقلال را هم کاوه رضایی به ثمر رساند.

تی‌تی‌ها در جریان هفته ششم و دهم فصل پیش‌رو به ترتیب به خانه سپاهان و استقلال خواهند رفت و باید دید با اِسکو و خرید های جدیدشان قادر به شکست این ۲ طلسم کهنه و طولانی خواهند بود یا نه.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha