• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403050201283
  • خبرنگار : 50649

یک مسئول در شهرداری شیراز:

ایجاد فضای فرهیختگی در شیراز ضرورت است

ایجاد فضای فرهیختگی در شیراز ضرورت است
عکس تزئینی است

ایسنا/فارس رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز از افتتاح کتابخانه در فرهنگسراهای حکمت، بهمن‌بیگی و شهروند خبر داد.

نشست هم‌اندیشی با مسئولان کتابخانه‌های مشارکتی شهرداری شیراز با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس؛ محمدعلی چوبینی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و مسئولان ۹ فرهنگسرای شیراز امروز، ۲ مردادماه در این کلان‌شهر برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز در این نشست با اشاره به اینکه بحث کتاب برای شهرداری در اولویت است، گفت: ما معتقدیم اگر شهری مردم کتابخوانی داشته باشد، شهروندان بهتری نیز خواهد داشت.

محمدعلی چوبینی بیان کرد: ایجاد فضای فرهیختگی در شهر ضرورت است؛ شهروندان وقتی وارد محیط‌های کتابخانه و فضاهای فرهیختگی می‌شوند، رفتار آن‌ها نیز تغییر می‌کند.

وی بر ضرورت ایجاد المان‌های کتابخوانی و رویدادهای فرهنگی در شهر تأکید کرد و گفت: با افتتاح کتابخانه در سه فرهنگسرای بزرگ حکمت، بهمن بیگی و شهروند اتفاق‌های فرهنگی خوبی در مناطق شرق غرب و جنوب شیراز رخ خواهد داد؛ ایجاد کتابخانه در این سه فرهنگسرا بر محیط پیرامون، اثری وزین می‌گذارد.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه ما در دوره گذار هستیم، گفت: در این دوره گذار باید بر زمینه‌های فرهنگی و هنری به ویژه کتابخانه‌های هنری باید تمرکز کنیم؛ به توسعه کتابخانه‌های کوچک بپردازیم و کتابخانه‌های بزرگ را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه تا روزی که در شهرداری شیراز مسئولیتی داریم در حوزه کتابخوانی بسترسازی خواهیم کرد، گفت: شهرداری ظرفیت خوبی از نظر زیرساختی و مالی دارد و کتابداران زبده‌ای در فرهنگسراها مشغول به کار هستند.

چوبینی اضافه کرد: شهرداری شیراز، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی را یک سازمان جدا از خود نمی‌داند و به کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک خانواده نگاه می‌کند؛ کار کتابخانه‌ها در حقیقت کار شهروندی است و آنها به مردم ارائه خدمات می‌دهند.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز تصریح کرد: ظرفیت‌های تبلیغی شهرداری شیراز در خدمت تبلیغ کتاب و کتابخوانی خواهد بود و لازم است برنامه‌های فرهنگی رویدادهای کتابخوانی و نشست‌های نقد و معرفی کتاب در شیراز با همکاری دو دستگاه صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha