• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403050301789
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

تغییر ‌سبک زندگی‌از جمله آسیب های فضای مجازی است

تغییر ‌سبک زندگی‌از جمله آسیب های فضای مجازی است

ایسنا/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، گفت: ایجاد تغییر در حوزه فرهنگ و سبک زندگی، به عنوان یک آسیب موجب ایجاد گسست در تداوم تربیت سنتی خانوادگی می‌شود.

علی اصغر دریایی امروز چهارشنبه(۳ مرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان با اشاره به آسیب های فضای مجازی به ویژه بین نسل جوان اظهار کرد: ایجاد تغییر در حوزه فرهنگ و سبک زندگی، تخریب چهره‌های اثرگذار و به خطر افتادن حقوق افراد از مهم ترین آسیب های فضای مجازی هستند.

وی افزود: ایجاد تغییر در حوزه فرهنگ و سبک زندگی، به عنوان یک آسیب موجب ایجاد گسست در تداوم تربیت سنتی خانوادگی می‌شود که ابزاری برای نفوذ فرهنگی در دست نظام سلطه خواهد بود و فرهنگ‌های بومی را در معرض نابودی قرار می‌دهد.

به عقیده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، تخریب چهره‌های اثرگذار از دیگر پیامدها و تهدیدات فضای مجازی است، به طوری که کمپین‌هایی علیه این چهره ها راه اندازی شده که آثار و تبعات آن در فضای حقیقی دیده می‌شود.

وی، به خطر افتادن حقوق افراد را از دیگر موارد تهدیدات فضای مجازی عنوان کرد و ادامه داد که حریم خصوصی افراد را مورد هجمه قرار می‌دهد.

دریایی، خواستار تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها شد و بر آگاه‌سازی والدین و افزایش سواد رسانه، گنجاندن سواد رسانه در کتب درسی، استفاده از محتوا و تولیدات در قالب فیلم و انیمیشن به این مهم تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه با اشاره به واقعه اربعین عنوان کرد: امید که امسال هم با نقش‌آفرینی مؤثری در بحث اربعین نقشه‌های خوبی داشته باشیم و برنامه‌هایی مانند مهرواره خوشنویسی ویژه نوجوانان زیر ۲۰ سال برای نمایش مودت و محبت مردم مریوان و کردستان به اهل بیت، اجرای تئاتر خیابانی، حضوره نویسی، کنگره شعر عاشورایی قروه، مدیحه‌سرایی و دف‌نوازی در سقز از برنامه‌هایی است که انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha