• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062818600
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امامت تبریز:

رمز موفقیت رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی ایمان الهی بود

رمز موفقیت رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی ایمان الهی بود

ایسنا/آذربایجان شرقی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امامت تبریز، رمز موفقیت رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی را ایمان الهی دانست و گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دنیا و استکبار یک ذره خاک هم ندادیم.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه در نشست خبری با اشاره به ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، پیامبر اسلام(ص) را کامل‌ترین و بزرگ‌ترین الگو برای بشریت عنوان کرد و گفت: وحدت کشورهای اسلامی، مسلمانان را به ظهور می‌رساند.

 وی به اخلاص مدیران و مسئولان کشوری تاکید کرد و افزود: اولین سفارش خداوند به پیامبر اسلام(ص) با اخلاص بودن است که خلوص نیت باعث ماندگاری کار و عملکرد می‌شود و در این راستا نیز مهم‌ترین عامل ماندگاری کربلا اخلاص امام حسین(ع) بود.

وی دومین رمز موفقیت حضرت محمد(ص) را اعتدال و میانه‌روی دانست و ادامه داد: اسلام یک دین میانه‌رو است و باید دستورات الهی از جمله نصیحت، امر به معروف و نهی از منکر را درست انجام داده و افراط و تفریط نداشته باشیم.

رحمانی سومین رمز موفقیت پیامبر اسلام(ص) را عطا کردن به کسی که از ما رویگردان است، برشمرد و افزود: باید با کسانی که با ما رفتار بدی دارند خویشتنداری کنیم و با آنها مهربان باشیم.

وی تاکید کرد: عمل به توصیه های خداوند از جمله اعتدال، اخلاص و عطا کردن موجب اتحاد، وحدت و صمیمیت جامعه خواهد شد.

وی به پیروی و گوش‌بفرمان بودن از رهبر الهی تاکید کرد و افزود: تبعیت از ولی‌فقیه در عصر غیبت، عشق به خداوند متعال است.

وی در بخش دوم سخنانش به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع از دین، میهن، خاک و کشور عزت آفرین و مقدس است.

وی به تبیین دستاوردهای دفاع مقدس به قشر جوان تاکید کرد و گفت: ما در دفاع مقدس، آیه ۱۳۹ سوره آل عمران را معنا کردیم که در هشت سال دفاع مقدس با دستان خالی با جوانان کم سن‌وسال در مقابل جهانیان ایستادیم.

وی عشق به ولایت، وحدت، ایستادگی، ایمان و روحیه شهادت طلبی را از دلایل پیروزی ما بر استکبار جهانی دانست و ادامه داد: اگر ایمان نباشد نمی‌توان عشق به ولایت داشت.

رحمانی ضمن تشریح برنامه های هفته مقدس از برگزاری ۸۰۰ برنامه توسط سپاه ناحیه امامت تبریز خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، پویش و تولید محتوای فضای مجازی، برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی، عطرافشانی مزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، برپایی سیر نمایشی دفاع مقدس، برگزاری حلقه های صالحین، برگزاری یادواره های شهدای محلات و خانگی، ختم قرآن، جشن ولادت پیامبر اسلام(ص)، برگزاری شب‌شعر و روایتگری، برپایی نمایشگاه توانمندی های بانوان، مراسم بازگشایی مدارس، برگزاری مراسم دعا به یاد شهدای دفاع مقدس، تجلیل از ایثارگران و جانبازان و جهاد تبیین که یکی از مهم‌ترین برنامه های هفته دفاع‌مقدس است.

 وی تصریح کرد: سپاه امامت تبریز ۲۵۰ پایگاه خواهران و برادران در محلات، ۲۵۰ پایگاه دانش‌آموزشی، ۲۸ پایگاه اداری، هشت پایگاه کارمندی که حدود یک هزار و ۸۰۰ شهید نیز تقدیم نظام و اسلام کرده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha